Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop, budget 600 euro

Pagina: 1
Acties:

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 23:03
Omdat onze 5 jaar oude Sony Vaio op het punt staat het te begeven, ben ik op zoek naar een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?

De laptop is voor thuis gebruik, Office, email, Internet, Youtube, Facebook, wat lichte foto bewerking en zo nu en dan een fotoboek met Hema software. Verder films kijken, muziek luisteren, etc. Verder wat zakelijke software die wel wat power vraagt. Ik game niet.

Wat is je budget?
600, daar kan indien nodig nog wat geld bij voor een SSD of extra RAM. Liever niet natuurlijk maar als lieverkoekjes niet gebakken worden, dan kan er wat budget bij.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. De laptop zal hoofdzakelijk thuis gebruikt worden (bank, tuin etc.) dus gewicht speelt geen grote rol.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Acer is me in het verleden erg slecht bevallen: veel bloatware en bouwkwaliteit om te huilen. Redelijke ervaringen met Dell, maar niet heel top. Wel goede ervaring met Sony (maar daar heb ik helaas niet zoveel aan nu). Asus ken ik niet, bouwkwaliteit zou wellicht een issue kunnen zijn? Ik hoor positieve verhalen over Lenovo.

Ik heb wel een aantal wensen. Die zijn, voor zover ik het nu kan zien, niet erg verenigbaar met mijn budget maar ik laat me graag verrassen :).

- minimaal i5 (liefst geen U(LV) model. Omdat de laptop voornamelijk thuis gebruikt wordt, is accuduur niet heel belangrijk mits die maar niet onredelijk kort is en heb ik meer aan power dan aan laag verbruik).
- 8 GB RAM of iig eenvoudig uit te breiden tot 8GB.
- SSD, indien niet mogelijk dan wil ik die wel zelf eenvoudig kunnen plaatsen.
- 15,6 inch, 1920x1080.
- optische drive om DVD's af te spelen. Eventueel kan ik dan bij inbouw SSD de HD behouden en de optische drive extern behuizen.
- 1 Gbps netwerkkaartje zou fijn zijn om van m'n snelle internet te kunnen genieten bij een downloadsessie.
- Wifi 5 Ghz is ook een plus.

In de pricewatch kom ik uit op dit lijstje dat een redelijk deel van mijn wensen lijkt te vervullen, maar ik zie geen modellen waar veel reviews etc van zijn, dus ik heb geen idee of dit goede machines zijn. http://tweakers.net/categ...vfQOq63Ya6Nf_QqNXj7JBS-gI

Als ik de 5Ghz laat vallen als wens, wordt de lijst al iets langer:
http://tweakers.net/categ...4VmeCZqvP4FUrf9fqh7U3zOXw

Als ik de 1 Gbps laat vallen is de lijst nog iets langer (2 stuks extra), dan zou ik graag wel zelf een kaartje kunnen vervangen om de 1Gbps alsnog erin te stoppen.

Een tip voor een goede machine uit dit lijstje of eentje die ik gemist heb zou ik zeer waarderen! Iemand een tip?

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 23:03
Iemand een tip? Of is m'n verhaal te lang :)?

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je hebt een selectie gemaakt d.m.v. je criteria en wat heb je daaruit als beste gevonden?

Ik ben zelf geïnteresseerd in de Acer C910 met i5-5XXX, is 500 euro, zit maar een klein SSD'tje in, maar deze is te vervangen voor een grotere M.2 SSD. Nadelen; geen verlicht toetsenbord, geleverd met Chrome OS en redelijk toetsenbord. Misschien wat voor, maar misschien ook niet...