Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope Laptop <400 (office/internet/films)

Pagina: 1
Acties:

• techmode
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:40
Omdat mijn oude laptop toch al 6 jaar oud is, en heel erg sloom begint te worden, warm en moeite begint te krijgen met veel open staan van verschillende site's/programma's. Verder het openen van grote pdf bestanden/bestanden gaat niet zo snel/schakelen tussen bestanden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba Satellite Pro P300-25C€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat ga je met je laptop doen?
Office/internetten/films/grote bestanden openen/veel tegelijkertijd open

Wat is je budget?
<400, maar mag ook ietsjes erover

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe, maar het gewicht, moet wel binnen de perken blijven, ieder geval lichter dan mijn oude laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb voorkeur, voor lenovo of toshiba, andere merken sluit ik niet uit. Verder heb ik liever geen asus/acer

Toevoeging: Ivm met ogen graag 15 inch of groter display

Deze heb ik gehaald uit de laptop best buy guide

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Vostro 3546-8475€ 369,60€ 369,60
1Lenovo Essential B50-70 MCC2NMH€ 390,-€ 390,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,60

Maar als ik het vergelijk met mijn oude laptop is de cpu benchmark, maar het dubbele, wat ik behoorlijk vind tegenvallen tov van een laptop van 6 jaar geleden.
Tevens zou ik er graag een SSD in willen zetten.
Verder wil ik ook een laptop, die lange tijd meegaat (zakelijke laptops?)

Daarom ben ik gaan kijken naar tweedehands laptops, waarvan ik er 3 heb kunnen vinden.

De eerst twee bevatten beide 1 generatie i5

https://www.laptops4all.nl/tecra-s11.html

http://www.hardware4sale....780-298.html#.VWzt9M_tlBc

Deze bevat een tweede generatie i5

http://www.hardware4sale....ok-e751.html#.VWzvwc_tlBc

Helaas weet ik niet wat de juiste keuze is, laptops van nu, of tweedehands laptops, met mogelijkheid om er een ssd in te stoppen. Verder liggen de benchmarks van de oude ook veel hoger dan de nieuwe.

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 09:32
Zakelijke laptops zijn inderdaad stevig en duurzaam. Vaak zijn ze ook refurbished aangeboden en zijn ze goed beproefd. Het zijn vaak wel verouderde modellen. Dit vertaald zich vaak in het missen van bep. poorten zoals hdmi en usb 3. Daarnaast worden generatie 1 en 2 intel cpu's warmer dan 3 en hoger met bijbehorend fangeluid. Ze zijn ook vaak dikker en zwaarder. Ook is het geluid van de speakers van de zakelijke modellen vaak erg matig tot ronduit slecht. Het zijn geen multimedia pc's. Lcds zijn vaak ook mat ipv glans.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Even na wat zoeken zag ik deze laptop V&A aangeboden: Lenovo Flex 2 14 Full HD Touchscreen NIEUWSTAAT voor €375,-

Onder de moterkap zit:
  • Een recente i3 die prima voor je werkzaamheden zijn
  • 500GB HDD (je geeft aan dat je later een SSD erin gaat zetten)
  • heeft een full hd glasend IPS scherm (is beter dan een TN scherm)
  • is 14"
  • weegt 1,9 KG
Best wel een leuke laptop in mijn ogen om simpele werkzaamheden te doen en op een aardig scherm films te kijken.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• techmode
MarcRvB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:54:
Even na wat zoeken zag ik deze laptop V&A aangeboden: Lenovo Flex 2 14 Full HD Touchscreen NIEUWSTAAT voor €375,-

Onder de moterkap zit:
  • Een recente i3 die prima voor je werkzaamheden zijn
  • 500GB HDD (je geeft aan dat je later een SSD erin gaat zetten)
  • heeft een full hd glasend IPS scherm (is beter dan een TN scherm)
  • is 14"
  • weegt 1,9 KG
Best wel een leuke laptop in mijn ogen om simpele werkzaamheden te doen en op een aardig scherm films te kijken.
Zie nu pas dat het perse een 15 inch of groter moet zijn ivm mijn ogen, maar super voor het zoeken.

