Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst een Playstation 4 gekocht maar het bleek dus
dat ik een HDMI TV nodig heb. Ik heb een Philips widescreen flat TV 42PF7420.
Het is een HD-Ready TV. Maar ik weet niet hoe ik HD krijg op mijn Playstation 4.
Als ik mijn Ps4 aansluit op de TV krijg ik ook geen beeld. Het heeft geen HDMI
aansluiting maar wel een DVI. Maar ik weet niet of ik daarmee HD krijg. Het heeft
wel een speciale HD mode, maar dan staat er dat het geen signaal heeft.
De TV heeft een resolutie van 1366 x 768p. Maar ik heb dat natuurlijk nog nooit gezien
gezien op de TV. Weet iemand hiervoor een oplossing hoe ik met deze TV op mijn Ps4 kan
en of ik ook HD kan krijgen. :?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 12:00 ]

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:32
Ik denk dat je een HDMI -> DVI adaptertje nodig hebt om je PS4 op je tv aan te sluiten. Vervolgens zal het alleen mogelijk zijn om signaal op 1366 x 768 te sturen (mits de PS4 dit kan). Anders zal de PS4 op HD (720p) moeten sturen, wat dus iets minder is dan wat de tv kan.

Aangezien DVI geen geluid doorgeeft, zul je geluid op een andere manier op de tv moeten krijgen, of direct naar een speakerset moet leiden.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57
Een HDMI naar DVI blokje aanschaffen zou genoeg moeten zijn. En als het goed is (het HD- ready gedeelte van je TV) kan die overweg met zowel 720p als een 1080i signaal van je PS4, dus een van die resoluties moet je dan instellen in je PlayStation 4.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
phpn3rd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:05:
Ik denk dat je een HDMI -> DVI adaptertje nodig hebt om je PS4 op je tv aan te sluiten. Vervolgens zal het alleen mogelijk zijn om signaal op 1366 x 768 te sturen (mits de PS4 dit kan). Anders zal de PS4 op HD (720p) moeten sturen, wat dus iets minder is dan wat de tv kan.

Aangezien DVI geen geluid doorgeeft, zul je geluid op een andere manier op de tv moeten krijgen, of direct naar een speakerset moet leiden.
Bedankt voor de snelle reactie, ik zal er naar kijken :)

UPDATE:

Ik heb de kabel gebruikt en het werkt!!
Moest alleen even naar HD mode blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 12:35 ]

Verwijderd

* knip *

Dit is zowel een topic kapen als cross posten en dus niet de bedoeling.

[ Voor 75% gewijzigd door S1NN3D op 30-11-2015 21:13 ]