Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Ongeveer 10 uur per dag draag ik schoenen. Liever niet, maar het is niet anders :p. Het zijn lederen schoenen, van goede merken en ze zitten lekker. Maar ik krijg zweetvoeten, en hoe ouder de schoenen, hoe erger de zweetvoeten.

Als ik nieuwe schoenen heb, heb ik minimale zweetvoeten. Klein beetje, maar niet vervelend. Dit is na een aantal weken anders; de schoenen lijken "verzadigd" ofzo, waardoor ik aan het einde van de dag echt een beetje nattigheid voel in mijn schoenen. Vervelend, zonde en irritant.

Het liefst heb ik dus gewoon nieuwe schoenen, maar om nou elke twee weken nieuwe schoenen à een euro of 100 te kopen is ook weer zo wat. Daarom hoop ik dat jullie me kunnen vertellen wat het probleem zou kunnen zijn, en vooral wat de oplossing is. Wat ik zelf al probeer;

1. Schoenspanners als de schoenen uit zijn, het schijnt te helpen de schoenen in model te houden en zou zweet in het leer moeten absorberen;
2. Wisselen van schoenen; maandag paar A, dinsdag paar B zodat ze goed kunnen drogen;
3. Goed behandelen van de schoenen met ledercrème

Helaas biedt dit alles geen soelaas. Is het probleem herkenbaar voor andere Tweakers?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Nee, maar wellicht kun je dan in de zomer beter sandalen gaan dragen...

Of Geox eens proberen, 'De schoen die ademt': http://www.geox.com/en/Formal-Shoes/men-shoes-formalshoes

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:20
wat voor sokken draag je? kan me voorstellen dat dunne sokken van een fijn materiaal ook al veel kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 20:08
Wat voor een schoenen koop je? Leren schoenen en om de week dragen geeft bij mij nul problemen. Ook gaan ze veel langer mee doordat ze om de week een weekje rust hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 11:47
Ik zorg dat ik altijd ca. 7 paar schoenen heb, zodat mijn schoenen goed kunnen luchten. Daarnaast gebruik ik Daktarin strooi poeder in mijn schoenen, wat een hoop absorbeert. Dit voorkomt nare luchtjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:08

_Apache_

For life.

Heel herkenbaar, lichte zweetvoeten en na een dag gebruik werden mijn voeten altijd erg warm.

Voor mij was de oplossing schonen te kopen met zo een ademend membraam, GEOX. Dat soort schoenen zijn niet duur, maar zijn gewoon een stuk beter.

Sindsdien eigenlijk geen last meer van gehad.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 17:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wisselen van schoenen is sowieso een must, zeker als je leer hebt in je schoenen of als ze geheel van leer zijn. Het minimum aantal schoenen is dan ook 2, zodat je om de dag kunt wisselen.

Leer is een natuurproduct en dat heeft tijd nodig om te herstellen: vocht verliezen en terug in vorm te gaan. Dat vocht verliezen geldt trouwens ook voor kunststofschoenen zoals gympen.

Als 2 paar niet voldoende is, koop dan 3, of 4 paar, zodat je schoenen 2 of 3 dagen hebben om te rusten. Zet ze trouwens ook wel in een droge schone ruimte neer. Eventueel kun je zelfs vochtvreters in je schoenen stoppen. Tijdens het dragen kun je ook talkpoeder (bijv. met menthol) in je schoenen doen. En idd, een ademend membraam kan ook helpen, maar dat is niet bij ieder model schoen mogelijk.

Als dat allemaal ook niet helpt, zou je halverwege de dag kunnen wisselen. Ja, het is even raar om een extra paar mee naar je werk te nemen, maar volgens mij is daar wel omheen te werken.

Overigens moet je goede leren schoenen ook wel goed behandelen: 1x per maand minimaal poetsen met goed leervet. Schoenpoets hoeft niet, is zelfs af te raden ivm chemische kleurstoffen die daar in zitten, tenzij je bang bent voor verkleuringen. Van neutraal leervet wordt licht kleurig leer donker, maar dat trekt weer weg als het opdroogt/intrekt.

Een goede vriend van mij is leerbewerker, en gebruikt altijd dit spul:
Afbeeldingslocatie: http://www.ultimatesports.nl/images/source/Rugby/Leervet.png

Wees niet bang dat meerdere paren extra duur zijn: de levensduur van schoenen wordt met meer dan 2x opgerekt indien je ze dagelijks (of meerdere keren per dag) wisselt. Dus als je met 1 paar 3 maanden doet, doe je met 2 paar rustig 9 maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 01-06-2015 13:34 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:41

CeesKees

I rest my Kees

Heb je je schoenen al een paar dagen in de vriezer gedaan om van de verergerde zweetgeur af te komen?

