XBOX 360 - Beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 15:16
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een probleem dat het beeld van mijn xbox flikkert, zie video. Dit is ontstaan zonder aanwijsbare oorzaak. In spellen zoals Fifa is het knipperen nog veel storender, Forza is eigenlijk onspeelbaar, Gears of war gaat nog wel maar ook daar knipperen veel textures aan en uit.
Ik heb het geprobeerd op een andere tv en andere kabels, waaronder component.
Is dit einde oefening of is er nog wat aan te doen?

View My Video

Alvast bedankt,

Anman

[ Voor 18% gewijzigd door Anman op 01-06-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Het gebrek aan reacties stemt mij niet hoopvol, hieronder nog een video van hoe fifa er uit ziet:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Qvq-d0aRsxo&feature=youtu.be]

Indien er niks aan te doen valt kom ik op de volgende vraag, wat te doen met de xbox. Gewoon inleveren in de oude elektronische items bak van de gamma?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Lijkt er op dat de GPU van je Xbox aan het einde van z'n latijn is. Je zou contact op kunnen nemen met MS om te kijken wat die nog voor je kunnen doen.

Ik verplaats dit topic verder even naar het juiste subforum :)

Het is overigens niet de bedoeling om je topic binnen 24 uur al te 'kicken' :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Ziet er inderdaad niet goed uit, of een hitte probleem d.m.v. bv. stofophoping of GPU naar z'n grootje.
Wat BM hierboven zegt idd., kijken wat MS nog kan bieden aan service en anders zelf kijken of het veroorzaakt wordt door stofophoping oid. en anders een andere xbox halen ben ik bang.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 16:38
Gebeurd dit meteen als je iets opstart? Of pas nadat je een tijdje hebt gespeeld?
Meteen is dan GPU/geheugen naar zijn grootje.
Na een tijdje is oververhitting.
Dan moet je hem schoon zien te maken. Ofwel open maken of wellicht is er een andere optie.

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 02-06-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:44
Welk type xbox is het cq welke generatie?
Ik heb met de eerste generatie 360 elite alleen maar issues gehad.

Heb toen de case niet al te tactisch open gemaakt en er bleek zo een stofophoping te zitten dat het net leek of er een kat in dood was gegaan.
Was weliswaar een 2de handsje maar goed.
Even goed schoon geblazen en met een wattenstaafje even 15min ploeteren en alles werkend als een trein.
Geen uitval beeld en geen rare lijnen meer. Ook daarna meteen een HDMI aangesloten en nog steeds werkend.

Wat ook kan is de HDMI poort die een slechte connectie heeft.
Als je de RGB kabel hebt en kan aansluiten, probeer die eens. Mogelijk ligt het daaraan.

Wat ook kan zijn is een slecht geinstalleerd update.

Stapjes te volgen:

- factory reset
- schoonblazen vanuit buiten
- rgb aansluiten en testen.

Mocht dit niet helpen dan wellicht VOORZICHTIG openmaken en kijken.
Anders zijn er een berg mensen online te vinden (aka marktplaats of zelf V/A) die willen kijken tegen een laag prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Bedankt.
Het gaat om een xbox 360 slim. Ik heb een factory reset gedaan maar dat mocht niet baten.

Aangezien het probleem optreedt gelijk na het opstarten denk ik inderdaad dat het een hardware probleem is en niet iets met hitte of id te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:44
Probeer de RGB kabel eens.
Zo weet je of het de HDMI aansluiting/kabel is of echt een verder hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
Hallo,

Na alle hierboven aangedragen mogelijkheden te hebben gebruikt is de xbox in de kast beland. Bij een schoonmaak actie kwam ik deze zojuist weer tegen. Mijn vraag is nu wat te doen met de xbox, zou deze gerepareerd kunnen worden. Zo niet, waar breng je zo'n ding heen als je hem weg wilt doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 16:38
Op MP als donor Xbox. Bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee welke Xbox 360 je precies hebt en of de HDD eruit moet/kan maar bij zaken als Gamemania heb je vanaf 5 a 6 tientjes een nieuwe gebruikte.

Wat Arunia zegt; gooi de jouwe op Marktplaats of V&A, pak je verlies en zoek eventueel een gebruikte werkende?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1