Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07
Mijn Lumia telefoon laat steeds vaker weten dat het tijd is om met het welverdiende pensioen te gaan en dat ik maar snel een vervanger moet zoeken.

Ik zoek een?
Ik zoek zo'n ding met quad core CPU, een FHD scherm, 2/3/4GB RAM, internet, apps etc. wat je in je broekzak stoppen. Een Smartphone?

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk. Heb tot nu toe altijd high-end flagships gehaald, maar nu zijn we op het punt gekomen dat ook mid-range toestellen genoeg rekenkracht hebben om de Large Hadron Collider aan te sturen, dus het nieuwste van het nieuwste hoef ik niet meer zonodig. Bovendien ben ik een grote kluns die vaak iets uit zijn klauwen laat vallen, dus elke keer honderden euro's uitgeven aan iets wat maar een paar maanden mooi blijft is ook zo zonde van mijn centjes.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
al het beschikbare rekenkracht in te zetten voor een potje Angry Birds, streamen van Taylor Swift liedjes en het sturen van de oh zo belangrijke appjes via Whatsapp en Telegram. Ik heb inmiddels al drie jaar Windows Phone telefoons en ben er een beetje klaar mee. Ik wil weer ouderwetse vastlopers, geklooi met ROM's, recoveries en ingewikkelde instellingen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was/ben van plan om een kookplaat in de vorm van Xiaomi Mi4i te halen, maar dat is mij in het Android topic sterk afgeraden. Qua netwerken lijkt die te kunnen werken op 3G/4G-netwerk van T-Mobile en ik kan eventueel de overstap maken van Vodafone naar de provider die tot voor kort bekend was als provider zonder bereik.
Redenen waarom ik verliefd ben op de mi4i:
+ Dual Sim
+ Geinig ontwerp
+ Lollipop
+ Over het algemeen veel updates van Xiaomi

Redenen om toch maar een nachtje over te slapen
- Het blijft natuurlijk een chinaphone
- Kwaliteit camera is beter bij een aardappel
- Voor het koken heb ik een fornuis staan
- 16GB opslag.

Verder overwogen:

Xiaomi Mi4 - Die zou ik het liefst in het zwart willen met 3GB RAM en die heb ik nog niet gezien met goede netwerken. Geen Dual-Sim is ook een nadeel.
Xiaomi Mi5 - Moet ik weer wachten op iets wat nog niet eens bestaat.
1+2 = 3 - Hetzelfde verhaal als bij de Mi5.
Asus Zenfone 2 - Gave specs, maar wat een lelijk ontwerp. iPhone 5c van Xiaomi vind ik een stuk leuker uitzien.
Oppo R7 - Gaaf ontwerp, maar waar betaal je eigenlijk voor?
Nubia Z9 Mini - Komt in de buurt van Mi4i.
Archos 50 Diamond - Nee, gewoon nee. 8)

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb ik misschien leuke modellen over het hoofd gezien? Of kan iemand mij overtuigen om voor een van de opties boven te gaan. Uiteraard zal ik zelf de verkeerde keuze moeten maken. :D

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik mis de meizu mx4 (pro) in je lijstje. Of is die te groot?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
Zelfde dilemma hier gehad.
Uiteindelijk een jiayu S3 gekocht, hoewel ik die eigenlijk te groot (5.5 inch) vond.
Maar verder klopt alles aan die telefoon, inclusief 800mbz 4G, fatsoenlijke camera, 1080 scherm en een grote batterij.
De perfecte telefoon heb ik nog niet gevonden, en qua grootte dus maar een compromis gesloten.
Prijs is ook nog eens heel aantrekkelijk, en het merk heeft een goede reputatie.

Verwijderd

exelletor schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:39:

Redenen om toch maar een nachtje over te slapen
- Het blijft natuurlijk een chinaphone
- Kwaliteit camera is beter bij een aardappel
- Voor het koken heb ik een fornuis staan
- 16GB opslag.
Ik wilde toch even je minpunten weerleggen.

Chinaphone: Xiaomi is even goed als elke niet-chinaphone, dat is algemeen bekend
Camerakwaliteit: als ik de reviews las even goed of beter dan de rest in zijn prijsklasse
Opslag: koop een versie met meer geheugen

Koken: misschien als je hem ver genoeg overklokt? >:)

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Nadat afgelopen weekend mijn Jiayu S3 is gerold, ben ik nu weer terug bij de mi2s. De kwaliteit van die camera is echt slecht inderdaad, wat onder andere een reden was om over te stappen op Jiayu. Maar de 5.5inch vond ik eigenlijk toch echt wel een slagje te groot. Dus nieuwe ronde nieuwe kansen, misschien toch maar een mi4 kopen.

