RTSP live stream embedden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een Ovislink AirCam OD-2060HD produceert een rtsp live stream, te bekijken via bijvoorbeeld VLC player. Deze stream wil ik graag embedden in een webpagina, zodat de live stream op door bezoeker gewenste tijden te bekijken is.

Na wat googlen kom ik Wowza tegen als zo ongeveer de standaard, vervolgens af te spelen met bijvoorbeeld JW Player. De Wowza Streaming Cloud variant wordt wat prijzig wanneer sommige bezoekers de stream een hele dag open hebben staan. Het zal maximaal gaan om laten we zeggen 10-20 bezoekers, maar dat maal hele dagen tikt toch behoorlijk door.
De Wowza Streaming Engine moet op een server geinstalleerd worden, dit geniet ook niet de voorkeur.

Een Wowza hosting abonnement zou op zich een mooie oplossing zijn, maar deze kom ik in Nederland niet erg veel tegen (gek genoeg?).

Rechtstreeks in JW Player zou niet mogelijk zijn omdat deze geen rtsp ondersteunt. De camera kan niet anders dan rtsp zover ik heb kunnen vinden.

Iemand ervaring met deze opstelling en een kosten technisch interessantere wijze gevonden om de live stream te publiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:28
Rechtstreeks naar JWplayer ofzo kan/wil je ook niet. De meeste camera's kunnen slechts 5-10 concurrent users max aan op een rtsp stream, los van de beschikbare bandbreedte (2Mbit stream x 10 users is al 20Mbit upload)

Wowza wordt idd heel veel gebruikt hiervoor. Voordeel is dat je dan ook Apple HLS streaming, silverlight enz kan gebruiken en dus ook op ios / android / enz kunt afspelen. Eventueel kun je wowza ook nog laten transcoden naar lagere bitrates / resoluties voor mobiel gebruik en logo's toevoegen enz.

Je kan wowza ook zelf hosten, naast het kopen kun je 't ook per maand 'huren'. Cloud is mogelijk maar als je zelf bandbreedte voldoende hebt is de software-only versie ook prima mogelijk.

Zelf gebruik ik Wowza regelmatig voor het streamen van Axis of Hikvision IP camera's bij tijdelijke projecten / evenementen. Dat draait heel stabiel, zolang de link naar je camera maar up blijft. Heb meerdere camera's met straalzenders aan elkaar gelinkt, wat via een Wowza server het internet op gestuurd wordt. Bij grotere aantallen bezoekers moet je wat gaan finetunen maar ik heb 100 users gehad (2Mbit streams) zonder issues.

Je kan ook nog kijken naar andere livestream platformen. Denk bv aan ustream of Youtube live

Met Wirecast kun je ook een rtsp stream ophalen, en voorzien van eventueel overlay enz weer pushen naar een alternatief cdn als je geen wowza hebt/wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Dank voor je uitgebreide toelichting. Wat ik nog niet helemaal begrijp geloof ik, is de berekening van de kosten in mijn situatie. De stream vanuit de camera is er 24/7, deze wordt enkel op willekeurige momenten bekeken. Op piekmomenten zal dit door laten we zeggen 10 personen gelijktijdig gebeuren. De ene bezoeker kijkt 2 minuten, de andere 4.5 uur. De ene 4x per week, de ander 2x per maand.

Het is dus geen stream die op 10 momenten in de week beschikbaar is, maar 24/7.

Wat betreft kosten onderaan de streep: Wordt dit berekend op basis van het totaal aantal uren dat er naar de stream gekeken is, en niet sowieso 24/7 aan uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
Heb je naar ffserver gekeken? Geen fancy GUIs, en je zult een config moeten tikken, maar dan kun je er vrij veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Had er niet naar gekeken, nu wel.
Voorkeur gaat uit naar een hosted oplossing zodat er geen server in eigen beheer komt.

Inmiddels ben ik gestart bij een hosting provider welke een Wowza aanbiedt voor een vast bedrag per maand, op basis van het aantal gewenste slots.