Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printerinstellingen autom. terug naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Goedendag,

Als parttime ICTér bij een klein fabricage bedrijf heb ik een vraag gekregen vanuit een gebruiker. Wanneer hij zijn instellingen van zijn printer aanpast voor een eenmalige afdruk, zou hij graag willen dat deze instellingen automatisch weer terug vallen naar de standaard printer instellingen.

De configuratie betreft een netwerk printer, welke via het netwerk verbonden is aan de server. De client PC is een Windows 7 machine, welke als domein gebruiker verbonden is met deze server. De gebruiker print naar deze netwerk printer via de server.
Ik heb diverse bronnen geraadpleegd zoals Google en div. boeken maar kan eigenlijk geen goed antwoord geven.

Hebben jullie een idee?

Met vriendelijke groet,
Chris Braas

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:42

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Wij hier op GoT zijn niet echt een helpdesk, dus wij verwachten toch iets meer inzet van jouw kant. Dus om er bijvoorbeeld maar een paar te noemen:
  • Om wat voor printer gaat het? (merk, type).
  • Hoe schotel je de printer voor aan de gebruiker?
  • Wat voor driver gebruik je?
  • Gebruik je een printerserver, zo ja, hoe heb je die ingericht?
Ik weet dat je in de Ricoh Universal Printer driver bijvoorbeeld allerlei wijzigingen kunt maken in de instellingen van de printer en deze uiteindelijk kan opslaan als een voorkeur preference. Alvorens de user dan een opdracht print, kan hij altijd reverten naar deze preference.

Lees ook even goed het beleid door voordat je hier een topic post. De groetjes doen we trouwens ook niet aan.

is everything cool?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
En ook prettig te weten wat er geautomatiseerd moet worden :) Als het nu elke keer dezelfde wijziging is, dan is het een optie om een printer toe te voegen. Dan hoeft gebruiker enkel een andere printer te selecteren. Je krijgt dan wel een andere wachtrij, maar dat zal in een klein productiebedrijf waarschijnlijk niet zo boeiend zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitel aangepast. Als je de NL spelling gebruikt (dus zonder spaties) dan past het wel ;)

Naast de gestelde vragen: ik zou idd ook gaan voor de suggestie van _H_G_ in "Printer instellingen automatisch terug naar fabrieks instell"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• E.T.O.
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 14:06
Het is ook belangrijk om te weten welke software de gebruiker hiervoor wil gebruiker. Het is namelijk mogelijk dat de software de printer-instellingen opslaat. Photoshop doet dit bijvoorbeeld; deze verandert de printer-instellingen voor de sessie dat de gebruiker bezig is. Het kan dus goed zijn dat de software de instellingen van de printer wijzigt, maar deze niet (correct) terugzet/toepast.

Laat je gebruiker de printer instellingen wijzigen in (het print dialoog) van de sofware zelf , in plaats van op de printer in het control panel.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Wacht geduldig antwoord van TS af op de vragen van FreakJam. Ik wil ook wel eens weten welke printer / driver maar met name het pakket. Schiet deze de opdrachten gelijk af gebruikmakend van de printerqueunaam of gebruikt deze de instellingen van de printer. Groot verschil in het waar iets moeten instellen namelijk. Sommige pakketten dien je het in het pakket in te stellen (hoogte,breedte, etc) of in de printerproperties zelf.
Pagina: 1