Een tijdje terug heb ik een computer voor mijn neefje gemaakt gemaakt. Zie lijstje onderin.
Nu werkte deze perfect in de eerste week / twee weken. Na een tijdje begonnen er gekke fouten te komen.
De computer ging soms op een soort slaapstand. Scherm was zwart, computer bleef wel aan. Maar verder geen reactie o.i.d. De fans draaiden soms ook niet. Het goed aan of uitzetten van de computer ging ook niet.
Toen heb ik een paar stresstests gedraaid en de temperaturen waren prima, bij furmark werd de kaart 65 graden, maar viel hij wel uit. Hierna heb ik een ander verlengsnoer gekocht en werkte het weer.
Helaas heeft de computer nog steeds dezelfde kuren. Scherm op zwart, ledje van de computer brand nog wel, ook werkt de aan-/uitknop niet op dat moment.
Als je hem dan uiteindelijk wel uitkrijgt en dan aanzet draaien de fans niet.
Ik zou echt niet weten waar dit aan kan liggen, elk kabeltje gecontroleerd en met een stresstest de temperaturen gecontroleerd. Verder woont hij 2 uur reizen bij mij vandaan en kan ik dus niet makkelijk langsgaan.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn. Want ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt.
Nu werkte deze perfect in de eerste week / twee weken. Na een tijdje begonnen er gekke fouten te komen.
De computer ging soms op een soort slaapstand. Scherm was zwart, computer bleef wel aan. Maar verder geen reactie o.i.d. De fans draaiden soms ook niet. Het goed aan of uitzetten van de computer ging ook niet.
Toen heb ik een paar stresstests gedraaid en de temperaturen waren prima, bij furmark werd de kaart 65 graden, maar viel hij wel uit. Hierna heb ik een ander verlengsnoer gekocht en werkte het weer.
Helaas heeft de computer nog steeds dezelfde kuren. Scherm op zwart, ledje van de computer brand nog wel, ook werkt de aan-/uitknop niet op dat moment.
Als je hem dan uiteindelijk wel uitkrijgt en dan aanzet draaien de fans niet.
Ik zou echt niet weten waar dit aan kan liggen, elk kabeltje gecontroleerd en met een stresstest de temperaturen gecontroleerd. Verder woont hij 2 uur reizen bij mij vandaan en kan ik dus niet makkelijk langsgaan.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn. Want ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 73,- | € 73,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Sapphire Dual-X R7 265 2GB GDDR5 | € 155,90 | € 155,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 47,95 | € 47,95 |