Ben wel benieuwd naar de reviews die je noemt, met name reviews die zich op de camera richten vind ik lastig te vinden.

Koffie met thee is minder lekker.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Camera van de Mi2s slecht? Ik heb een Mi2 (zie mijn reviews) en ik vond het wel meevallen voor die tijd. Daarna heb ik nog een aantal Redmi telefoons gereviewed (ook te zien hier op Tweakers) en voor die prijs vind ik de kwaliteit prima. Het grootste minpunt van telefoons in deze prijsklasse, zijn foto's die je in het donker maakt. Dat is erg slecht, maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld nieuwe A-merken uit NL.

Verder is Xiaomi inderdaad niet echt een typische Chinaphone met meer dan 3 jaar software ondersteuning en erg goed hardware.
Als je T-mobile hebt (zoals ik) dan kun je prima vertoeven in Chinaworld, heb je Vodafone of KPN, dan wordt het een ander verhaal. Wellicht kun je dan beter op zoek naar telefoons op de NL markt zoals de Moto X (zeer mooie telefoon). De Xperia's kun je beter links laten liggen, aangezien je telefoons nogal vaak laat vallen. Schermen zijn al redelijk fragiel van een smartphone, dus dan zou je eigenlijk op zoek moeten gaan naar een telefoon met kunststofbehuizing om de klap op te vangen.

Misschien kun je wachten op een mogelijke Mi4s, als die zou komen met een 5" scherm, dan neem ik zelf de gok om die voor mijn vrouw te kopen (omdat ze de S6 Edge nu gebruikt en te groot vindt).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kiswum schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:49:
Camera van de Mi2s slecht? Ik heb een Mi2 (zie mijn reviews) en ik vond het wel meevallen voor die tijd. Daarna heb ik nog een aantal Redmi telefoons gereviewed (ook te zien hier op Tweakers) en voor die prijs vind ik de kwaliteit prima. Het grootste minpunt van telefoons in deze prijsklasse, zijn foto's die je in het donker maakt. Dat is erg slecht, maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld nieuwe A-merken uit NL.
Goh, ik gebruik zelf al jaren een Mi2 en heb nu een Mi2S, en ik merk toch dat foto's er niet altijd even goed uitzien. Buitenshuis kan je prachtige foto's nemen, maar zodra je binnen foto's neemt stelt hij vaak niet goed scherp en is er veel ruis, ondanks dat het niet écht donker is.
"Voor zijn tijd" zijn de foto's zeker acceptabel, maar ik denk dat je tegenwoordig wel beter kunt vinden kwa camera.

Xiaomi zou een Mi2S+ moeten uitbrengen, met exact dezelfde behuizing maar een 1080p scherm, een nieuwe camera, 4G en NFC. Dàt zou pas een toptelefoon zijn :9~

Android developer & dürüm-liefhebber

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Mavamaarten schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:57:
[...]

Goh, ik gebruik zelf al jaren een Mi2 en heb nu een Mi2S, en ik merk toch dat foto's er niet altijd even goed uitzien. Buitenshuis kan je prachtige foto's nemen, maar zodra je binnen foto's neemt stelt hij vaak niet goed scherp en is er veel ruis, ondanks dat het niet écht donker is.
"Voor zijn tijd" zijn de foto's zeker acceptabel, maar ik denk dat je tegenwoordig wel beter kunt vinden kwa camera.

Xiaomi zou een Mi2S+ moeten uitbrengen, met exact dezelfde behuizing maar een 1080p scherm, een nieuwe camera, 4G en NFC. Dàt zou pas een toptelefoon zijn :9~
Voor die tijd was het goed, maar daarom moet het ook in perspectief zien. Binnenshuis is de verlichting vaak minder goed en dus donkerder. Daardoor is de kwaliteit wat minder goed.
Ter info, de Mi2s 16GB had een andere camera dan de Mi2s 32GB. Hier kan ook nog een verschil in zitten.

Wat betreft, de Mi2S, daar ben ik zeker voor! Ik zou die misschien wel zo kopen, mits er ook minimaal een Snapdragon 801 in zit, net als bij de Z3 compact. Waterdicht + SD kaart ingang ontwerp zou een Xiaomi helemaal afmaken, maar dat blijft een droom die nooit uit zal komen. Echter zal 1080p alleen nuttig zijn op 5" of hoger, daaronder kost het vooral je accuduur.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1