Upgrade van PC

Pagina: 1
Acties:

• iPownix
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-01 15:05
Ik wil mijn PC upgraden aangezien hij al een jaar of 3 oud is. Ik wil vooral kunnen streamen op 720/HD. Wil eigenlijk alle nieuwe spelen wel kunnen spelen fatsoenlijk.

Specificaties nu:

Processor: Intel Quadcore i5-2320 @ 3.00
Ram : 8gb
64Bit
Grafische: Nvidia GeForce GTX 650
Er zit een SSD in

Ik zat er dus aan te denken deze te halen, maar dan zal ik zeker niet het optimale uit mijn PC halen.

Ik zou mijn Processor nog kunnen overclocken, maar heb dat nog nooit gedaan. Wil graag het optimale uit die grafische kaart halen, maar ben hier geen kei in.

Bedankt!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:51
Je quadcore cpu valt helaas niet te overclocken (dat kunnen alleen de cpu's met een K erachter, de 2500k en de 2600K. Ook moet je moederbord dat ondersteunen). Gelukkig was de i5 2xxx serie erg sterk, dus ik zou de cpu in eerste instantie nog niet vervangen.

Persoonlijk ben ik niet erg gechameerd van de gtx 960. 128 bit bus en 2 gig Vram zorgt er waarschijnlijk voor dat deze gpu niet extreem future proof zal zijn (google maar eens naar Vram apocalypse mocht je meer leesvoer willen hebben waarom). Ook presteert r9 280 vergelijkbaar maar is wel een stuk goedkoper.

Ik mis trouwens info over welke voeding je hebt. Deze zal je waarschijnlijk ook moeten vervangen.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Alles kan nog prima mee, behalve de GTX 650.

Je kan inderdaad voor een GTX 960 kiezen, maar dan zou ik de 2gb kiezen. 4gb maakt amper verschil, dit komt omdat de busbreedte te weinig is om die 4gb aan te sturen. Daar betaal je dan ook meer voor. Als ik jou was, en wat Ardjee ook al zei, zou ik inderdaad eens kijken naar een leuke R9 280 of een 280X :).

Of misschien een 2e hands R9 290.

Ik mis trouwens wel je voeding, dat is een essentieel onderdeel van je pc.

Het handigst zou zijn als je dit toepast: Handleiding Pricewatch

[ Voor 55% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-06-2015 16:32 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• iPownix
Anonymoussaurus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:30:
Alles kan nog prima mee, behalve de GTX 650.

Je kan inderdaad voor een GTX 960 kiezen, maar dan zou ik de 2gb kiezen. 4gb maakt amper verschil, dit komt omdat de busbreedte te weinig is om die 4gb aan te sturen. Daar betaal je dan ook meer voor. Als ik jou was, en wat Ardjee ook al zei, zou ik inderdaad eens kijken naar een leuke R9 280 of een 280X :).

Of misschien een 2e hands R9 290.

Ik mis trouwens wel je voeding, dat is een essentieel onderdeel van je pc.

Het handigst zou zijn als je dit toepast: Handleiding Pricewatch
Aha mijn voeding. Zal is kijken wat erop staat: ATX power supply V2.3 MS tech ofso. Voeding snap ik echt geen kloot van.

Zal is kijken naar de r9 280. Misschien GTX 970 dan of is dat ook niks?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Zo snel mogelijk vervangen die voeding! MS Tech is nou niet echt waarvan je zegt: "dat is een goed merk". Integendeel!

Ligt eraan wat je budget is.

• iPownix
Anonymoussaurus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:22:
Zo snel mogelijk vervangen die voeding! MS Tech is nou niet echt waarvan je zegt: "dat is een goed merk". Integendeel!

Zou je mij er een paar kunnen linken? Kun je ook gelijk vertellen waarom de voeding zo belangrijk is?

Eigenlijk dus alleen voeding en grafische kaart vervangen?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
iPownix schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:39:
[...]

