Twee videokaarten zonder SLI/Crossfire met 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11-2025
Hallo mede-tweakers,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om (in mijn geval met een GTX780) twee videokaarten die niet in SLI draaien allebei een aparte monitor te laten aansturen (of bijvoorbeeld 1 voor het middelste scherm en 1 voor de twee buitenste schermen) Google vond hier geen duidelijk antwoord op (in ieder geval niemand die het uit ervaring kon bevestigen).

Het idee is dan dat elke monitor zijn eigen videokaart heeft die in hetzelfde 'desktop' werken; een eyefinity/surround gaming setup of een extra scherm waar je simpelweg je muis naar toe kan bewegen.

Het doel hiervan is om de scaling tussen 2 GPUs in SLI/Crossfire te vermijden en zo alle kracht uit je kaart te halen.

Groet,
Wout

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zover ik weet is dit mogelijk met Crossfire en de Oculus Rift (insert andere VR set), elke kaart neemt een scherm voor zich. Geen idee of dit bij andere dingen mogelijk is, denk dat het wel mogelijk is als ontwikkelaars de Liquid VR SDK van AMD gebruiken.
Nvidia heeft volgens mij ook een SDK voor VR, of dit erin zit weet ik niet :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 01-06-2015 23:05 ]

• wout123
Dus Buiten VR is dit nergens goed toegepast?
Iemand die ooit heeft geprobeerd om zijn SLI connector eraf te halen en twee monitoren elk op een aparte kaart aan te sluiten? Ben benieuwd naar het effect!

Verwijderd

Zou gewoon moeten werken.
Vaak zat een oude kaart extra ingebouwd voor extra schermen.
Wel oppassen met drivers, Welke kaarten wil je gaan combineren?
O Wacht ik begrijp nu wat je bedoelt, met 2 losse kaarten toch eyefinity hebben zeg maar. (weet niet hoe nvidia het noemt) Dat gaat niet. Een spel zal altijd 1 kaart pakken, op de monitor waar je hem speelt.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 19:53 ]

• wout123
Ja een soort Surround Vision / Eyefinity. Maakt me niet uit of het van het rode of het groene team komt.
En als ik het spel op 3 monitoren speel, dan pakt hij toch maar 1 monitor?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 16:06

KneoK

Not in a million lightyears

Het doel is mij een beetje onduidelijk. Klopt het dat je op drie monitoren wilt gamen en dan 1 videokaart voor je middelste scherm wilt gebruiken en de 2e videokaart voor de buitenste 2 monitoren? Dit is sowieso niet mogelijk.

Als het je er gewoon om gaat om op je middelste monitor te gamen en de buitenste twee te gebruiken voor iets anders dan moet dat gewoon met 1 videokaart mogelijk zijn. Je maakt dan geen Eyefinity/Surround profiel aan maar regelt het gewoon via Windows bureaublad uitbreiden en zorgt ervoor dat je middelste scherm als hoofdscherm staat ingesteld.
Pagina: 1