Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Yorickw
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-04-2023
Hey allemaal,

Ik heb onlangs een computer samengesteld (i5 4460, ASRock B85M Pro4) voor het eerst, en dat ging redelijk. Windows 8.1 erop gezet maar nu zit ik met een internet probleem waarvan ik niet zo goed een oplossing voor kan vinden. De verbinding is niet stabiel, hij blijft een aantal seconden waarna die weer wegvalt, om later weer te verbinden voor een tijdje en dan valt hij weer weg. Internet loopt via een ethernet kabel, modem is een cisco epc3928.
Ik heb nog niks op de pc gedaan naast de windows installatie. Dit is ook mijn eerste keer dat ik het zelf doe dus waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd. Ik heb al wel de pc half weer uit en in elkaar gezet omdat ik het vermoeden had dat wanneer ik met de kabel bij de aansluiting wiebelde dit invloed had. Kabel werkte op de vorige pc wel en wifi doet het ook nog steeds.

Alvast bedankt en sorry als dit in het verkeerde forum is, kijk niet zo vaak in dit gedeelte van GoT :)

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
misschien is het een driver probleem, heb je de nieuwste drivers al wel geïnstalleerd op je pc?

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:08
Als je een onboard netwerkkaart hebt is het misschien een gaar moederbord? Heb je misschien last van packet errors? Knaagdierprobleem? Zonder meer info is het lastig te zeggen wat er mis gaat.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Vervang die netwerkkabel eens.
Je geeft aan dat wifi wel werkt en dat wiebelen aan de kabel invloed had...

• JTT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:26

JTT

Gadgeteer schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:00:
Vervang die netwerkkabel eens.
Je geeft aan dat wifi wel werkt en dat wiebelen aan de kabel invloed had...
Inderdaad, of, wat ik ook al eens heb meegemaakt, een bijna kapotte netwerkconnector op de pc...

Have you tried turning it off and on again?

• Yorickw
Ik heb twee netwerkkabels, werken allebei op mijn oude computer. Drivers die bij de moederbord zaten heb ik geïnstalleerd. Wat ik zei over het wiebelen is meer een vermoeden dan een daadwerkelijke constatering, want de verbinding blijft wegvallen. Gezien de pc net in elkaar is gezet, is het misschien het proberen waard om alles eruit te halen en opnieuw in elkaar te zetten? Misschien dat er ergens een contactje los zit.

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Dat lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk en zonde van de moeite. Ik zou het eerder in de driver zoeken.

Je moet een beetje creatief zijn en proberen zaken uit te sluiten. Dus zoals al gesuggereerd, probeer eens een andere kabel (zet desnoods even de PC direct naast de router), verbindt met een ander apparaat dan de router, enz.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Zoek eens naar nieuwere drivers en test die.
Blijft het dan nog slecht dan gaat mijn vermoeden naar je moederbord en kun je denk ik beter garantie gaan claimen.

• Yorickw
Ik heb twee netwerkkabels die allebei werken op de oude pc en op mijn laptop, dit kan dus redelijk uitgesloten worden van de oorzaak van het probleem. Drivers voor moederbord zijn in ieder geval geïnstalleerd, zijn er buiten deze drivers andere drivers die cruciaal zijn voor internet?
Ik heb mijn pc zo opgezet zonder optische drive, met de gedachte dat ik hem toch niet nodig heb, ook niet voor het installeren van drivers want die haal ik wel van internet. Drivers voor mobo uiteindelijk via usb gedaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Optische drive lijkt me nergens voor nodig zo. Maar ga even op andere PC met werkende internetverbinding naar de site van de fabrikant van de netwerkchip op je mobo en haal daar de drivers eens vandaan. Zet ze op USB-stick en installeer ze dan op deze PC.

Oslik blyat! Oslik!

• Yorickw
Ik heb driver geïnstalleerd voor mijn netwerkchip Intel I217V via intel site, Network Adapter Drivers for Windows 8.1. Probleem blijft nog steeds, ook na meerdere herinstallaties van de driver.

