Gaming pc €1000-€1100,-

Pagina: 1
Acties:

• todumbtodie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
dit is een computer voor iemand die weinig weet over computers zelf en heeft mij gevraagt om hulp hiervoor.
sinds ik zelf een tijdje uit de loop ben geweest post ik hier voor een goede samen gestelde computer.
dit zal een computer worden die waarschijnlijk voor een lange tijd word gebruikt het gaat hier dus over 3-5 jaar misschien.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het word een Gaming pc maar deze word ook gebruikt voor het maken van tekening als hobby.

Wat mag het systeem gaan kosten?
kosten rond de €1000-€1100,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee alleen stanaard keyboard muis tablet allemaal met usb. en een monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
standaard gaming computer.
- grafische kaart.
- rond de 16gig ram geheugen.
- goeie processor.
- harddeschijf 1terrabite of meer.
- moederbord.
- behuizing (praktische behuizing goed voor koeling etc staat toch onder bureau)
- voeding.
- dvd speler om dingen te kunnen installeren als nodig is.
- windows copie windows 7 of 8 net wat better/goedkoper is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel processor heb hier nog nooit problemen mee gehad daarom ga ik liever voor dit merk processor.

voor grafische kaart nvidia sinds ik dit merk altijd heb gebruikt zonder problemen.
sta voor de grafische kaart ook wel open voor andere merken maar dan moet wel goed worden uitgelegt waarom.

de rest maakt mij niet zoveel uit als het maar goed werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
graag een normaale grote computer.
hoeft niet klein en compact te zijn maar ook niet te groot hij moet gewoon onder een bureau passen.

ook geen ssd dit vind ik het niet waard voor deze prijs klasse.
en de computer word ook gebruikt door iemand die gewoon spelletjes wilt spelen en niet heel veel weet van computers.

als het mogenlijk is graag één van de laatste grafische kaarten erin te verwerken.

een andere wens is dat ik deze kan laten bouwen bij een bedrijf zoiets als alternate.
als er betere plaatsen zijn om computers te laten samen stellen zeg dat dan graag.

Ga je overklokken?
nee.

sorry als mijn nederlands slecht is ik heb dyslexie en dat helpt niet :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:13
Maak zelf nog even een lijstje; Handleiding Pricewatch

Ideeën kun je vinden in de Best Buy Guides en in andere topics hier in Desktop AankoopAdvies.

reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2015

http://tweakers.net/categ...M9U4qVrKKVTCx1DY2NzZRiawE

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte H97 G1.Sniper H6€ 109,95€ 109,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 298,90€ 298,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,95€ 53,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 85,91€ 85,91
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 59,95€ 59,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Seasonic M12II 620W€ 81,60€ 81,60
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.115,66

Processor: Goede I5, meer heb je niet nodig.
Moederbord: Goed moederbord, zou eventueel goedkoper kunnen. Die zou dan minder goed in je kleurenschema passen.
GPU: 290 is gewoon de beste bang for buck GPU op dit moment.
HDD: 1 TB moet genoeg zijn toch?
Kast: Stille, goede kast. Ziet er imo nog goed uit ook. Zou goedkoper kunnen
CPU koeler: Goede koeler als je niet gaat overclocken.
RAM: 8 GB is voorlopig genoeg om mee te gamen, je kan later altijd nog bijprikken.
Voeding: Goed merk en zeker genoeg!
SSD: Een SSD valt echt niet te missen in een moderne pc build! Ik was eerst ook sceptisch maar als je eenmaal over bent wil je niet meer terug.
Windows: Heb je geen vriend/familielid die toevallig nog een windows CD heeft liggen? Scheelt toch weer veel geld!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 15:42 ]

• todumbtodie
Processor: Goede I5, meer heb je niet nodig.
Moederbord: Goed moederbord, zou eventueel goedkoper kunnen. Die zou dan minder goed in je kleurenschema passen.
GPU: 290 is gewoon de beste bang for buck GPU op dit moment.
HDD: 1 TB moet genoeg zijn toch?
Kast: Stille, goede kast. Ziet er imo nog goed uit ook. Zou goedkoper kunnen
CPU koeler: Goede koeler als je niet gaat overclocken.
RAM: 8 GB is voorlopig genoeg om mee te gamen, je kan later altijd nog bijprikken.
Voeding: Goed merk en zeker genoeg!
SSD: Een SSD valt echt niet te missen in een moderne pc build! Ik was eerst ook sceptisch maar als je eenmaal over bent wil je niet meer terug.
Windows: Heb je geen vriend/familielid die toevallig nog een windows CD heeft liggen? Scheelt toch weer veel geld!
de reden dat ik geen SSD wil is omdat de computer word gebruikt door iemand die deze waarschijnlijk nooit zal gebruiken behalve voor windows omdat deze is geinstalleerd daarop.
ik snap dat het goed is en vele dingen versneld.
maar voor de persoon dat deze pc is zal het niet nodig zijn.

en voor de windows ik heb zelf wel een legale windows liggen maar zijn deze dan te gebruiken voor meerdere computers? ik dacht dat alleen oem keys dit konden.

