Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04 16:05
Yo

Ik heb de taak op me genomen om de S3 van mijn collega te repareren.
Het Probleem
Hij start niet op, hij is gewoon zwart, ook al probeer ik te launchen in recovery of safe mode, hij is zwart. Als je hem aan de pc sluit komt er een kleurrijke zebra print (ik maak later wel foto's).
Dingen die ik heb geprobeert
het licht nist aan het scherm. Ook niet aan de aan/uit knop. Omdat, als ie aan de pc ligt, je hem in kan drukken en dan gaat de zebra print weg.

Wat ik wil bereiken

Werkend intern software, ik heb al eens via adb, fotos van een telefoon gehaald zonder scherm of zonder touch

[ Voor 22% gewijzigd door Joostlek op 02-06-2015 09:27 . Reden: Was opweg naar volgend lokaal ]

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een beetje meer informatie aub. Dit is wel heel karig. Hoe weet je dat het niet aan het scherm ligt? Wat heb je hier verder al over gevonden? Waar is het probleem door veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Kleurrijke zebra print klinkt als een defecte mainbord. Laatst met mijn S4 overkomen, toen hebben ze het mainbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
RoD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:22:
Een beetje meer informatie aub. Dit is wel heel karig. Hoe weet je dat het niet aan het scherm ligt? Wat heb je hier verder al over gevonden? Waar is het probleem door veroorzaakt?
Ik moest van lokaal wisselen :P (van management en organisatie naar Godsdienst, en dan is wifi beetje weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Subtiele trap omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674354

Nogmaals;
Hoe weet je dat het niet aan het scherm ligt? Wat heb je hier verder al over gevonden? Waar is het probleem door veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Ik heb alles beschreven. Het scherm zelf werkt wel, omdat er een kleurrijke zebra print komt als ik hem aan de pc gooi. De zebra print verdwijnt als ik op de uitknoo druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Zebra print komt door defecte cpu/gpu of geheugen, ligt dus aan het mainbord. Ga je niet kunnen repareren zonder een donor moederbord. Je kan misschien proberen om het mainbord te bakken, wellicht losse verbinding onder een BGA componentje maar is vaak een hopeloze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Joostlek schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:10:
[...]

Ik heb alles beschreven. Het scherm zelf werkt wel, omdat er een kleurrijke zebra print komt als ik hem aan de pc gooi. De zebra print verdwijnt als ik op de uitknoo druk.
Dus als jij een zebra print op je scherm krijgt, is jouw conclusie dat het niet aan het scherm ligt?
Bijzondere conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674354

Joostlek schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:10:
[...]

Beetje logica:

"het scherm heeft paarse strepen als hij aan staat, en als ik op de uit knop druk gaat hij uit. Dus het scherm is niet defect."

Er mist een aardig stuk onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Anoniem: 674354 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:00:
[...]

Beetje logica:

"het scherm heeft paarse strepen als hij aan staat, en als ik op de uit knop druk gaat hij uit. Dus het scherm is niet defect."

Er mist een aardig stuk onderbouwing.
Het is vooral zwarte op grijze strepen met een soort "ruis" van kleuren. Het scherm doet het. Als hij het niet deed dan was ie zwart en zag je helemaal niks.
FlyEragon schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:46:
Zebra print komt door defecte cpu/gpu of geheugen, ligt dus aan het mainbord. Ga je niet kunnen repareren zonder een donor moederbord. Je kan misschien proberen om het mainbord te bakken, wellicht losse verbinding onder een BGA componentje maar is vaak een hopeloze zaak.
Dafuq bedoel je ermee. Ik ben nog maar 16, ik snap alleen het softwareside :3

[ Voor 33% gewijzigd door Joostlek op 03-06-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-04 23:27
Dus... het scherm vertoont rare dingen, maar omdat het scherm IETS vertoont zal er vast NIKS mis zijn met het scherm?

Een zwaar tikkende motor in je auto is ook gewoon een motor waar niks mee is, want hij start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja. En als het om de 1 of andere reden defect is geraakt, maar nog wel aangestuurd wordt, kan je vooral zwarte op grijze strepen krijgen met een soort "ruis" van kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Kan je er niet beter een ander naar laten kijken?

Dit project gaat duidelijk je pet te boven getuige je verdediging 'ik ben nog maar 16 dus ik weet niks van wat je zegt'.

(ps. Een werkende S3 heeft een waarde van een paar tientjes, om dit toestel weer goed werkend te krijgen ben je meer kwijt hoogstwaarschijnlijk)

[ Voor 29% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-06-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Laten we veronderstellen dat het scherm goed werkt. Hoe moeten er het dan fixen?

Ik snap veel, maar hoe de ... Moet je een moederboard bakken en iets met een brg doen

[ Voor 36% gewijzigd door Joostlek op 03-06-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het mainboard vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Momus op 03-06-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Like I said man, je moet echt naar iemand met verstand van zaken, op afstand kunnen we je redelijk helpen maar je zit nu op een punt dat het toestel fysiek bij een kenner moet zijn wil je verder geraken.