@rr7r,

Dus bovenstaande nieuwe laptops raad U aan, met in de toekomst toevoeging van SSD?

• rr7r
techmode schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:26:
[...]

Zie nu pas dat het perse een 15 inch of groter moet zijn ivm mijn ogen, maar super voor het zoeken.

@rr7r,

Dus bovenstaande nieuwe laptops raad U aan, met in de toekomst toevoeging van SSD?
Voor 2ehands modellen vind ik die prijzen vrij fors. Kijk eens op V&A, kwaliteit zal iets minder zijn, maar prijs/levensduur zijn (fors) gunstiger. Op V&A zijn vaak semi-pro-handelaartjes actief.

Voorbeeldje huidig aanbod:
i5 1e gen, 2GB, 175 euro: V&A aangeboden: HP ProBook 6550b (WD698ET)
i5 2e gen, 4GB, 225 euro: V&A aangeboden: HP ProBook 6560b (LG652ET)

Voor die 2e zou ik wel eerst foto's opvragen (altijd via V&A).

Maar ik gaf ook aan dat het geluid van die modellen vaak bagger zijn, dus als je films wilt kijken, zou ik naar een consumentenversie kijken. Nog vergeten bij te vermelden dat oudere modellen vaak ook hoger zijn qua afmetingen (en zwaarder). Ze zijn daarentegen niet stuk te krijgen (fysiek), dat is eigenlijk hét voordeel.

• techmode
Bedankt voor het beantwoorden, dan ga ik daar even rondkijken

Tevens is het gewicht al wat lichter dan mijn oude laptop, daar heb ik al rekening meer gehouden.
Maar qua snelheid doen de oudere I5 niet onder voor de nieuwere en ook op langere termijn? Aangezien de benchmark hoger zijn, of hangt dat niet mee samen? Een SSD zal ook veel verschil maken, maar kwa snelheid twijfel ik, want veel goedkoper hebben goedkoper n2840 processor, die behoorlijk zwak overkomt voor mij.

[ Voor 30% gewijzigd door techmode op 06-06-2015 23:09 ]

• rr7r
techmode schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:08:
Bedankt voor het beantwoorden, dan ga ik daar even rondkijken

Tevens is het gewicht al wat lichter dan mijn oude laptop, daar heb ik al rekening meer gehouden.
Maar qua snelheid doen de oudere I5 niet onder voor de nieuwere en ook op langere termijn? Aangezien de benchmark hoger zijn, of hangt dat niet mee samen? Een SSD zal ook veel verschil maken, maar kwa snelheid twijfel ik, want veel goedkoper hebben goedkoper n2840 processor, die behoorlijk zwak overkomt voor mij.
N2840 is leuk als je af en toe meeneemt en alleen internetpagina's bezoek en mail leest.

Als je bijv ook youtube op de achtergrond hebt lopen, dan is de N2840 gewoon onvoldoende.SSD voegt dan ook weinig toe ivm cpu-bottleneck. Heb kort de N2830 gehad dus kan het weten.

i5 1e en 2e gen. voldoen prima voor office-taken, maar tussen 1e en 2e gen zit wel verschil in benchmarks (20% ongeveer). In de praktijk zijn beide afdoende. SSD erin en het is supersnel.

Heb zelf pricewatch: HP EliteBook 8460p (LG741EA, onbek. taal) (ook 2ehands, zelf ssd ingezet) en pricewatch: HP Pavilion g7 2392ed (i3, 3e gen., nieuw 2 jaar terug).
Beide benchmarken even snel, N2840 op 25% van beide. (Passmark)

Wat mij wel opvalt is dat vanaf 3e gen. ix de cpu's minder warm worden en de koeling daarom minder actief is. Maar tov een laptop van 6 jaar geleden is waarschijnlijk elke gen. i5 een behoorlijke verbetering.

[ Voor 9% gewijzigd door rr7r op 07-06-2015 01:43 ]

Pagina: 1