File server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbijzitter
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 17:39
Ik heb momenteel een oude pc staan waar ik mijn films op heb staan. De film map is een windows xp share, waardoor ik hem lokaal prima kan benaderen. Om de films buiten mijn thuisnetwerk te kunnen benaderen heb ik filezilla draaien.

Dit werkt allemaal prima, alleen nu is het probleem dat ik buiten mijn netwerk aan ftp gebonden ben. Hetgeen betekend dat ik de films dus pas kan afspelen op het moment dat het bestand in zijn geheel gedownload is.

Is hier een oplossing voor? Ik zou graag gewoon in mijn windows verkenner op mijn laptop een netwerklocatie hebben waarmee ik direct de films kan benaderen, zonder ze eerst te moeten downloaden.

Eventueel kan ik natuurlijk een ander OS op mijn server installeren. Zolang het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

VPN verbinding maken? Sommige routers hebben die optie er standaard inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbijzitter
Ik heb een KPN experia box, met daarachter een Tp-link TL-WR1043. De DHCP wordt door de experia box geregeld, de tp-link is alleen om mijn netwerk uit te breiden. De server zit momenteel aangesloten op de TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Een ander OS dan XP lijkt me sowieso erg verstandig als die pc aan internet hangt... Maar je wil je films dus kunnen streamen als ik het goed begrijp, is je uploadsnelheid daar voldoende voor?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Plex? Ik zou sowieso eerst FTP en Windows XP maar allebei afschaffen. SMB over WAN zou ik niet aanraden en wordt meestal ook gewoon door de ISP geblokkeerd.

Opties:

- HTTP streaming service
- VPN

Daar moet je het mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbijzitter
Als antwoord op de vraag van bvk, ik heb 100+100 glasvezeld, dus dat moet wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je zou webdav of sshfs kunnen gebruiken. Die zijn wel veilig en geschikt voor wat je wil. Vanaf XP zal dat wel moeilijk zijn maar dat OS moet je toch wel vervangen als die machine rechtstreeks aan internet hangt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Misschien is dit wat: http://killprog.narod.ru/fdrve.html

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een Windows XP thuis is geen Professional Networking & Servers :)

Move naar Windows Clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Films buitenshuis kijken, dan zou ik gewoon naar PLEX kijken i.p.v. lopen 'rommelen' met VPN en/of SMB over WAN. Werkt perfectos...en op alle devices!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

TheVMaster schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:01:
Films buitenshuis kijken, dan zou ik gewoon naar PLEX kijken i.p.v. lopen 'rommelen' met VPN en/of SMB over WAN. Werkt perfectos...en op alle devices!
^^ Dat...
En die file-server kun je eventueel naar een OS als FreeNAS overzetten... Ik weet dat ik heel gelukkig geworden ben toen ik op zo'n manier mijn files ging serveren ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1