Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• svdveen1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Hallo allemaal.
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe smartphone.
Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor Facebook, Twitter en internet (en bellen…).
Ik zal er geen games op gaan spelen, geen muziek van spelen, geen tv op kijken, niet volgooien met apps, etc.
Wat ik er wel mee wil kunnen doen is degelijke foto's mee maken. Dus niet perfecte, maar de camera moet wel redelijk zijn.
Welke specificaties zijn dan voor mij het belangrijkst?
Ik merk bij de telefoon van mijn vrouw (Galaxy S2) dat het openen/verversen van Facebook bijvoorbeeld best lang duurt. Zelfs (simpele) pagina's openen in de de browser duurt lang. Nu kan dat natuurlijk aan de snelheid van het internet liggen. Maar waar moet ik op letten om de smartphone zo min mogelijk de beperkende factor te laten zijn?

Kunnen jullie me helpen met punten waar ik op moet letten als ik diverse smartphones met elkaar ga vergelijken?
En welke punten zullen voor mij juist geen rol moeten spelen?

Alvast bedankt!
Sander.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:37

basdej

OutSystems Consultant

Wat is je budget?

Hoi.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-11 16:01
Zoals hierboven idd, budget is eerste vraag.

Voldoende schermgrootte om comfortabel te lezen, dus minimum 5". Liefst ook voldoende hoge pixeldensity zodat teksten er lekker scherp uitzien. Ik denk aan een werkgeheugen van 2gb om alles vlot te laden.

Los uit het hoofd, met een beetje aan de prijs te denken zou ik zeggen LG G3, Galaxy S5, Oneplus One...toppers van vorig jaar m.a.w. doe je absoluut niets mis mee.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 14:25
Wat voor mij altijd goed werkt is het volgende:
  • Bepaal de sweet spot qua schermdiagonaal in een fysieke winkel. Op basis hiervan kun je al een groot aantal mogelijkheden wegstrepen.
  • Bepaal het budget (zoals gezegd)
  • Bepaal het OS. iOS is stabiel, Android is erg aanpasbaar, Windows Phone draait goed op relatief goedkopere telefoons.
  • Is wifi-AC belangrijk? (vooral als je nu al een AC-router hebt, of in de toekomst van plan bent hiernaar te upgraden)
  • Is 4G-ondersteuning belangrijk? (mogelijk heb je nu al 4G, of je wil in de toekomst een abbonnement met 4G)
  • Minimaal 2GB werkgeheugen
Als je vervolgens jouw voorkeuren in de Pricewatch invoert, krijg je vanzelf een lijst met mogelijkheden. Van hieruit kun je verder gaan filteren op merk, resolutie en misschien SoC (als je dat wenst). Al geldt wel dat CPU power en GPU power niet zo van belang zijn voor jouw doeleinden.

BTW, snelheid van internet ligt ook voor een groot deel aan de verbinding, zit je via UMTS, 3G, 4G op internet, of gaat het laden van internetpagina's ook traag als je op wifi zit (in het laatste geval is de telefoon waarschijnlijk de beperkende factor). Ik heb sinds een paar weken een Windows Phone voor mijn werk, en ik ben erg te spreken over hoe vloeiend/goed dit draait op relatief lichte hardware. Deze telefoons zijn erg betaalbaar, en als je niet meer doet dan facebook/twitter/internet/whatsapp/mail/bellen/sms dan is een Windows Phone erg aantrekkelijk.

Een tweetal opties zouden zijn:
Android: Samsung Galaxy S5
Windows Phone: Nokia Lumia 930

• svdveen1
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-08-2024
Budget is niet een belangrijke factor, ik wil alleen niet betalen voor zaken die ik niet nodig heb.
De S5 lijkt mij een beetje over the top voor waarvoor ik mijn foon wil gebruiken.
Wat is trouwens SoC en wat is wifi-AC?

En als de telfoon de beperkende factor is bij het laden van internet pagina's (want dat is dus ook als ik via wifi bezig ben) wat is het dan precies in de foon die de boel ophoudt? Wat moet er dan beter in mijn nieuwe foon?

Thanks voor alle antwoorden!
Sander.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:22
svdveen1 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:51:
Budget is niet een belangrijke factor, ik wil alleen niet betalen voor zaken die ik niet nodig heb.
Lastig, want de betere camera's zitten in de high-end toestellen. Een goede camera in een goedkoper toestel komt weinig voor.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 14:25
SoC=System on a Chip, het is de chip waar de cpu, gpu en allehande andere zaken in zitten (netwerk, wifi, bluetooth). wifi-AC is een recent wifi-protocol dat nog sneller is dan wifi-n. Een hoop recente toestellen ondersteunen dit al, maar jouw eigen wifi moet hier ook op zijn uitgerold (d.w.z. een router die wifi-AC compatible is).
En als de telfoon de beperkende factor is bij het laden van internet pagina's (want dat is dus ook als ik via wifi bezig ben) wat is het dan precies in de foon die de boel ophoudt? Wat moet er dan beter in mijn nieuwe foon?

Sander.
Dit kan zijn dat er bijvoorbeeld nog gebruik wordt gemaakt van wifi-g of wifi-n (afhankelijk van wat jouw huidige router aan kan), of dat de telefoon zelf gewoon niet snel genoeg is door oudere processor en/of weinig werkgeheugen (de Galaxy S2 bijv. heeft een dual-core i.c.m. 1GB werkgeheugen, dit is tegenwoordig niet bijster veel waardoor alles merkbaar langzamer gaat).

Heb je wel een voorkeur voor een besturingssysteem? (iOS, android, Windows Phone)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De S5 lijkt mij een beetje over the top voor waarvoor ik mijn foon wil gebruiken.

Sander.
Processor. Dat is het belangrijkste voor snel en snappy websites laden. En Wifi AC is een klasse voor Wifi-snelheid. Soc is System on a chip. Dus de processor, grafische processor en image processor.

Kort gezegd: Je wil een snelle SoC en een snelle internetverbinding én een goede camera...

Dan ga je sowieso betalen voor dingen die je niet nodig hebt. Want alleen de echt goede toestellen hebben en een snelle soc en een goede camera.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1