Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

120Mbit op 100 MBIT router

Pagina: 1
Acties:

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:56
Beste tweakers,

Ik heb een TP-Link TL-WR841N

Deze ondersteund max 100Mbit. Ik heb net een 120mbit aansluiting van Ziggo geïnstalleerd. Signaal werkt gewoon prima op de pc en ik krijg ook de volle 120mbit, maar hij wil niet werken met de router. Router heeft het eerder prima gedaan met de verbinding van tele2 (20 Mbit).

Is het zo dat als er 120mbit verbinding op een router van 100mbit is aangesloten dat deze dan niet meer werkt? Ik dacht dat deze verbinding gewoon gelimiteerd werd naar 100mbit.

Alvast bedankt.

Bullet

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

"Wil niet werken op de router" is nogal vaag.
Wat werkt er precies niet?

Deze advertentieplaats is te huur!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:58
Begin eens met de router te resetten naar de fabrieksinstellingen en dan de setup van je router opnieuw uitvoeren.

En meer (lees: betere) info is welkom.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:56
Ja ik had ook verwacht dat het plug en play was zoals het dat het geval was bij de router van tele2. Ik ga er nog even aan werken. Bedankt voor de input. Wil niet werken betekent dat de router de internet verbinding niet doorgeeft via wifi of lan aansluitingen (windows geeft aan limited, maar dat kan een tal redenen hebben).

Verwijderd

Zit de router nog in de ip-range van de Tele2 apparatuur? Grote kans dat de Ziggo modem/router een andere range gebruikt.
Dus (wat al gezegd wordt) de router even opnieuw configureren/instellen met de juiste ip gegevens.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

^^ dit.

Je geeft niet aan of je in oud-UPC of oud-Ziggo gebied zit, maar ik gok op basis van eerdere ervaringen met TP-Link apparatuur dat je in oud-UPC gebied zit. Waarom? Omdat er nog steeds verschillende modems geleverd worden en die ook verschillende IP-defaults hebben.

Nu, in oud-UPC gebied krijg je momenteel een Ubee EVW3226. En die heeft als default gateway IP 192.168.0.1, dus in subnet 192.168.0.0/24. TP-Link gebruikt als default voor al hun apparatuur... jawel, 192.168.0.1, in subnet 192.168.0.0/24. Dat ding krijgt dus aan zowel WAN- als LANzijde zelfde IP en dan weet het niet wat waarheen te routeren. Het ging vroeger goed omdat Tele2 IIRC 192.168.1.1 gebruikt in subnet 192.168.1.0/24. Dat is anders en dus werkte het wel.

Maar... waarom zit je in vredesnaam twee routers achter elkaar te gebruiken :?

Als je WiFi niet alles vanaf de eerste (modem-)router kan dekken, wil je er een AP achter, geen tweede router :o

Gelukkig kun je vrijwel iedere router ook als AP instellen, en hebben wij een HOWTO ervoor in dit subforum staan: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Doe dat en het werkt gewoon. Wel het advies om alle vaste apparaten rechtstreeks op de modem/router aan te sluiten, dan kunnen ze de volle 120Mbps gebruiken van je verbinding en zijn ze niet door de 100Mbps switch in de TP-Link router/AP beperkt tot 94Mbps ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

TS schrijft dat hij een aansluiting van Ziggo heeft geïnstalleerd. Er dan vanuit gaande dat het een ' nieuwe' aansluiting betreft en je verder nog geen actie hebt ondernomen staat je Ziggo modem nog niet in bridge stand en heb je nu nog niets aan je TP-Link.

Wanneer je contact opneemt met de klantenservice van Ziggo kunnen zij dit op afstand voor je in orde maken. Of volg evt. het volgende stappenplan: link

Houd er rekening mee dat wanneer je het modem van Ziggo in bridge stand laat zetten, jouw modem geen Ziggo Hotspot meer is en je ook geen gebruik meer kan maken van Ziggo Hotspots van anderen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 08:40 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe dat nou niet... :X

Modem onnodig in bridge mode gooien is niet alleen een kwestie van die WifiSpots kwijt te raken maar vooral ook de eigen WiFi van dat ding :o

Modem in bridge mode en eigen router erachter: 1 AP in huis (die router)
Modem in router mode en eigen router als AP erachter: 2 AP's in huis (modem/router + router-als-AP)

Gezien het gemiddelde huis niet (goed) met een enkele AP te dekken valt is het weggooien van een van de AP's doodzonde.

Komt bij dat zoals gezegd gezien specifieke IP-conflict TS hoogstwaarschijnlijk in oud-UPC gebied zit. Daar werkt het in bridge mode zetten wat anders: om te beginnen kun je het gewoon via instelling in de modem/router doen, niks klantenservice bellen. Daarnaast hou je in bridge mode ook de WifiSpot - die kun je alleen via MijnZiggo deactiveren.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Doe dat nou niet... :X
En waarom niet?

Het lijkt me handig dat TS alle mogelijkheden kan overzien en zelf kan besluiten wat te kiezen. Aangezien we nog steeds niet weten hoe het precies zit en wat er niet werkt moeten we het maar wat breder 'aanvliegen'...

En dan zomaar een aanname doen over de leefomgeving van TS? Misschien woont hij wel op 14m2 en komt niet uit oud-UPC gebied..?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 08:54 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:46:
[...]

En waarom niet?

Het lijkt me handig dat TS alle mogelijkheden kan overzien en zelf kan besluiten wat te kiezen. Aangezien we nog steeds niet weten hoe het precies zit en wat er niet werkt moeten we het maar wat breder 'aanvliegen'...
Een heel specifieke oplossing zonder kanttekeningen aandragen is niet bepaald 'breder aanvliegen'
En dan zomaar een aanname doen over de leefomgeving van TS? Misschien woont hij wel op 14m2 en
Mogelijk, maar waarom dan tweede router?
komt niet uit oud-UPC gebied..?
Zoals gezegd, kijk naar symptoom en kijk naar default IPs in kwestie. Dat zijn geen aannames maar bekende zaken:

Default IP TP-Link routers: 192.168.0.1
Default IP Tele2 modem/routers: 192.168.1.1
Default IP oud-Ziggo modems: 192.168.178.1
Default IP recente oud-UPC modems (muv Horizon): 192.168.0.1

Symptoom is volledig verlies van connectivity, wat duidt om IP-range conflict aan beide kanten van NAT. Zoek de overeenkomst in de reeksen...

Oslik blyat! Oslik!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:26:
TS schrijft dat hij een aansluiting van Ziggo heeft geïnstalleerd. Er dan vanuit gaande dat het een ' nieuwe' aansluiting betreft en je verder nog geen actie hebt ondernomen staat je Ziggo modem nog niet in bridge stand en heb je nu nog niets aan je TP-Link.

Wanneer je contact opneemt met de klantenservice van Ziggo kunnen zij dit op afstand voor je in orde maken. Of volg evt. het volgende stappenplan: link

Houd er rekening mee dat wanneer je het modem van Ziggo in bridge stand laat zetten, jouw modem geen Ziggo Hotspot meer is en je ook geen gebruik meer kan maken van Ziggo Hotspots van anderen.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar.
Ik heb aan mijn Ziggo modem een router hangen voor het creëren van een Wifi AC netwerk in mijn huis maar mijn modem is niet in bridged gezet.
Het is maar net hoe je je router precies wilt gebruiken.
Pagina: 1