Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe PC met 8GB ram, echter als ik een gameclient aan heb, download en internet browse schiet de volle 8GB Ram vol en gaat de pc extreem traag.

Nu is mijn vraag is het mogelijk dat ik een setje van 16 GB erbij koop, dus 2x8 en die kan gebruiken naast de 2x4 GB die ik er al in heb zitten? zodat het totaal dus 24 GB wordt? Of werkt alleen het zelfde aantal GB (dus alleen bijv. 4x4, 4x8)

Daarnaast de vraag of 16 Gb totaal al genoeg zou zijn, ik denk zelf aan 24 totaal om voor de toekomst zeker te zijn.

Mvg,
Danny

Verwijderd

Wat bedoel je met gameclient? Ik vind het al strak dat je 8GB zover laat vollopen dat de pc trager wordt.
Heb je al gekeken welk proces al dat geheugen gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
M'n geheugen werd voor 99% gebruikt toen ik BitTorrent , League of Legends client (niet in game) en google chrome aan had, deze 3 waren dan ook de grootste gebruikers van ram. Het trager worden was vooral met dingen openen, of rechtermuisknop op BitTorrent om het te sluiten.

Verwijderd

Kijk eens of je met een andere browser hetzelfde probleem hebt.
Het lijkt sterk op een memory leak.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 01:58 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:35

g0tanks

Moderator CSA
Kan je een screenshot van je processen in taakbeheer posten als je RAM op 99% staat?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Weet niet wat je aan het downloaden bent met wat voor verbinding, maar bittorrent kan behoorlijk wat i/o veroorzaken en daardoor wordt je systeem traag. Dat je geheugen volloopt is alleen maar goed, windows gebruikt het voor cache.
Pagina: 1