Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Kodi] Harmony One en H67M-GE/HT

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
Wat heb ik:
ASrock H67M-GE/HT moederbord met CIR-receiver (infraroodontvanger)
Logitech Harmony One afstandbediening
Kodi

Wat wil ik:
Computer uit slaap halen/computer in slaap zetten
Kodi starten
Juiste "kanaal" in Kodi starten (film/muziek/foto)

Waar loop ik tegenaan:
Het is mogelijk de computer aan te zetten met de afstandbediening, terwijl de pc compleet uit staat.
Opstarten duurt redelijk lang en is dus vervelend, vandaar in slaap/uit slaap.
Ik kan met de juiste software-remote het venster oproepen (met keuzemenu) om de pc uit te schakelen/laten slapen/etc. alleen is de enige optie "ok" waarbij de pc uit gaat. Ik kan niet door het keuzemenu scrollen.
Ik zoek dus of een "computer to sleep"-commando of de mogelijkheid door het menu te gaan.

Ik heb wisselende ervaringen met het opstarten van Kodi. Ik heb Windows 7, weet niet of dat zou kunnen schelen. Aangezien de HTPC eigenlijk alleen met Kodi gebruikt wordt (en voor noodgevallen ik een bluetooth-keyboardje heb), zou ik dan niet beter Kodi kunnen laten opstarten met Windows?

Kodi haalt zijn media vanaf een netwerklocatie (andere pc). Ik kan de andere pc via een geautomatiseerd WOL-commando-script opstarten, maar doordat de netwerkverbinding dan even weg is, is Kodi deze kwijt. Een keer opstarten van de verkenner, openen van de netwerklocatie, sluiten van Kodi en opnieuw opstarten lost dit op...maar om dat nou de remote te leren gaat wel erg ver...
Weet iemand een nette oplossing hiervoor?

vrede in rust