Uitbreiding op reeds gekochte onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• j0rizz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05-2022
Beste Tweakers,

Even als introductie: ik wil graag mijn huidige pc een flinke upgrade geven. Ik wilde eerst proberen of een nieuwe videokaart genoeg zou zijn maar mijn processor en geheugen vormen zo'n grote bottleneck dat eigenlijk alles in mijn kast er maar aan moet geloven. Ik heb zelf wel ideeën over wat er in het nieuwe systeem moet komen maar ik lees uiteraard heel graag jullie opmerkingen/suggesties.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De upgrade moet ervoor zorgen dat ik de games die nu uitkomen op high/ultra kan spelen met minimaal 30-40 FPS. Ik doe niet aan renderen, videobewerking etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een prijs in gedachten, laten we zeggen max 600 euro voor de nog benodigde onderdelen. Het liefst heb ik natuurlijk alles voor een zo laag mogelijk bedrag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dus al wat dingen aangeschaft:
- Case: Bitfenix Ronin
- XFX R9 290 Reference (Kon ik zeer goedkoop aanschaffen, vandaar het reference model)
- EVGA 850 G2
- OCZ Vertex Plus 128GB SSD (nu 4 jaartjes oud)
- Samsung 1TB HDD (ook 4 jaartjes oud)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat er sowieso moet komen is een nieuw mobo, een nieuwe CPU en nieuw RAM. Ik wil ook de kast graag zo stil en koel mogelijk hebben. Een mooie CPU cooler zou daarom fijn zijn. Ik heb zelf al gezorgd voor stille fans in de kast (Bitfenix Spectre Pro Led 120mm). Nu weet ik dat mijn R9 290 niet de meest stille en koele kaart is dus eventuele tips voor aftermarket coolers zou ik erg op prijs stellen. Ik ga deze kaart overigens niet CF draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar kwalitatief hoogstaande onderdelen zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het uiterlijk van de pc is voor mij erg belangrijk. Ik kijk graag naar iets waar ik trots op ben. Omdat ik graag met een blauw/zwart kleurenschema werk wil ik onderdelen die daarbij passen.

Ga je overklokken?
In principe niet maar mocht een CPU overclock echt baat hebben bij het gamen (heeft het dat?) dan wil ik het overwegen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 239,95€ 239,95
1ASRock Z97 Pro4€ 103,50€ 103,50
1XFX R9 290 4GB Core Edition€ 0,-€ 0,-
1BitFenix Ronin€ 84,95€ 84,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 52,-€ 52,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 57,-€ 57,-
1EVGA SuperNOVA 850 G2€ 143,51€ 143,51
1Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 735,91

[ Voor 48% gewijzigd door j0rizz op 01-06-2015 22:41 ]

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 08:00
Kijk om te beginnen eens naar de reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2015. Hieruit zou je al enkele onderdelen kunnen overnemen. We verwachten dat je zelf een opzetje maakt van een lijst met onderdelen, daarna kunnen wij nog advies geven.

[ Voor 7% gewijzigd door jorisderoo op 01-06-2015 17:10 ]

Mijn PC

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
"Ga je overklokken?
In principe niet maar mocht een CPU overclock echt baat hebben bij het gamen (heeft het dat?) dan wil ik het overwegen."
overclock op cpu heeft vrij weinig effect in geval van gaming, tevens kun je met die cpu niet overclocken.

price wise:

pricewatch: ASRock B85M Pro4

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-12 08:00
Je bent op de goede weg voor je openingspost, maar nog 1 ding:
Zet je onderdelen even in een wenslijstje. Op die manier kunnen wij sneller de prijzen zien en ook direct doorklikken naar een product ipv alles opzoeken. En het staat wat overzichtelijker.

Mijn PC