Toon posts:

Server/ESXi/HTPC (500-700)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal geplaats worden in de woonkamer (kast inbouw). Deze zou gebruikt worden als backupserver voor 2 laptops, 2 tablets en als documentserver voor het "home" gedeelte. Qua multimedia is het de bedoeling om deze te gaan gebruiken als plex media server in combinatie met low power clients. Als startend 'developer' zou deze ook moeten dienen als testserver voor verschillende webservices/apps/iot/django software.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs ligt niet echt vast maar moet aanvaardbaar blijven voor en media en testserver. 500-700€ is zo het eerste idee.

[b]Eigen hardware[b]
Pentium 4 maar ben niet echt van plan deze te gebruiken :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Disk 1 (SSD)
-Bare metal hypervisor ESXi.
-Dom0 zou ik Debian zetten.
--VM1: Linux debian backup server (backup/snapshot)
--VM2: Plex Media Server
--VM3: Linux met Docker als Testserver
Disk 2 (SataIII)
-RAID-1 (hard/soft ?)
--Docs
--Backups
--Films, muziek...

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6500 Boxed€ 87,89€ 87,89
1ASRock FM2A78M-ITX+€ 85,50€ 85,50
1Sharkoon CA-M Zilver€ 43,-€ 43,-
1Scythe Kodati Rev.B€ 21,60€ 21,60
1Cooler Master Silencio FP 120mm - 3pin€ 9,99€ 9,99
1GeIL GPB316GB1333C9DC€ 104,50€ 104,50
1Thermaltake Smart 430W€ 44,99€ 44,99
1Kingston HyperX Fury SSD 120GB€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,47

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat nog niet in de lijst staat maar wat ik wel nog graag zou willen (toekomst) is eventueel een DVB tuner kaart voor telenet. Momenteel gebruik ik een CI+ module van telenet rechtstreeks in mijn tv maar ik kan niets kijken wanneer ik opneem (bummer)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ABSOLUUT STIL of mijn vrouw **** me :). Voldoende power (geen overkill)

Ga je overklokken?
nope

Ik ben zeer benieuwd naar jullie verbeter (of afbreek) voorstellen :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou zoiets doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 112,60€ 112,60
1ASRock B85M Pro4€ 64,95€ 64,95
1Sharkoon CA-M Zilver€ 41,95€ 41,95
1Cooler Master GeminII M4€ 29,02€ 29,02
1Cooler Master Silencio FP 120mm - 3pin€ 5,95€ 5,95
1Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM€ 7,95€ 7,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 102,-€ 102,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 56,95€ 56,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 474,32

uitleg: je hebt een vrij prijzig ITX-bord, terwijl er een goedkoper uATX in past. verder geef je aan dat dit als backup en mediaserver gebruikt gaat worden, aangezien je die vermoedelijk 24/7 zal laten draaien lijkt mij een zuinige processor en voeding op z'n plek. de i3 heeft een krachtiger CPU-gedeelte dan de A8, en aangezien het grafische gedeelte nauwelijks belast gaat worden is dat niet van toepassing. de hyperthreading zorgt er wel voor dat de VM's een beetje lopen. verder een iets grotere CPU-koeler ingepast, meer oppervlak betekent een fan op lagere toeren (=minder herrie iha)
de 3-pins fan zou je aan kunnen sluiten bovenin, erg stil als je de toeren wat laag houdt.
en de PWM zou je dan op de CPU-koeler kunnen zetten, aangezien zo'n dunne fan meestal niet zoveel lucht verplaatst bij weinig toeren.
Je zou ook nog voor een pentium kunnen gaan, met de iets mindere performance, maar wel hogere zuinigheid.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Aangezien het lijstje boven me prima is zou een 250GB SSD handdiger zijn en je het buget er ook voor hebt. Raad raad je dan deze aan: pricewatch: Crucial BX100 250GB . Ongeveer evensnel als de kingston maar dan heb je ten minste wat extra snelle opslag wat opzich fjn is.

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

alvast bedankt voor je feedback.
uitleg: je hebt een vrij prijzig ITX-bord, terwijl er een goedkoper uATX in past. verder geef je aan dat dit als backup en mediaserver gebruikt gaat worden, aangezien je die vermoedelijk 24/7 zal laten draaien lijkt mij een zuinige processor en voeding op z'n plek. de i3 heeft een krachtiger CPU-gedeelte dan de A8, en aangezien het grafische gedeelte nauwelijks belast gaat worden is dat niet van toepassing
Ik had de A8 GPU gekozen om ook te experimenteren met een game console op mijn htpc voor mijn zoon, had ik vergeten vermelden. Op zich zeker geen prio dus ik kan je zeker volgen in de I3.
Heb je nog een krachtiger alternatief dan de I3 ? Wat zou uw volgende keuze zijn ?
de hyperthreading zorgt er wel voor dat de VM's een beetje lopen.
wat betreft virtualisatie heb ik ondertussen nog gelezen dat niet alle cpu's/mobo hardware kunnen 'doorsturen'. dit zou wel nodig zijn voor de eventuele dvb CI+ tuner. Is dit mogelijk met uw selectie.
verder een iets grotere CPU-koeler ingepast, meer oppervlak betekent een fan op lagere toeren (=minder herrie iha)
de 3-pins fan zou je aan kunnen sluiten bovenin, erg stil als je de toeren wat laag houdt.
en de PWM zou je dan op de CPU-koeler kunnen zetten, aangezien zo'n dunne fan meestal niet zoveel lucht verplaatst bij weinig toeren.
Heb je hier geen fan te veel in uw lijst ? 3 stuks ?
Je zou ook nog voor een pentium kunnen gaan, met de iets mindere performance, maar wel hogere zuinigheid.
Wat denk je nog in verband met RAiD? Hardware of Software ?

@MarcRvB: lijkt mij inderdaad ook goed om 256gb te nemen

Iemand die een DVB kaart kent voor Telenet 'TV met een kaartje' ?