Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Ik heb al heel wat tijd zitten googlen naar dit probleem maar heb er echt 0,0 over kunnen vinden.

Probleem is in feite heel simpel. Mijn vrouw heeft een P7, mooi ding in principe maaaar; ze heeft een abbo bij T-mobile (telefoon is ook T-mobile branded) met 500MB per maand. Dit is in principe genoeg aangezien ze vrijwel op alle plaatsen waar we komen wifi heeft, alleen soms zijn er van die maanden waarbij het wel op gaat. Dan zet ze 4G gewoon uit, simpel zou je zeggen.

Zodra ze 4 G uitzet word de telefoon bij vlagen extreem traag, daarmee bedoelen we bv dat tussen het vegen over het vergrendelscherm en het daadwerkelijk naar het homescreen gaan 2 minuten zit. Of dat een aantal whatsappjes lezen 5 tot 10 minuten in beslag neemt. Echt gigantische lag dus.

Daarnaast is dit soms icm. extreme battery drain, het toestel word dan ook heel erg warm en loopt in 3~4u helemaal leeg. Door de warmte vermoed ik dat er een proces om één of andere reden 100% load trekt.

Uiteraard sluiten we dan alle programma's op de achtergrond, kijk ik welke processen veel accu gebruiken (soms Google play services maar niet consequent altijd dat ) Soms helpt een reboot, soms niet.

Totaal geen pijl op te trekken waardoor ik dus niet één oorzaak/proces kan aanwijzen.

Ik heb van alles geprobeerd uit te zetten ( GPS, BT, NFC en één stabiel WIFI AP) geforceerd bellen over 2G/GSM ipv over 3G als 4G uitstaat. 2D renderen op de GPU getest, verschillende accu profielen, zwevende toets uit, slimme cover uit, handschoen modus uit, achtergrondproceslimiet op standaard.

Opties met root zijn helaas niet mogelijk omdat ik set_immutable_list niet kan verwijderen zonder data verlies.

Overweeg om één van de weinige aangepaste Emotion UI custom roms te installeren zodra die er zijn op basis van Android 5 maar een oplossing in die tussentijd zou erg fijn zijn.

Dus alle hulp is welkom.

Gabriël AM5