Tweakers,
Ik loop met een batch script vast en hoop dat iemand mij kan helpen. Het script moet zoeken in een bestand a.xml naar de tekst <blockip> en deze vervangen voor <blockip blockNumber="#"> (met opvolgende nummers)
Heb het bijna voor elkaar maar hij zet nu op elke regel de vervangende tekst
Voorbeeld a.xml. Origineel bestaat uit heel veel regels.
batch.cmd:
De output hier van is:
Regel 1 en 3 zijn opzich goed maar de 2e en 4e regel niet. Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt
Ik loop met een batch script vast en hoop dat iemand mij kan helpen. Het script moet zoeken in een bestand a.xml naar de tekst <blockip> en deze vervangen voor <blockip blockNumber="#"> (met opvolgende nummers)
Heb het bijna voor elkaar maar hij zet nu op elke regel de vervangende tekst
Voorbeeld a.xml. Origineel bestaat uit heel veel regels.
code:
1
2
3
4
| <blockip> </blockip> <blockip> </blockip> |
batch.cmd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| @ECHO OFF SETLOCAL EnableDelayedExpansion SET INTEXTFILE=a.xml SET OUTTEXTFILE=b.xml SET COUNT=0 FOR /f "tokens=1 delims=" %%A IN ('"type %INTEXTFILE%"') DO ( SET /A "COUNT=!COUNT!+1" SET STRING=%%A SET MODSTRING=!STRING:^<blockip^>=!^<blockip blockNumber=!COUNT!^>! ECHO !MODSTRING!>> %OUTTEXTFILE% ) DEL %INTEXTFILE% RENAME %OUTTEXTFILE% %INTEXTFILE% |
De output hier van is:
code:
1
2
3
4
| <blockip blockNumber=1> </blockip><blockip blockNumber=2> <blockip blockNumber=3> </blockip><blockip blockNumber=4> |
Regel 1 en 3 zijn opzich goed maar de 2e en 4e regel niet. Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt