dit is een computer voor iemand die weinig weet over computers zelf en heeft mij gevraagt om hulp hiervoor.
sinds ik zelf een tijdje uit de loop ben geweest post ik hier voor een goede samen gestelde computer.
dit zal een computer worden die waarschijnlijk voor een lange tijd word gebruikt het gaat hier dus over 3-5 jaar misschien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het word een Gaming pc maar deze word ook gebruikt voor het maken van tekening als hobby.
Wat mag het systeem gaan kosten?
kosten rond de €1000-€1100,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee alleen stanaard keyboard muis tablet allemaal met usb. en een monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
standaard gaming computer.
- grafische kaart.
- rond de 16gig ram geheugen.
- goeie processor.
- harddeschijf 1terrabite of meer.
- moederbord.
- behuizing (praktische behuizing goed voor koeling etc staat toch onder bureau)
- voeding.
- dvd speler om dingen te kunnen installeren als nodig is.
- windows copie windows 7 of 8 net wat better/goedkoper is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel processor heb hier nog nooit problemen mee gehad daarom ga ik liever voor dit merk processor.
voor grafische kaart nvidia sinds ik dit merk altijd heb gebruikt zonder problemen.
sta voor de grafische kaart ook wel open voor andere merken maar dan moet wel goed worden uitgelegt waarom.
de rest maakt mij niet zoveel uit als het maar goed werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
graag een normaale grote computer.
hoeft niet klein en compact te zijn maar ook niet te groot hij moet gewoon onder een bureau passen.
ook geen ssd dit vind ik het niet waard voor deze prijs klasse.
en de computer word ook gebruikt door iemand die gewoon spelletjes wilt spelen en niet heel veel weet van computers.
als het mogenlijk is graag één van de laatste grafische kaarten erin te verwerken.
een andere wens is dat ik deze kan laten bouwen bij een bedrijf zoiets als alternate.
als er betere plaatsen zijn om computers te laten samen stellen zeg dat dan graag.
Ga je overklokken?
nee.
sorry als mijn nederlands slecht is ik heb dyslexie en dat helpt niet
sinds ik zelf een tijdje uit de loop ben geweest post ik hier voor een goede samen gestelde computer.
dit zal een computer worden die waarschijnlijk voor een lange tijd word gebruikt het gaat hier dus over 3-5 jaar misschien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het word een Gaming pc maar deze word ook gebruikt voor het maken van tekening als hobby.
Wat mag het systeem gaan kosten?
kosten rond de €1000-€1100,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee alleen stanaard keyboard muis tablet allemaal met usb. en een monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
standaard gaming computer.
- grafische kaart.
- rond de 16gig ram geheugen.
- goeie processor.
- harddeschijf 1terrabite of meer.
- moederbord.
- behuizing (praktische behuizing goed voor koeling etc staat toch onder bureau)
- voeding.
- dvd speler om dingen te kunnen installeren als nodig is.
- windows copie windows 7 of 8 net wat better/goedkoper is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel processor heb hier nog nooit problemen mee gehad daarom ga ik liever voor dit merk processor.
voor grafische kaart nvidia sinds ik dit merk altijd heb gebruikt zonder problemen.
sta voor de grafische kaart ook wel open voor andere merken maar dan moet wel goed worden uitgelegt waarom.
de rest maakt mij niet zoveel uit als het maar goed werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
graag een normaale grote computer.
hoeft niet klein en compact te zijn maar ook niet te groot hij moet gewoon onder een bureau passen.
ook geen ssd dit vind ik het niet waard voor deze prijs klasse.
en de computer word ook gebruikt door iemand die gewoon spelletjes wilt spelen en niet heel veel weet van computers.
als het mogenlijk is graag één van de laatste grafische kaarten erin te verwerken.
een andere wens is dat ik deze kan laten bouwen bij een bedrijf zoiets als alternate.
als er betere plaatsen zijn om computers te laten samen stellen zeg dat dan graag.
Ga je overklokken?
nee.
sorry als mijn nederlands slecht is ik heb dyslexie en dat helpt niet