Het lijkt heel erg op een defect moederbord en die zijn niet goedkoop of je moet een donatie mobo scoren voor een tientje en hopen dat dat allemaal goed gaat. Leuk project om gewoon te kloten en wellicht een succesje te boeken, om te leren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Zijn er ook andere manieren om het interne geheugen uit te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 11:30
denk dat het beeldscherm ic defect is. die zit op de flex van het voor scherm.

hang hem even aan een nieuw onderdeel bij een lokale gsm boer, hij kan zo even een ander lcd er op klikken en zien of die nog wat doet voordat je het laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Joostlek schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:05:
Laten we veronderstellen dat het scherm goed werkt. Hoe moeten er het dan fixen?

Ik snap veel, maar hoe de ... Moet je een moederboard bakken en iets met een brg doen
Je snapt anders niet dat je dergelijke zaken gewoon kan opzoeken.

In de tijd tussen de post over bakken en BGA component dat los zit had je AL LANG horen zoeken wat BGA betekend, dan had je al lang gezien dat BGA componenten op een bepaalde manier (permanent) vast zitten op een printplaat maar dat die permanentheid toch niet altijd is en dergelijke zaken los kunnen raken maar weer vastgezet kunnen worden (tijdelijk, soms permanent) door een moederbord te bakken. Vervolgens had je gezocht naar moederbord bakken en bakken met instructies gevonden.

Kom op, meer eigen inzet, zodat we je kunnen helpen waar je vastloopt i.p.v. a tot z

Dit project is economisch gezien waardeloos en alleen nuttig voor leerdoeleinden OF data recovery. (let op de OF, met belangrijke data ga je niet in 'leermodus' knoeien)

Zit er belangrijke data op de interne memory chip?
Zo niet, leef je uit, haal het toestel uit elkaar, zoek naar donormateriaal en probeer van alles zodat je meer kennis op kan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-06-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:10:
[...]

Je snapt anders niet dat je dergelijke zaken gewoon kan opzoeken.

In de tijd tussen de post over bakken en BGA component dat los zit had je AL LANG horen zoeken wat BGA betekend, dan had je al lang gezien dat BGA componenten op een bepaalde manier (permanent) vast zitten op een printplaat maar dat die permanentheid toch niet altijd is en dergelijke zaken los kunnen raken maar weer vastgezet kunnen worden (tijdelijk, soms permanent) door een moederbord te bakken. Vervolgens had je gezocht naar moederbord bakken en bakken met instructies gevonden.
Zolang ik adb werkend kan krijgen kan ik het interne geheugen leeghalen.

Ik heb overigens ook nog leraren die niet vrolijk worden van telefoon in de klas ;) dus heb weinig tijd om op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Dit hoor je uiteraard niet in de klas te doen ;-)

ADB werkend krijgen is zelfs zonder scherm easy. Alleen moet het toestel dan wel nog redelijk werkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Joostlek schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:17:
[...]

Zolang ik adb werkend kan krijgen kan ik het interne geheugen leeghalen.

Ik heb overigens ook nog leraren die niet vrolijk worden van telefoon in de klas ;) dus heb weinig tijd om op te zoeken.
Weinig tijd om op te zoeken, maar tijd genoeg om een topic te kicken?
Om ADB werkend te krijgen, moet je USB debugging aan hebben staan in de foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Bootloader unlocked? Fastboot werkt? Is er een custom recovery geinstalleerd?

Is er haptic feedback? Gaat het toestel intern wel aan?

[ Voor 42% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 03-06-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:20:
Dit hoor je uiteraard niet in de klas te doen ;-)

ADB werkend krijgen is zelfs zonder scherm easy. Alleen moet het toestel dan wel nog redelijk werkend zijn.
En dat wil ik bereiken. Dus daarom was dit topic

Of-t:
Mijn school = Tweakers + 9Gag + agar.io + Jumbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
TWeaKLeGeND schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:22:
Bootloader unlocked? Fastboot werkt? Is er een custom recovery geinstalleerd?
Zoals gezegd, recovery mode werkt niet, dowbloadmode ook niet, safe mode ook niet. Dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:30

skoozie

SCSI

Joostlek schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:24:
[...]

En dat wil ik bereiken. Dus daarom was dit topic

Of-t:
Mijn school = Tweakers + 9Gag + agar.io + Jumbo ;)
probeer als keuze vak Google te nemen >:)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Joostlek schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Zoals gezegd, recovery mode werkt niet, dowbloadmode ook niet, safe mode ook niet. Dus tja..
Kortom, hij is goed naar de klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Momus schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:28:
[...]

Kortom, hij is goed naar de klote.
En dat was preciès de reden van het topic

Of-T: nu maatschappijleer dus minder foon gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Yo

Waarom geef je de telefoon niet terug aan je collega en zeg je dat het boven je pet gaat? Dan kan hij naar een winkel/reperatieshop met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Pagina: 1