Streamen FLAC / ALAC files vanaf Time Capsule

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-10 10:00
Ik ben aan het klooien om FLAC files naar mijn AV receiver te streamen vanaf de Time Capsule.
Gisteren een aantal uren geprobeerd om op mijn Raspberry Pi een AFP of SMB share aan te maken, maar helaas zonder succes. Hij timed constant uit bij het maken van de connectie.
Ik ben een redelijke noob op dit gebied, dus hopelijk kan iemand me hier op de juiste weg helpen.
We hebben een iPhones, iPads, een XBox 360, XBox One en een Raspberry Pi. Ook hebben we nog een Squeezebox, maar deze is aangesloten op een versterkertje en speakers voor buiten. Maar deze is dus wel aangesloten op het netwerk.
Het zou toch moeten lukken mbv van een van deze devices zou ik verwachten.
Ik heb al eens gezocht naar een iOS app waarmee ik de files op de TC kan benaderen en via Airplay kan streamen naar de receiver, maar deze kosten allemaal weer een paar euro. Geen probleem als het werkt, maar als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik dat graag.

Een andere manier is wellicht om mijn collectie te converteren naar ALAC en dan via iTunes te streamen waarbij de library op de TC staat, maar als het niet nodig is om alles te moeten converteren zou dat uiteraard fijn zijn.

Dank voor het meedenken alvast! :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Een Time Capsule is niet bedoeld en gemaakt voor het doel wat jij beschrijft. Ik raad het dan ook sterk af om ervan te willen streamen.

Dan kan je beter een "echte" NAS kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ik weet dat een TC is bedoeld als back-up mechanisme, maar is het dan ook niet mogelijk om files af te spelen vanaf een idevice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Maverick! schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:55:
Ik weet dat een TC is bedoeld als back-up mechanisme, maar is het dan ook niet mogelijk om files af te spelen vanaf een idevice?
Gebruik je je Time Capsule als backup oplossing? En wil je dan ook daarvan streamen? Zo ja, slecht idee. Ik zou dat soort dingen gescheiden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Volkan1984 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 01:38:
[...]

Gebruik je je Time Capsule als backup oplossing? En wil je dan ook daarvan streamen? Zo ja, slecht idee. Ik zou dat soort dingen gescheiden houden.
Nou, ik heb hem gekocht met als doel te back-uppen en de ruimte die over is te gebruiken voor externe opslag die op het netwerk beschikbaar is.
Ik was dus niet van plan een aparte NAS aan te schaffen. In mijn ogen is een TC hetzelfde als een NAS, alleen draaien er geen processen op. Of heb ik het nu verkeerd?

Die 3TB krijg ik nooit vol met back-ups, dus ik zie eerlijk gezegd niet in waarom het not done is de vrije ruimte te gebruiken voor muziek opslag die je van daaraf streamed.
Maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat hier een goede reden voor is. Zoals ik zei ben ik een redelijke noob op dit gebied, dus enige onderbouwing bij dergelijke uitspraken zou ik zeer op prijs stellen :)

Ik lees wel dat je een externe USB-schijf kan omtoveren tot een beveiligde schijf die je kunt delen via je Wi-Fi-netwerk, waarmee alle documenten, video’s, foto’s en andere bestanden direct beschikbaar zijn op het netwerk.
Is het dan aan te raden een externe HD aan de TC te hangen en hier mijn muziek collectie op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Maverick! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 08:41:
[...]

Nou, ik heb hem gekocht met als doel te back-uppen en de ruimte die over is te gebruiken voor externe opslag die op het netwerk beschikbaar is.
Ik was dus niet van plan een aparte NAS aan te schaffen. In mijn ogen is een TC hetzelfde als een NAS, alleen draaien er geen processen op. Of heb ik het nu verkeerd?
De reden dat ik het afraad een Time Capsule te gebruiken voor het door jouw gewenste gebruik is dat het apparaat qua warmte-ontwikkeling niet is gebouwd voor constant streamen. Daarnaast is het niet verstandig een harde schijf waarop je backupt ook te gebruiken voor andere zaken. Ik zou zorgen dat je je Time Capsule zo min mogelijk belast, des te betrouwbaarder is en blijft de harde schijf.

