Toon posts:

Windows 10 upgrade mogelijk op 8.1 zonder update mogelijkhei

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een half jaartje geleden een update probleem gehad, welke ik nog steeds heb (niemand schijnt een oplossing te weten), waardoor ik windows 8.1 niet meer kan updaten.

Om deze reden was ik blij te horen dat windows 10 gratis was voor windows 7 en 8 gebruikers. Echter vroeg ik me af of deze upgrade mogelijk is voor een out of date windows 8.1 pro versie zonder update mogelijkheid? Als dit niet direct mogelijk is, is het dan mogelijk om indirect deze te verkrijgen? (installatie los, niet via windows update, downloaden en op de 'kapotte' 8.1 te installeren?)

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zolang je Windows geactiveerd is en een geldige key bevat, zou dat geen probleem moeten zijn. Worst case scenario is dat je eerst weer 8.1 opnieuw installeren, updaten en dan kan je pas de 'upgrade' uitvoeren. Die kan je ook als clean install doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bezoek de volgende pagina eens via Internet Explorer en voer de legitimiteits check eens uit. Daarna Windows update. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/genuine

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:55:
Bezoek de volgende pagina eens via Internet Explorer en voer de legitimiteits check eens uit. Daarna Windows update. http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/genuine
Volgens mij werkt dat niet meer...

"
Hoe weet ik of mijn versie van Windows legitiem is?

Zorg ervoor dat jouw Windows, of een pc waarop Windows vooraf is geïnstalleerd, rechtstreeks bij Microsoft of bij een vertrouwde (online) winkel aanschaft.

Andere manieren om te controleren of je een legitieme Windows hebt, vind je op de pagina Waar u op moet letten op de Microsoft-website How to Tell .
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ok, ik lees het nu ook. Validatie kan dus alleen op XP, Vista en 7.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 02:00:
Hoi,

Ik heb een half jaartje geleden een update probleem gehad, welke ik nog steeds heb (niemand schijnt een oplossing te weten), waardoor ik windows 8.1 niet meer kan updaten.

Om deze reden was ik blij te horen dat windows 10 gratis was voor windows 7 en 8 gebruikers. Echter vroeg ik me af of deze upgrade mogelijk is voor een out of date windows 8.1 pro versie zonder update mogelijkheid? Als dit niet direct mogelijk is, is het dan mogelijk om indirect deze te verkrijgen? (installatie los, niet via windows update, downloaden en op de 'kapotte' 8.1 te installeren?)

Alvast bedankt,
je kan een in-place win 8.1 install uitvoeren en dan daarna win10 installeren...

en full re-install van win10 is ook een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik denk dat het dan toch het opnieuw installeren wordt van windows :/
Overigens heb ik mijn windows van de universiteit gekregen (microsoft Dreamspark programma ofzoiets?), dus ik denk wel dat ie legitiem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Legitiem, ja, maar als ik jou was zou ik toch even controleren of die licenties ook in aanmerking komen voor de W10 upgrade 'actie'.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
enige manier hoe je vaak toch updates kan installeren (waarschijnlijk beetje omslachtig)

is zoeken naar WSUS offline.. en dan eerst de updates voor win 8.1 x86 (en/of x64) downloaden en daarna programma uit de CLIENT folder openen en de updates installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dutch2007 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:07:
enige manier hoe je vaak toch updates kan installeren (waarschijnlijk beetje omslachtig)

is zoeken naar WSUS offline.. en dan eerst de updates voor win 8.1 x86 (en/of x64) downloaden en daarna programma uit de CLIENT folder openen en de updates installeren...
Zou u dit misschien wat gedetailleerder uit kunnen leggen?

Ik heb nog een laatste poging gedaan met de setup op een USB. Echter zegt ie dat er geen installatiekopie aanwezig is in de installatie zelf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Zou u dit misschien wat gedetailleerder uit kunnen leggen?

Ik heb nog een laatste poging gedaan met de setup op een USB. Echter zegt ie dat er geen installatiekopie aanwezig is in de installatie zelf :/
http://download.wsusoffline.net/

dit pakket downloaden & de tool draaien, zeggen windows 8.1 en dan x86 of x64 nagelang je OS edition

daarna staat in de map ook en map clients...

deze openen en patchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
misschien kan deze pagina je helpen!
http://windows.microsoft....ing-updates#1TC=windows-8

en dan moet je deze test eens uitvoeren
http://go.microsoft.com/?linkid=9830262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp, maar dit heeft me helaas 3 extra errors opgeleverd bij een poging te updaten :/
Dutch2007 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:14:
[...]

http://download.wsusoffline.net/

dit pakket downloaden & de tool draaien, zeggen windows 8.1 en dan x86 of x64 nagelang je OS edition

daarna staat in de map ook en map clients...

deze openen en patchen..
WSUS offline heeft ongeveer een uur lang updates lopen downloaden, maar bij de installatie ervan zegt ie dat ie ze niet kan vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
X86? of x64? en de map client en dan de update installer en dan vindt ie geen??

eventueel in een ellevated CMD-prompt 'sfc /scannow' geprobeerd? (zonder de quotes)

vaak fix dat eea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Waarom niet 'gewoon' een Refresh uitvoeren vanuit Windows 8.1 zelf? Geen gedoe en een kind kan de was doen. In je Settings/Instellingen scherm bij Windows Update kiezen voor Refreshd of Reinstall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
kan ook ja :) in-pplace upgrade was idd pre-win8 niet aangedacht is idd ook een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 00:15:
Waarom niet 'gewoon' een Refresh uitvoeren vanuit Windows 8.1 zelf? Geen gedoe en een kind kan de was doen. In je Settings/Instellingen scherm bij Windows Update kiezen voor Refreshd of Reinstall...
Bedankt voor uw reactie. Dit heb ik echter al geprobeerd. Vervolgens zegt windows dat er een probleem gevonden is, maar deze niet kan repareren omdat er ook een probleem met het herstellen zelf is. Vervolgens stelt windows voor om te zoeken naar dat probleem en stopt daar abrupt mee zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
Backuppen je files en een fresh install doen. Andere oplossing gaat lastig worden dan.
Pagina: 1