voor de ram ik zie waarom je zeg 8gig maar vele spellen gaan al snel omhoog met hoeveel ram ze gebruiken en sinds de computer zal worden gebruikt voor een lange tijd heb ik liever meer dan 8gig

de rest ziet er wel goed uit dus ik zal zelf ook nog even kijken waar ik mee kan komen :)

bedankt op zijn minst voor de snelle post alvast!
heeft met al goed aan het denken gezet en zal zelf nog verder kijken en misschien zien of er nog iemand anders een idee heeft.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:52 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Helemaal mee eens. Juist bij dit budget is het weglaten van een SSD de grootste fout die je kan maken. Ter vergelijking, een simpel dualcore pentium pc'tje van een aantal jaar geleden gaat dan sneller booten en reageren dan je 1K gamesetup :X.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Even mijn opstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1ASRock B85M Pro4€ 64,95€ 64,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 378,90€ 378,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Fractal Design Define Mini€ 78,95€ 78,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 85,91€ 85,91
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 51,95€ 51,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.082,83

Videokaart
GTX970 in het systeem, is beter dan de R9 290. R9 290 biedt wel meer prijs/prestatie. Maar de GTX970 is wat zuiniger, stiller en koeler, en heeft daarbij meer prestaties. Wat mij betreft zijn beide GPU's goede keuzes. Maar gezien deze in het budget van mijn set-up past gebruik ik toch deze.

RAM
8GB RAM, zoals aangegeven ruim voldoende. Is het tekort? Kan je later nog upgraden, kan je 2e hands waarschijnlijk voor een stuk goedkoper een 16GB of 8GB setje scoren dan je nu kan ;)

CPU en moederbord
i5 is beste keuze voor gaming set-up. Moederbord maakt qua prestaties nauwelijks tot niet uit. Gewoon simpel uATX moederbord gekozen, biedt alles wat je nodig hebt voor scherpe prijs, kan je ook een iets kleinere kast nemen ;) . Heeft iets mindere geluidskaart maar zonder degelijke set ga je dat niet merken, helemaal niet als je alleen de jack stekkers gebruikt. (wat waarschijnlijk het geval is).

Behuizing
Kleinere variant van de Define R5. Heb je niet zo'n bizar grote behuizing,de R5 is echt ruim groter dan gemiddeld en niet voor iedereen even makkelijk weg te zetten. De Define is van normaal formaat. (en voor uATX zelfs al wat aan de grote kant)
Met de GTX 970 kan je het HDD rek erin laten zitten, deze bestaat uit 2 gedeeltes, bovenin is plaats voor 2x 2,5/3,5" schijven. En beneden voor 4/5 geloof ik. De GTX970 is kort genoeg, zodat die kunnen blijven zitten. Je gebruikt er echter maar 2 dus je hebt die in principe niet nodig, tenzij je masaal wilt uitbreiden met HDD's.
Als je een R9 290 neemt moet deze er echter wel uit, dan kan je met maar 1 HDD upgraden. Wat in principe geen probleem is.

Opslag
Neem die SSD! Dat is het verschil tussen een snelle en een langzame PC. Als je een nieuwe PC hebt wil je niet alleen power maar ook snelheid. Dit geeft een veel beter gebruiksgemak doordat je veel minder irritante wachttijden hebt. (zowel in games als in windows)
Naast de SSD 1TB aan data opslag toegevoegd.
Zelfs vind ik 250GB SSD tekort, kijk beter naar 500GB SSD, helaas zou dit net buiten je budget vallen -> pricewatch: Crucial BX100 500GB
Afhankelijk van hoeveel games en programma's je erop wilt zetten, is je keuze van SSD af te wegen.
Je zou die GTX970 nog kunnen vervangen voor de R9 290 en dan toch die 500GB SSD nemen.

Voeding
450W meest ideale voor de GTX970, qua efficientie. Zo valt alles binnen 20-80% load (ruim) meer heb je echt niet nodig, dit is al ruim. Gold efficient, dus ook nog lekker zuinig, minder verlies aan warmte ;) Fan draait langzamer , dus ook weer stiller.

DVD-drive
Valt weinig over te zeggen, gewoon willekeurige DVD-drive, zijn allemaal goed.

Hopelijk heb je hier wat aan, en succes!

我的名字是Mirno

• todumbtodie
ziet er goed uit zo mirno heeft zo een beetje alles wat we erin willen hebben :)
en over de SSD ik zie wat jullie bedoellen misschien is het dan toch beter om die er dan toch bij te houden.

zal wel goed moeten uitleggen over de ssd maar dat zal geen probleem moeten zijn denk ik.
zal wel even moeten praten of de SSD dan naar 500gig kan :P

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

todumbtodie schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:00:
ziet er goed uit zo mirno heeft zo een beetje alles wat we erin willen hebben :)
en over de SSD ik zie wat jullie bedoellen misschien is het dan toch beter om die er dan toch bij te houden.

zal wel goed moeten uitleggen over de ssd maar dat zal geen probleem moeten zijn denk ik.
zal wel even moeten praten of de SSD dan naar 500gig kan :P
Je kan die GTX970 dan nog omruilen voor de R9 290 hè. Ik zou alleen niet die ASUS variant pakken gezien de slechte VRM koeling, eerder deze: pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalQueen is nog goedkoper ook.
Zelf scoor ik R9 290's vaak 2e hands, ooit waren ze er zelfs voor €150, nu kan je ze voor €200 krijgen ;)

Let wel even op, met een R9 290 raad ik 550W voeding aan: pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular
450W kan wel, maar wordt krap.

我的名字是Mirno

Pagina: 1