Een Time Capsule is niet hetzelfde als een NAS omdat het geen eigen OS heeft. Je kan niet op de Time Capsule zelf inloggen zonder een computer. Een "echte" NAS kan dit wel, zoals bijvoorbeeld Synology. Die heeft een eigen OS, zoals hier te zien: https://www.synology.com/en-us/dsm/5.2/live_demo.
Die 3TB krijg ik nooit vol met back-ups, dus ik zie eerlijk gezegd niet in waarom het not done is de vrije ruimte te gebruiken voor muziek opslag die je van daaraf streamed.
Maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat hier een goede reden voor is. Zoals ik zei ben ik een redelijke noob op dit gebied, dus enige onderbouwing bij dergelijke uitspraken zou ik zeer op prijs stellen :)
Zie bovenstaande.
Ik lees wel dat je een externe USB-schijf kan omtoveren tot een beveiligde schijf die je kunt delen via je Wi-Fi-netwerk, waarmee alle documenten, video’s, foto’s en andere bestanden direct beschikbaar zijn op het netwerk.
Is het dan aan te raden een externe HD aan de TC te hangen en hier mijn muziek collectie op te zetten?
Ja, dat laatste raad ik eerder aan dan het streamen van de Time Capsule. Maar dan kan je alsnog niet inloggen met (bijv.) een iOS device. Als je een Synology of andere NAS zou hebben, kan je wel inloggen daarop d.m.v. een app. Ik hoop dat ik zo wat meer duidelijkheid heb geschept voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Thanks voor de duidelijke uitleg! Het is me nu helemaal helder.

Nondeju... ik begin wel steeds meer spijt te krijgen van de aanschaf van de TC...

Dan denk ik dat de beste oplossing is om dan maar een externe HD aan te aanschaffen en die rechtstreeks aan mijn AV receiver te koppelen.
Hier kan ik dan FLAC files op zetten.
Deze zal dan los van mijn iTunes library beheerd moeten worden.
Beetje een gedoe, maar alas, hetzij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Maverick! schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:25:
Thanks voor de duidelijke uitleg! Het is me nu helemaal helder.

Nondeju... ik begin wel steeds meer spijt te krijgen van de aanschaf van de TC...

Dan denk ik dat de beste oplossing is om dan maar een externe HD aan te aanschaffen en die rechtstreeks aan mijn AV receiver te koppelen.
Hier kan ik dan FLAC files op zetten.
Deze zal dan los van mijn iTunes library beheerd moeten worden.
Beetje een gedoe, maar alas, hetzij zo.
Nou ja, de Time Capsule is een prima apparaat als je het puur voor backups en de Wi-Fi gebruikt. De draadloze backups zijn ideaal, vooral als je meerdere Macs hebt (bijv. een iMac en een MacBook). Net wat je wilt. Jij had ook de 2TB uitvoering kunnen kopen in dit geval.

Wat betreft het beheer van FLAC i.c.m. iTunes... iTunes doet niets met FLAC dus dat had sowieso niet gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Volkan1984 op 02-06-2015 11:35 . Reden: Aanvulling FLAC en iTunes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Volkan1984 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:32:
[...]

Nou ja, de Time Capsule is een prima apparaat als je het puur voor backups en de Wi-Fi gebruikt. De draadloze backups zijn ideaal, vooral als je meerdere Macs hebt (bijv. een iMac en een MacBook). Net wat je wilt. Jij had ook de 2TB uitvoering kunnen kopen in dit geval.

Wat betreft het beheer van FLAC i.c.m. iTunes... iTunes doet niets met FLAC dus dat had sowieso niet gewerkt.
Klopt ook wel. We hebben een MacBook Air met 250GB schijf, dus wat dat betreft is de TC wel een goede aankoop. Alleen was echte NAS een betere keuze geweest.
Vwb FLAC, dit weet ik idd, maar dan had ik er ALAC van gemaakt, waar iTunes wel mee overweg kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 10:17

Pjotr

Altijd van je af snijden

Je hebt nog niet verteld of je het ook al eens via CIFS hebt geprobeerd....
http://raspberrypi.stacke...capsule-from-raspberry-pi
Pagina: 1