Op die manier dood je de bacteriën die de geur veroorzaken.

Daarnaast schijnt dit goed te werken:
http://www.vanderpigge.nl/product/voetpoeder/
http://www.leef.nl/voetpoeder-pigge-100g.html

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:29

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Iedereen zweet. Of je zweet stinkt, hangt sterk af aan de bacteriën op je huid, in je sokken, in je schoenen.

Wat eet je? Misschien ligt het aan je voeding waardoor je zweet erg sterk ruikt. Drink meer, eet meer fruit, minder vlees... Ik merk zelf dat wanneer ik veel ui & knoflook eet meer ga stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 17:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik weet niet wat voor sokken je gebruikt, maar bijvoorbeeld sportsokken (die zijn er ook in keurig zwart van bijvoorbeeld Falke) zijn ook goed in de afvoer van vocht.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:58

TNW

Niet altijd een goed oplosbaar probleem. Voeten hebben enorm veel zweetklieren en mensen stoppen voeten in schoenen. Dit is een perfecte omgeving voor bacteriegroei en dus stank.

Wat in mijn ervaring helpt is zorgen dat alles zoveel mogelijk droog is voor een "buffer" dus schoenen wisselen, zorgen dat deze en de sokken schoon en droog zijn. Ik heb een schoenendroger aangeschaft die met warme lucht alles kurkdroog maakt.

Mijn schoenen willen nog steeds na een dag vochtig zijn, maar de geur is door het goede drogen wel weg.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Idd, extra paar goede! sokken mee naar kantoor is ook een makkelijke oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 10:57

ATS

Is het een optie om op kantoor niet op schoenen maar op pantoffels te lopen? Afhankelijk van je functie en werkomgeving zou dat wellicht kunnen. Ik loop zelf thuis veel op dit:
Afbeeldingslocatie: http://nl.giesswein.com/var/images/product_item/52-10-47849-019.jpg
Ik had hier een collega die er op kantoor op liep. Zoiets ventileert natuurlijk veel beter dan een strakke leren schoen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 10:34
In hoeverre moet je op werk schoenen dragen? Ik heb ook collega's die een gedeelte (of de hele) van de dag op hun sokken lopen. Dat kan eventueel een oplossing zijn. Als je veel bij klanten bent of je werk een dresscode kent dan is dat natuurlijk geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:41

CeesKees

I rest my Kees

Seriph schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:39:
In Ik heb ook collega's die een gedeelte (of de hele) van de dag op hun sokken lopen. Dat kan eventueel een oplossing zijn.
Gadverdamme.
Wat mij betreft kan dit nooit een optie zijn!

Pas je sokken aan (100% katoen zweet doorgaans t minst, al zijn er mensen die ook goed varen op Lycra) of pas je schoeisel aan.

Zonder schoenen op kantoor...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Doordeweeks alleen maar leren schoenen en elke dag een ander paar aan. Elke dag schone, dunnen sokken.
In het weekend nog wel eens sportschoenen, maar dan merk ik meteen het effect van plastic schoenen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:52
Leren schoenen van goede merken a 100 euro ken ik niet. Dat is misschien wat stellig, maar kan je vertellen wat voor merk(en) je draagt? Manfield (ik noem maar iets) gebruikt ander leer dan Santoni (ik noem maar iets). Misschien dat daar ook winst te behalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 10:57

ATS

Sokken? Nee, dat vind ik ook geen succes. Dat deed die collega ook voordat hij de genoemde pantoffels aangeschaft had. Met die pantoffels had ik in elk geval geen moeite. Maar: het ligt natuurlijk enorm aan de bedrijfscultuur en je functie. Bij klantcontact is het geen optie wat mij betreft, maar er zijn natuurlijk voldoende functies die niet representatief hoeven zijn.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Sokken/pantoffels geen optie. De schoenen die ik nu heb zijn tussen de € 100,- (aanbieding) en € 200,- per paar, drie paar. Afkomstig van Ziengs, Schuurman en een paar uit een pakkenzaak.

Middeltjes als poeder heb ik nog niet gebruikt, en zie ik een beetje als last resort. Wel zorg ik goed voor de schoenen zelf, en misschien dat met sokken winst valt te pakken.

Het heeft natuurlijk verband, maar de geur is goed te overzien. Blijkbaar ruikt mijn zweet niet erg sterk, gelukkig. Het gaat me dan ook primair om het broeierige gevoel dat ik krijg in mijn schoenen; oncomfortabel en vervelend merkbaar aanwezig.

Uit de reacties maak ik op:

1. Sokken, ik ga dunne, katoenen sokken scoren. Nog geen check.
2. Goed en lang luchten; check.
3. Voldoende, goede schoenen; check.
4. Goed onderhoud plegen op de schoenen; check.

