Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Of Geox eens proberen, 'De schoen die ademt': http://www.geox.com/en/Formal-Shoes/men-shoes-formalshoes
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Voor mij was de oplossing schonen te kopen met zo een ademend membraam, GEOX. Dat soort schoenen zijn niet duur, maar zijn gewoon een stuk beter.
Sindsdien eigenlijk geen last meer van gehad.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Leer is een natuurproduct en dat heeft tijd nodig om te herstellen: vocht verliezen en terug in vorm te gaan. Dat vocht verliezen geldt trouwens ook voor kunststofschoenen zoals gympen.
Als 2 paar niet voldoende is, koop dan 3, of 4 paar, zodat je schoenen 2 of 3 dagen hebben om te rusten. Zet ze trouwens ook wel in een droge schone ruimte neer. Eventueel kun je zelfs vochtvreters in je schoenen stoppen. Tijdens het dragen kun je ook talkpoeder (bijv. met menthol) in je schoenen doen. En idd, een ademend membraam kan ook helpen, maar dat is niet bij ieder model schoen mogelijk.
Als dat allemaal ook niet helpt, zou je halverwege de dag kunnen wisselen. Ja, het is even raar om een extra paar mee naar je werk te nemen, maar volgens mij is daar wel omheen te werken.
Overigens moet je goede leren schoenen ook wel goed behandelen: 1x per maand minimaal poetsen met goed leervet. Schoenpoets hoeft niet, is zelfs af te raden ivm chemische kleurstoffen die daar in zitten, tenzij je bang bent voor verkleuringen. Van neutraal leervet wordt licht kleurig leer donker, maar dat trekt weer weg als het opdroogt/intrekt.
Een goede vriend van mij is leerbewerker, en gebruikt altijd dit spul:

Wees niet bang dat meerdere paren extra duur zijn: de levensduur van schoenen wordt met meer dan 2x opgerekt indien je ze dagelijks (of meerdere keren per dag) wisselt. Dus als je met 1 paar 3 maanden doet, doe je met 2 paar rustig 9 maanden.
[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 01-06-2015 13:34 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Op die manier dood je de bacteriën die de geur veroorzaken.
Daarnaast schijnt dit goed te werken:
http://www.vanderpigge.nl/product/voetpoeder/
http://www.leef.nl/voetpoeder-pigge-100g.html
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Wat eet je? Misschien ligt het aan je voeding waardoor je zweet erg sterk ruikt. Drink meer, eet meer fruit, minder vlees... Ik merk zelf dat wanneer ik veel ui & knoflook eet meer ga stinken.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Wat in mijn ervaring helpt is zorgen dat alles zoveel mogelijk droog is voor een "buffer" dus schoenen wisselen, zorgen dat deze en de sokken schoon en droog zijn. Ik heb een schoenendroger aangeschaft die met warme lucht alles kurkdroog maakt.
Mijn schoenen willen nog steeds na een dag vochtig zijn, maar de geur is door het goede drogen wel weg.

Ik had hier een collega die er op kantoor op liep. Zoiets ventileert natuurlijk veel beter dan een strakke leren schoen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Gadverdamme.Seriph schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:39:
In Ik heb ook collega's die een gedeelte (of de hele) van de dag op hun sokken lopen. Dat kan eventueel een oplossing zijn.
Wat mij betreft kan dit nooit een optie zijn!
Pas je sokken aan (100% katoen zweet doorgaans t minst, al zijn er mensen die ook goed varen op Lycra) of pas je schoeisel aan.
Zonder schoenen op kantoor...
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
In het weekend nog wel eens sportschoenen, maar dan merk ik meteen het effect van plastic schoenen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Middeltjes als poeder heb ik nog niet gebruikt, en zie ik een beetje als last resort. Wel zorg ik goed voor de schoenen zelf, en misschien dat met sokken winst valt te pakken.
Het heeft natuurlijk verband, maar de geur is goed te overzien. Blijkbaar ruikt mijn zweet niet erg sterk, gelukkig. Het gaat me dan ook primair om het broeierige gevoel dat ik krijg in mijn schoenen; oncomfortabel en vervelend merkbaar aanwezig.
Uit de reacties maak ik op:
1. Sokken, ik ga dunne, katoenen sokken scoren. Nog geen check.
2. Goed en lang luchten; check.
3. Voldoende, goede schoenen; check.
4. Goed onderhoud plegen op de schoenen; check.
5. Speciale schoenen, zoals de genoemde Geox. Nog geen check, mocht niks anders werken dan ga ik dat proberen.
6. Middeltjes zoals poeders in de schoen/ op de voet. Geen check, bij voorkeur niet.
Nog meer sympathisanten en/of suggesties?
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Van schoen wisselen helpt! Ik draag van en naar mn werk legerkisten (eenmaal ingelopen, loopt dat heerlijk en het is leer wat jaren meegaat, waterdicht is, en tegen een stootje kan) En die rapide ledercreme gebruik ik ook! Houdt je kisten lekker waterdicht!
Speciale schoenen niet nodig, ook geen poedertjes. In het verleden wel eens een gevalletje voetschimmel gehad, maar nu totaal geen last van.
Aannames zijn fataal.
Anoniem: 408260
Ook zou je eens kunnen kijken naar goede inlegzolen. Weet niet of het veel zal helpen tegen stank, maar alle beetjes helpen.
Ik had vroeger ook veel last van zweetvoeten.Obiter dictum schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:38:toon volledige bericht
Sokken/pantoffels geen optie. De schoenen die ik nu heb zijn tussen de € 100,- (aanbieding) en € 200,- per paar, drie paar. Afkomstig van Ziengs, Schuurman en een paar uit een pakkenzaak.
Middeltjes als poeder heb ik nog niet gebruikt, en zie ik een beetje als last resort. Wel zorg ik goed voor de schoenen zelf, en misschien dat met sokken winst valt te pakken.
Het heeft natuurlijk verband, maar de geur is goed te overzien. Blijkbaar ruikt mijn zweet niet erg sterk, gelukkig. Het gaat me dan ook primair om het broeierige gevoel dat ik krijg in mijn schoenen; oncomfortabel en vervelend merkbaar aanwezig.
5. Speciale schoenen, zoals de genoemde Geox. Nog geen check, mocht niks anders werken dan ga ik dat proberen.
6. Middeltjes zoals poeders in de schoen/ op de voet. Geen check, bij voorkeur niet.
Maar nu loop ik al een aantal jaar op schoenen van Magnanni, nergens meer last van! Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook iets van 8 paar schoenen heb van ze en bijna elke dag een ander paar aan heb.
Maar wat voor schoenspanners gebruik je? Eigenlijk kan je maar 1 soort gebruiken en dat zijn schoenspanners van Cederhout. Die absorberen veel vocht en hebben een antibacteriële werking.
Ik koop ze altijd bij Bexley in de aanbieding (11.80 per paar, nu iets duurder) http://www.bexley.com/Bex...uchoirs?coloris=red_cedar
Mijn schoenen ruiken nu naar cederhout ipv zweet!
En nog een tip voor sokken, bij de v&d koop je 10 paar zwarte dunnen katoenen sokken voor 7 euro. Gewoon 30 paar kopen en vaak verwisselen.
with ^chrisborst schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:20:
[...]
Maar wat voor schoenspanners gebruik je? Eigenlijk kan je maar 1 soort gebruiken en dat zijn schoenspanners van Cederhout. Die absorberen veel vocht en hebben een antibacteriële werking.
Ik koop ze altijd bij Bexley in de aanbieding (11.80 per paar, nu iets duurder) http://www.bexley.com/Bex...uchoirs?coloris=red_cedar
Mijn schoenen ruiken nu naar cederhout ipv zweet!

