Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:21
Ik heb vorige week een upgrade uitgevoerd van mijn grafische kaart van een MSI GTX 570 naar een MSI GTX 970. Met opstarten van de pc duurt het erg lang ( ongeveer 5-6 minuten ) voordat deze door laadt naar windows. Hij blijft hangen op de volgende meldingen, eerst code 82, en later code 92.

http://www.asrock.com/mb/...0Extreme3%20Gen3/?cat=FAQ ( overzicht van de meldingen )

Mijn moederbord zou deze kaart moeten ondersteunen, en flashen van de bios zou geen optie zijn doordat hij dan geen sandy brigde cpus meer herkent ( momenteel versie 1.2, nieuwste versie is 2.3 )

Met de opstart tijden kan ik in principe leven. Maar een fix zou leuk zijn. Ik heb echter geen idee wat ik kan doen om dit op te lossen.

Daarnaast heb ik sinds gisteren met The Witcher 3 een crash naar desktop gehad en na een restart een gamefreeze waarna hij in een BSOD eindigt. Na een restart weer geprobeerd waarna het probleem zich bleef voordoen. Heb daarna geprobeerd BF4 te spelen en tevens daar krijg ik ook een freeze gevolgd met een BSOD na ongeveer 10 minuten spelen. De melding die hierbij kwam betreft page fault in non paged area.

Na wat internet research kan dit van alles zijn, RAM, harde schijf, drivers, Norton, deamon tools etc. etc. Voordat ik iets ga proberen heeft misschien iemand op basis van bovenstaande een idee waar het probleem vooral in kan zitten.

Andere spellen geven geen problemen en heb ik gewoon kunnen blijven spelen. BF4 niet meer geprobeerd maar bij de The Witcher bleef het probleem zich voor doen.

Ik heb hiervoor sowieso meer dan een week gespeeld zonder enige problemen, het is van de één op de andere dag begonnen. Traag opstarten is wel al sinds de 1ste dag.

Ik ben momenteel in het bezit van een PC bestaande uit de volgende onderdelen :

I7 -2600k
Asrock Z68 extreme3 gen3
MSI GTX 970 Gaming 4G ( nieuwste driver van 18 mei 2015 geinstalleerd met clean install )
500GB HDD Western digital
8GB

Voor meer informatie roept u maar, ik zal het zsm toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopics
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics.
CSL Beleid

Schopje richting VB.

Clean install met DDU of Windows opnieuw geïnstalleerd?

offtopic:
Misschien sowieso een keer tijd voor een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:21
Mijn fout, ik kon zo snel niet vinden waar het wel precies thuis hoort, daar het misschien niet allemaal videokaart gerelateerd was namelijk.

Ik heb een clean driver install gedaan voordat ik de nieuwe kaart installeerde, ik verwacht niet dat hier het probleem in zit anders had ik dit al eerder moeten merken. Clean install van windows nog niet gedaan.

SSD is inderdaad de volgende aankoop die ik wilde gaan doen, maar we moeten wel de centjes ervoor hebben. Wat langer wachten vind ik over het algemeen niet zo erg.