Zou je mij er een paar kunnen linken? Kun je ook gelijk vertellen waarom de voeding zo belangrijk is?

Eigenlijk dus alleen voeding en grafische kaart vervangen?
Waarom de voeding zo belangrijk is? Staat in de naam ;) Het voedt al je componenten, dus als je voeding het slecht doet brand het je pc af, iets waar MS-Tech ondertussen wel bekend om staat.

Fixing things to the breaking point...

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ardjee schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:04:
Je quadcore cpu valt helaas niet te overclocken (dat kunnen alleen de cpu's met een K erachter, de 2500k en de 2600K. Ook moet je moederbord dat ondersteunen). Gelukkig was de i5 2xxx serie erg sterk, dus ik zou de cpu in eerste instantie nog niet vervangen.

Persoonlijk ben ik niet erg gechameerd van de gtx 960. 128 bit bus en 2 gig Vram zorgt er waarschijnlijk voor dat deze gpu niet extreem future proof zal zijn (google maar eens naar Vram apocalypse mocht je meer leesvoer willen hebben waarom). Ook presteert r9 280 vergelijkbaar maar is wel een stuk goedkoper.

Ik mis trouwens info over welke voeding je hebt. Deze zal je waarschijnlijk ook moeten vervangen.
Dat VRAM apocalypse is echt overdreven. Zolang je op full HD blijft hangen is er niks aan de hand. Het ligt helemaal aan hoe goed je port is. The Witcher haalt zelfs op Ultra textures maar 1.5 GB. GTA V blijft steken op 2,2GB met alles maxed.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• iPownix
Anonymoussaurus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:22:

Is dit een verbetering tegenover wat ik nu heb? klik.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

600w is zelfs wat aan de hoge kant voor jouw systeem.
Dit zou waarschijnlijk een leuke voeding zijn voor je;
pricewatch: Seasonic M12II 520W

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• iPownix
Switchie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:43:
600w is zelfs wat aan de hoge kant voor jouw systeem.
Dit zou waarschijnlijk een leuke voeding zijn voor je;
pricewatch: Seasonic M12II 520W
Is te hoog erg? De sharkoon is namelijk goedkoper. Heb echt geen idee qua voeding.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

600 watt is overkill, helemaal als je een 900 serie videokaart wilt nemen van Nvidia. 550 watt zou al ruim voldoende moeten zijn :).

Deze is inderdaad, zoals Switchie al zegt, een goede keuze: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Het zijn de merken die het hem doen. Seasonic heeft vaak goede voedingen, net zoals Antec.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

iPownix schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:45:
[...]

Is te hoog erg? De sharkoon is namelijk goedkoper. Heb echt geen idee qua voeding.
Het gaat om kwaliteit van de componenten, niet om de kwantiteit die ze kunnen leveren. ;) Een degelijke voeding van 400W zou al ruim voldoende zijn voor dit systeem.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• iPownix
Anonymoussaurus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:48:
600 watt is overkill, helemaal als je een 900 serie videokaart wilt nemen van Nvidia. 550 watt zou al ruim voldoende moeten zijn :).

Deze is inderdaad, zoals Switchie al zegt, een goede keuze: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Het zijn de merken die het hem doen. Seasonic heeft vaak goede voedingen, net zoals Antec.
Super, dan ga ik die bestellen samen met de R9 280x. Je hebt me overgehaald. Bespaar mooi wat centjes erop.

Bedankt!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

iPownix schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:51:
[...]

Super, dan ga ik die bestellen samen met de R9 280x. Je hebt me overgehaald. Bespaar mooi wat centjes erop.

Bedankt!
Wil je ooit nog Crossfire gaan draaien? Dan is een hoger wattage namelijk aan te raden. Aangezien AMD's nou niet echt zuinigheidskampioenen zijn.

Graag gedaan by the way ;). d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-06-2015 18:57 ]

Pagina: 1