Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajdales
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 15:47
Ik had deze vraag ook al gesteld op het DpC forum, maar het lijkt er op dat dat toch niet helemaal de juiste plek is voor mijn vraag.

Ik zet mijn PC al een tijdje af en aan in voor folding@home voor DpC. Nu ben ik voor het eerst aan het spelen met FreeNAS en zou de tijd dat de fileserver uit zijn neus staat te eten weer voor DC willen inzetten. Ik heb geprobeerd de handleiding van FaH voor FreeBSD te volgen, maar krijg de installatie niet voor elkaar (ben ook nog een Linux noob).

Heeft er iemand een FreeNAS (of freeBSD) server ingezet voor distributed computing?
Welke projecten werken het beste?
En hoe zorg ik er voor dat de CPU cycles het beste gebruikt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ajdales schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:14:
Ik heb geprobeerd de handleiding van FaH
Welke handleiding en waar gaat het fout?

FaH werkt op zo ontzettend veel systemen dat ik me niet kan voorstellen van FreeBSD veel problemen gaat opleveren.Mogelijk is FreeNAS gestript van onderdelen die je nodig hebt voor FaH maar dat kan ik zo niet beoordelen, daarvoor ken ik FreeNAS niet goed genoeg.
Als zo'n veelgebruikte client niet werkt ben ik bang dat het aan jouw kennis van het systeem ligt. Dat is niet erg maar dan heeft het ook niet zo veel zin om naar andere clients te kijken, daar loop je waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan.
voor FreeBSD te volgen, maar krijg de installatie niet voor elkaar (ben ook nog een Linux noob).
Waarschijnlijk weet je dit al maar let er op dat FreeBSD géén Linux is. Het lijkt er wel op maar is toch echt een heel ander systeem waar een aantal zaken fundamenteel anders worden gedaan.
En hoe zorg ik er voor dat de CPU cycles het beste gebruikt kunnen worden?
Het is vooral een kwestie van persoonlijke smaak wat het "beste" gebruik is. Persoonlijk vind ik de beste toepassing dat jij bitcoins mined voor mijn account maar daar denk jij misschien anders over. ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajdales
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 15:47
Ik ben mij inderdaad bewust dat FreeBSD geen Linux is :+
Voor FaH zijn inderdaad veel clients beschikbaar, maar voor freeBSD wordt op de site van Stanford aangegeven dat de client onder linux emulatie werkt.

Ik heb de volgende handleiding gebruikt. Bij mij gaat het mis na het downloaden van de client, al mijn linux ervaring tot nog toe is op Debian varianten, en de handleiding geeft de voorkeur voor een Fedora emulatie. Ik krijg nu dus de client niet geinstalleerd.

Daarnaast vraag ik mij af hoe efficiënt de CPU tijdens emulatie wordt gebruikt (worden alle cores gebruikt en ook weer vrijgegeven als ik ze zelf nodig heb). Vandaar ook mijn vraag of iemand een FreeNAS (of freeBSD) server ingezet voor distributed computing en welke projecten het beste werken. Mischien moet ik mijn cpu voor een ander 'wetenschappelijk' doel inzetten.
Het is vooral een kwestie van persoonlijke smaak wat het "beste" gebruik is. Persoonlijk vind ik de beste toepassing dat jij bitcoins mined voor mijn account maar daar denk jij misschien anders over. ;)
Volgens mij brengt een armzalige i3-2100 niet meer veel op bij minen ;)