Behuizing goed gekoeld met stoffilters

Pagina: 1
Acties:

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ik zoek een?
Behuizing met een paar eisen:
- Goed stofvrij, Ik bedoel hiermee dat het geen stofzuiger mag zijn.
- Goed gekoeld, In de toekomst komt de pc in een kast te staan waar alleen de achterkant van open is.
- stil mogelijk, Ik heb een 25 db cpu koeler dus muisstil hoeft niet.
- Zo klein mogelijk maar wel uitbreidbaar.

Wat is je budget?
Ik denk aan max 70 euro /100 inclu verkoop oude kast.
Prijs mag iets omhoog omdat ik de huidige dan verkoop.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee dit maakt me niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

De pc die erin gaat is als volgt

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 119,73€ 119,73
1Asus A88XM-PLUS€ 68,-€ 68,-
1Sapphire AMD Radeon R7 250 Boost 2GB€ 137,-€ 137,-
1Sharkoon T9 Value Red edition€ 57,95€ 57,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 15,95€ 15,95
1Kingston ValueRAM KVR13R9S4K4/16I€ 0,-€ 0,-
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 73,-€ 73,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 471,63

Ik denk zelf aan deze 2 kasten.
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool DS Cube Black Edition Closed€ 70,11€ 70,11
1Cooler Master Silencio 352€ 47,95€ 47,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 118,06

In de toekomst zal er misschien wel een vernieuwing aankomen van de videokaart en cpu koeler.
Maar het belangrijkste is dat de pc in een dichte kast komt waarvan alleen de achterkant open zal zijn (niet te groot gat).

Zijn mijn gekozen kast goed of heeft iemand nog een betere?

Edit
- aanpassen butget.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

bedenk wel dat je PC dan sowieso warmer zal worden als je 'm in een behoorlijk afgesloten kast zit. zorg in ieder geval dat er lucht kan komen aan de voorkant (dat de kast bijvoorbeeld niet strak om de zijkanten/bovenkant zit)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
goedgekoeld maakt in jou geval niets uit. de warmte uit de kast krijgen is geen probleem. zorgen dat hij geen warme verse lucht aanzuigt is een groter "probleem".

in jou geval lekker voor de pricewatch: Cooler Master Silencio 352
prima kast. en als je hem in de kast zet gewoon even temps in de gaten houden.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de kast alleen aan de achterkant open is, en het deurtje aan de voorkant is dicht, dan wordt je pc te warm want er zal frisse koele lucht moeten worden aangezogen aan voorkant -onder- en deze lucht zal door de achterste fan -boven- worden uitgeblazen. Deze lucht heeft de warmte opgenomen, en zal eenvoudig moeten kunnen verdwijnen via de achterkant.
Hoe dan ook, de pc kast moet aan 2 kanten open zijn, en de kast waarin die staat ook.

• Langerakpc
  • Nu online
Ik snap hem.
Ik haal dan de silencio 352 en zal een koele lucht ingang maken voorin of aan de zijkant.
duidelijk.

dank jullie voor de tips

• niels99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:08
In de silencio wordt gewoon lucht aangezogen vanaf de voorkant. Aan de zijkanten en onderkant (voorkant) zitten sleuven.

[ Voor 4% gewijzigd door niels99 op 02-06-2015 16:05 ]

• Langerakpc
  • Nu online
Ik ga een gat aan zijkant maken en daarin een fan die lucht naar de voorkant blaast

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En waarom?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Langerakpc
  • Nu online
Zijkant van de kast waar hij in komt niet de behuizing

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
je kast moet voor in verse/koude lucht kunnen inademen. en achter/boven uitblazen. zijkant heeft weinig nut.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

loki504 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:08:
je kast moet voor in verse/koude lucht kunnen inademen. en achter/boven uitblazen. zijkant heeft weinig nut.
Maakt geen bal uit, zolang het redelijk vooraan aan de zijkant blijft. Beste is uiteraard wel vrije aanvoer van voren.

OT: is kijken naar een 2e hands Antec Performance series, bijv een P180 mini, niet een idee? Daar heb ik louter goeie ervaringen mee. Eens in de zoveel maanden maak ik alle stoffilters schoon en binnenin vind ik zo goed als geen stof. Zijn ook nog eens lekker stil en de temps blijven bij mij in de P280 lekker koel. Staat ingebouwd in een kast met 1 kant tegen de zijwand en ~1cm tussen pc en tussenschot. Voorkant is wel volledig open en aan de achterkant van het meubel heb ik gaten gemaakt voor de afvoer. Ik heb mijn CPU iig nog nooit boven de 45°C zien komen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1