5. Speciale schoenen, zoals de genoemde Geox. Nog geen check, mocht niks anders werken dan ga ik dat proberen.
6. Middeltjes zoals poeders in de schoen/ op de voet. Geen check, bij voorkeur niet.

Nog meer sympathisanten en/of suggesties?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Katoenen sokken helpt zeker, dun of dik maakt veelal niet uit. Als ik zelf wol of synthetisch draag, is het zweetpoot galore idd.
Van schoen wisselen helpt! Ik draag van en naar mn werk legerkisten (eenmaal ingelopen, loopt dat heerlijk en het is leer wat jaren meegaat, waterdicht is, en tegen een stootje kan) En die rapide ledercreme gebruik ik ook! Houdt je kisten lekker waterdicht! :) Op mn werk loop ik op lage werkschoenen (veiligheidsklasse 3 ivm metaalbewerking) en ik heb nog een paar gympen (de ultieme zweetvoet generator) maar daar loop ik ook prima op zolang ik ze niet de hele dag aan heb.

Speciale schoenen niet nodig, ook geen poedertjes. In het verleden wel eens een gevalletje voetschimmel gehad, maar nu totaal geen last van.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Met katoenen sokken heb ik nooit issues. Trek ik echter eens iets synthetisch aan, meuren ze na 4 uur al, (naja meuren, ze worden "onfris".) waar ik met katoenen sokken ook na een keer 12 uur geen luchtjes of klamme voeten heb.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Katoenen sokken is niet altijd de oplossing; ik ken iemand die juist pure scheertwolle sokken nodig heeft, anders krijgt hij last van zweetvoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

Ik ben erg content met mijn bamboe sokken (en andere kleding). Absorberen goed en ruiken niet.

Ook zou je eens kunnen kijken naar goede inlegzolen. Weet niet of het veel zal helpen tegen stank, maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:13
Obiter dictum schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:38:
Sokken/pantoffels geen optie. De schoenen die ik nu heb zijn tussen de € 100,- (aanbieding) en € 200,- per paar, drie paar. Afkomstig van Ziengs, Schuurman en een paar uit een pakkenzaak.

Middeltjes als poeder heb ik nog niet gebruikt, en zie ik een beetje als last resort. Wel zorg ik goed voor de schoenen zelf, en misschien dat met sokken winst valt te pakken.

Het heeft natuurlijk verband, maar de geur is goed te overzien. Blijkbaar ruikt mijn zweet niet erg sterk, gelukkig. Het gaat me dan ook primair om het broeierige gevoel dat ik krijg in mijn schoenen; oncomfortabel en vervelend merkbaar aanwezig.

5. Speciale schoenen, zoals de genoemde Geox. Nog geen check, mocht niks anders werken dan ga ik dat proberen.
6. Middeltjes zoals poeders in de schoen/ op de voet. Geen check, bij voorkeur niet.

toon volledige bericht
Ik had vroeger ook veel last van zweetvoeten.
Maar nu loop ik al een aantal jaar op schoenen van Magnanni, nergens meer last van! Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook iets van 8 paar schoenen heb van ze en bijna elke dag een ander paar aan heb.

Maar wat voor schoenspanners gebruik je? Eigenlijk kan je maar 1 soort gebruiken en dat zijn schoenspanners van Cederhout. Die absorberen veel vocht en hebben een antibacteriële werking.
Ik koop ze altijd bij Bexley in de aanbieding (11.80 per paar, nu iets duurder) http://www.bexley.com/Bex...uchoirs?coloris=red_cedar

Mijn schoenen ruiken nu naar cederhout ipv zweet!

En nog een tip voor sokken, bij de v&d koop je 10 paar zwarte dunnen katoenen sokken voor 7 euro. Gewoon 30 paar kopen en vaak verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:03

vhal

ಠ_ಠ

chrisborst schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:20:
[...]

Maar wat voor schoenspanners gebruik je? Eigenlijk kan je maar 1 soort gebruiken en dat zijn schoenspanners van Cederhout. Die absorberen veel vocht en hebben een antibacteriële werking.
Ik koop ze altijd bij Bexley in de aanbieding (11.80 per paar, nu iets duurder) http://www.bexley.com/Bex...uchoirs?coloris=red_cedar

Mijn schoenen ruiken nu naar cederhout ipv zweet!
with ^

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tUdNIX0cl1L5xPQB8Fcytjmj/full.jpg

inmiddels heb ik er wel een flinke voorraad van :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:13
Haha, mijn voorraad is ondertussen ook al gegroeid tot een stuk of 9, voor elk paar schoenen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
CeesKees schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:58:
Heb je je schoenen al een paar dagen in de vriezer gedaan om van de verergerde zweetgeur af te komen?

