Hulp bij uitzoeken Audio/Itx moederbord

Pagina: 1
Acties:

• cederwood
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07-2025
Goedenmiddag,

Ik ben van plan de komende dagen een itx systeem in elkaar te knutselen,

ik heb al een processor besteld (i5 4570), alleen zit nou met een probleem qua moederbord.
Het probleem zit voornamelijk in de audio; ik gebruik op dit moment een Hyperx Cloud
in combinatie met een asus DG geluidskaart, hier ben ik zelf op dit moment zeer tevreden mee,
nou past deze kaart niet op een itx bord (simpelweg geen pci lane voor). wat zou betekenen
dat ik het met de onboard audio van het moederbord zou moeten doen. Nou zijn er verscheidene
Realtek audiochips verspreid over de beschikbare 1150 itx moederborden, en ik vroeg mij
af of deze afdoende zouden zijn, en of er een hoorbaar verschil zat tussen de verscheidene.
zou de realtek alc 887 uit die asus voldoende zijn, of de duurdere alc 1150? heeft iemand ervaring met een van deze?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H97I-PLUS€ 89,95€ 89,95
1Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5€ 134,95€ 134,95
1MSI B85I Gaming€ 113,70€ 113,70
1MSI Z97I Gaming ACK€ 147,95€ 147,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,55

dit zijn degene waartussen ik zit te twijfelen, eventueel sta ik op en voor andere suggesties uiteraard. de twijfel tussen de z97's is puur cosmetisch, ik wil graag een mooie build maken.

Of raden jullie toch aan om dan voor een externe usb amp/dac te gaan? volgens reviews van de cloud
komt deze namelijk veel meer tot zijn recht met een redelijke amp/dac. Wat zouden jullie mij aanraden?

Ik hoor erg graag jullie advies!

Marinus

[ Voor 51% gewijzigd door cederwood op 01-06-2015 21:03 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Zo werkt het natuurlijk niet, heb je het DAA beleid wel gelezen? En de Handleiding Pricewatch?

Graag eerst deze even doorlezen. Daarna even je post aanpassen graag.

We willen je graag helpen :), maar het gaat vele malen makkelijker als jij het ons wat duidelijk laat zien.

Handleiding Pricewatch
CAA beleid

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
pci kan ook op pci-e. alleen zal je het dan moeten doen met een igpu. dus 1 van de 2. of een usb amp.