inmiddels heb ik er wel een flinke voorraad van
+1 Dit werkt inderdaad uitstekend. Misschien symptoombestrijding maar wel effectief.CeesKees schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:58:
Heb je je schoenen al een paar dagen in de vriezer gedaan om van de verergerde zweetgeur af te komen?
Op die manier dood je de bacteriën die de geur veroorzaken.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dit dus. Ik heb ook een aantal wandelsokken van Falke met verschillende dikte. De theorie is dat dikkere sokken meer vocht weg kunnen nemen en zo de kans op blaren reduceren, maar bij mij werkte het juist averechts: ik kreeg warme voeten van dikke sokken en kreeg daardoor juist blaren.chrisborst schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:20:
[...]
En nog een tip voor sokken, bij de v&d koop je 10 paar zwarte dunnen katoenen sokken voor 7 euro. Gewoon 30 paar kopen en vaak verwisselen.
Dunne sokken absorberen weliswaar minder vocht, maar houden je voeten koeler dan dikke sokken.
De wijzen komen uit het Oosten!
Nog een optie kan inlegzolen zijn,
meer een lapmiddel dan echt een oplossing. Daarnaast zo gauw je thuis bent gewoon op blote voeten lopen. Bacteriën houden niet van droge lucht, en zolang je voeten zijn ingepakt dan blijft het vochtig en warm.
Zweten op zich is normaal en stinkt in principe niet, problemen doen zich pas voor als het te lang warm en vochtig blijft.
Precies dit spul heb ik eens gebruikt op een paar nagelnieuwe schoenen. Die vielen vervolgens letterlijk uit elkaar.[b]ardana schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:32Een goede vriend van mij is leerbewerker, en gebruikt altijd dit spul:
[afbeelding
[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij
Dat heb ik gebruikt voor mijn oksels. Vroegah, toen ik slechts sporadisch overhemden droeg, trokken mijn oksels dat slecht en kreeg ik van die nare plekken. Syneo5 werkte dan wonders. Voor mijn voeten nu; liever niet. Zoals gezegd, middeltjes zijn een beetje een last resortSatch schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:34:
Je kunt ook syneo 5 proberen. Dit is een spray die je op je voeten kan spuiten (1 a 2 keer per week) wat ervoor moet zorgen dat je veel minder zweet op die plek.
Ik draag zelf nu ruim een jaar Geox schoenen op kantoor. Je moet even zoeken voor een mooi model, maar de kwaliteit is uitmuntend. En belangrijker: het werkt!Obiter dictum schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:38:toon volledige bericht
Sokken/pantoffels geen optie. De schoenen die ik nu heb zijn tussen de € 100,- (aanbieding) en € 200,- per paar, drie paar. Afkomstig van Ziengs, Schuurman en een paar uit een pakkenzaak.
Daarvoor jaren dezelfde problemen gehad als jij. Ik zweet zo enorm dat de huis op mijn voeten er een waar spagveld door is geworden.
Ik zou Geox eens proberen, ze lopen sowieso ook heerlijk