Op die manier dood je de bacteriën die de geur veroorzaken.
+1 Dit werkt inderdaad uitstekend. Misschien symptoombestrijding maar wel effectief.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 23:09
zijn wel sjieke spanners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Voeten regelmatig en goed wassen en afdrogen, schoenen wisselen en af en toe tussendoor uittrekken, goede schoenspanners gebruiken (Zijn best ok inderdaad, en erg goedkoop die bovenstaadne Bexley-spanners. ) en ventilerende sokken (katoenvezels zwellen vziw vaak zodanig op als ze nat zijn dat de ventilatie eronder lijdt, mengsels met wol, viscose/bamboe... zijn dan beter, dus experimenteren met wat in het bepaalde geval werkt. Mocht je niet allergisch zijn aangelegt kan je ook sokken met zilvertoevoeging overwegen vanwege de bactericide werking.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
chrisborst schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:20:
[...]

En nog een tip voor sokken, bij de v&d koop je 10 paar zwarte dunnen katoenen sokken voor 7 euro. Gewoon 30 paar kopen en vaak verwisselen.
Dit dus. Ik heb ook een aantal wandelsokken van Falke met verschillende dikte. De theorie is dat dikkere sokken meer vocht weg kunnen nemen en zo de kans op blaren reduceren, maar bij mij werkte het juist averechts: ik kreeg warme voeten van dikke sokken en kreeg daardoor juist blaren.
Dunne sokken absorberen weliswaar minder vocht, maar houden je voeten koeler dan dikke sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 22:37
Ik loop eigenlijk vaak op dezelfde schoenen en krijg na een tijdje zoals menigeen hier stink/zweetvoeten. Ik had een tijd terug een periode wat meer verschillende paren aan en dat gaat wel beter. Gisteren direct maar even een extra paar schoenen gehaald :) uiteindelijk kun je er netto net zo lang mee doen, omdat ze 2x zo traag slijten. Ik heb sokken met 70% katoen zag ik, is er nog winst te behalen door die te vervangen door 100% katoen? Ook die schoenspanner ziet er wel interessant uit om de schoen goed te laten drogen. Ik merk wel dat de schoenen de volgende ochtend nog klam zijn. Voeten wassen doe ik ook elke ochtend grondig tijdens het douchen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Die schoenspanners zijn zeker een optie.

Nog een optie kan inlegzolen zijn,
meer een lapmiddel dan echt een oplossing. Daarnaast zo gauw je thuis bent gewoon op blote voeten lopen. Bacteriën houden niet van droge lucht, en zolang je voeten zijn ingepakt dan blijft het vochtig en warm.
Zweten op zich is normaal en stinkt in principe niet, problemen doen zich pas voor als het te lang warm en vochtig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
[b]ardana schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:32Een goede vriend van mij is leerbewerker, en gebruikt altijd dit spul:
[afbeelding
Precies dit spul heb ik eens gebruikt op een paar nagelnieuwe schoenen. Die vielen vervolgens letterlijk uit elkaar.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dan zou ik er toch echt mee terug gaan, want dat zou niet mogen. Sterker nog, ik kan niet eens een oorzaak-gevolg-logica bedenken, anders dan dat er materialen gebruikt zijn die oplossen in vet - en dat lijkt me een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt ook syneo 5 proberen. Dit is een spray die je op je voeten kan spuiten (1 a 2 keer per week) wat ervoor moet zorgen dat je veel minder zweet op die plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Satch schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:34:
Je kunt ook syneo 5 proberen. Dit is een spray die je op je voeten kan spuiten (1 a 2 keer per week) wat ervoor moet zorgen dat je veel minder zweet op die plek. :)
Dat heb ik gebruikt voor mijn oksels. Vroegah, toen ik slechts sporadisch overhemden droeg, trokken mijn oksels dat slecht en kreeg ik van die nare plekken. Syneo5 werkte dan wonders. Voor mijn voeten nu; liever niet. Zoals gezegd, middeltjes zijn een beetje een last resort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 14:21

murphsy

Product Monkey

Obiter dictum schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:38:

toon volledige bericht
Ik draag zelf nu ruim een jaar Geox schoenen op kantoor. Je moet even zoeken voor een mooi model, maar de kwaliteit is uitmuntend. En belangrijker: het werkt!

Daarvoor jaren dezelfde problemen gehad als jij. Ik zweet zo enorm dat de huis op mijn voeten er een waar spagveld door is geworden.

Ik zou Geox eens proberen, ze lopen sowieso ook heerlijk ;)
Pagina: 1