• Ximon
Misschien is het handig eerst de oorzaak van dit probleem wat beter te onderzoeken. Als het goed is logt de inteldriver events naar het Windows event log. Kan je eens in de eventviewer kijken onder System of er meldingen te vinden zijn van source e1cexpress of iets in die richting?

• Yorickw
Ik vind inderdaad meldingen van de source e1dexpress met het volgende:

Logboeknaam: System
Bron: e1dexpress
Datum: 4-6-2015 23:33:38
Gebeurtenis-id:27
Taakcategorie: Geen
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Yorick
Beschrijving:
Intel(R) Ethernet Connection I217-V
Network link is disconnected.

Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="e1dexpress" />
<EventID Qualifiers="40964">27</EventID>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2015-06-04T21:33:38.692341400Z" />
<EventRecordID>4936</EventRecordID>
<Channel>System</Channel>
<Computer>Yorick</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>
</Data>
<Data>Intel(R) Ethernet Connection I217-V</Data>
<Binary>0000040002003000000000001B0004A00000000000000000000000000000000000000000000000001B0004A0</Binary>
</EventData>
</Event>

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Disconnected betekent dus dat er geen verbinding meer is. Controleer dit met de lampen die bij je netwerk poort zitten. Zijn deze niet meer actief dan is dus je verbinding weg. Je zegt dat je kabels goed werken op andere computers. Dan blijft je ethernet poort op je computer over. Misschien dat je aansluiting krom is. Kijk dus je verbinding na. Levert dat ook niks op zou je haast zeggen dat de poort op je moederbord kapot is. Het is niet gebruikelijk maar zou wel kunnen.

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Kan ook een probleem met de kabel zijn.
Ja ze werken goed op oude PC en laptop maar het kan zijn dat de nieuwe PC op 1gb wil syncen maar dat de kabel dit niet aan kan. Dus kijk na opb welke snelheid de oude PC verbond en op welke de nieuwe af en toe verbind. Is dit niet gelijk forceer dan tragere snelheid in de driver van de nieuwe netwerk kaart

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, oude meuk was waarschijnlijk geen gigabit en had dus niet alle paren nodig. Vervang je kabels.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, oude meuk was waarschijnlijk geen gigabit en had dus niet alle paren nodig. Vervang je kabels.

• Ximon
Verschijnt de melding uit het event log bij het opstarten of ook bij normaal gebruik?

• Yorickw
Als ik kijk naar de status van mijn verbinding dan geeft hij weer dat op mijn oude pc een snelheid heeft van 1,0 Gbps en op mijn nieuwe 100 mb/s, juist andersom dus?

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Klinkt als een netwerkaansluiting probleem op je moederbord, tijd voor een RMA dan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Staat je netwerkkaart wel op auto En niet op 100Mbit full duplex?.
Als ie op auto staat en je hebt toch100 Mbit,dan is het je kabel.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat is niet erg waarschijnlijk als zijn oude pc wel 1 Gbps haalt.

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:32
toevallig geen losse pci-netwerkkaart liggen om te proberen?

• Yorickw
Hij stond op auto, aangepast naar 100mbps half duplex en nu doet ie het al een uurtje ongeveer zonder weg te vallen. Op mijn oude werd er 1Gbps gehaald, maar toen ik later terug keek stond het op 100mbps.
Is het aanpassen naar 100mbps half duplex een oplossing?

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik zou de instelling minimaal op 100Mb full duplex zetten. (Tegelijkertijd kunnen zenden en ontvangen i.p.v. wachten op elkaar)
Het is een oplossing maar ik denk dat je beter even je netwerkkabel kunt vervangen om gebruik te kunnen maken van de volledige snelheid

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op auto deed ie niks en op 100 wel. Check je bekabeling.... Ergens is er iets rot. Toch niet ergens een zelf gemonteerde kebel op wcd er tussen gezet ?
Pagina: 1