Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga ik met de laptop doen?

Ik ga de laptop vooral gebruiken voor mijn studies informatica en om af en toe te gamen.

Liefst zou ik 16gb RAM hebben, dit is nodig voor rekenkracht in verband met men studies,
Ik zou de games zoals battelefield en The Crew willen spelen op FHD.

Mijn budget is maximum 2000 euro

Ook ga ik de laptop elke dag meenemen op de trein naar school, dus niet te zwaar. Ik heb altijd wel een stopcontact in de buurt dus accu hoeft niet super te zijn.
De laptop moet wel future proef zijn, zou hier toch een aantal jaar mee verder willen :)

Zelf heb ik de:

Dell xps15 http://www.dell.com/be/p/xps-15-9530/pd?oc=cnx9526

Asus rog g501 http://www.asus.com/us/Notebooks_Ultrabooks/G501JW/

al gezien.
Goede opties of toch een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Op de Asus ga je veel beter gamen (in prestaties van de laptop). De Dell heeft een videokaart die amper beter is dan de igpu van de processor zelf.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:50
De ROG lijkt me in dit geval een "betere" keuze, aangezien deze voor games wat krachtiger is. Zelf vind ik de XPS echter mooier, maar dat is een kwestie van smaak :P

Wellicht is de MSI GS60 ook het bekijken waard? Deze beginnen rond de 1400 euro, maar hebben geen 4K schermen. Het is echter de vraag of je dit moet willen, aangezien dit alleen maar performance vreet en op een scherm van 15" niks toevoegt, aangezien je de dpi instellingen alleen maar aan moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:35
precies wat php al zegt, 4k gaat je niets opleveren op een 15"inch schermpje. kost alleen maar meer energie ( dus accu tijd) en heel veel grafische kracht ( dus minder future proof) daarnaast zou ik adviseren om als je 'm eenmaal hebt en 'm in het stopcontact hebt zitten de accu eruit te halen zodra deze op 90-100% zit (dan gaat deze nl veel lange mee omdat hij niet onnodig gebruikt word). zelf heb ik dit niet gedaan, het resultaat na 3 jaar is dat je laptop accu het nog precies 15min weet vol te houden :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 4K scherm is helemaal niet nodig voor mij, je hebt er voor de moment toch niet zo heel veel aan :) Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onitnas
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:10
Als je de dell XPS 15 overweegt zou ik nog even wachten tot dell met de nieuwe xps 15 komt. Dell heeft tijdens computex al de nieuwe xps laten zien en deze ziet er iig mooi uit en heeft een 14inch body wat hem dus ook lekker portable maakt. Wat er in de laptop zit weet ik niet aangezien dell de laptop zelf nog bekend moet maken, maar naar aanleiding van de XPS 13 zal het vast een goeie laptop zijn.

http://www.theverge.com/2...-display-at-computex-2015

http://www.lowyat.net/201...nfinity-display-on-stage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als de nieuwe versie ook zo'n goede specs heeft, is deze zeker het overwegen waart! Dank u voor de info :)
Een mooi scherm en een klein formaat is altijd goed meegenomen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Clevo P650SE. Portable, 970M, top koeling, prima processor. ~1500 euro. Beste optie die je kan krijgen, tenzij je bereid bent elke dag 3+ KG mee te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
test_slang_776 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:22:
Clevo P650SE. Portable, 970M, top koeling, prima processor. ~1500 euro. Beste optie die je kan krijgen, tenzij je bereid bent elke dag 3+ KG mee te tillen.
Dank u voor je reactie, ziet er een goede laptop uit maar ga voor de xps15 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:39
pricewatch: MSI GE62 2QD-005NL Apache

Of je stelt zelf een laptop samen.
http://www.xnotebooks.nl/...-p650se-p651a-p651se.html

[ Voor 50% gewijzigd door ivo001 op 09-07-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk de MSI GS60 ghost pro geworden, bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onitnas
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:10
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:18:
Het is uiteindelijk de MSI GS60 ghost pro geworden, bedankt voor jullie tips!
Vroeg me af hoe je laptop tot nu bevalt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe bevalt deze laptop me heel goed, hij is niet te zwaar, makkelijk mee te nemen, super scherm.
De enige 2 minpunten zijn dat de batterij een beetje tegenvalt, bij programmeren en wat word etc. Haal ik 3u soms 3u30 met het scherm op 40% brightness. Verder maken de fans redelijk veel lawaai bij Gamen. Dat is niet onlogisch voor zo'n dunne laptop met super specs.
Pagina: 1