Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
Ik zoek een?
Smartphone, mn moto g (1st generatie) is gevallen en het scherm is kapot.

Wat is je budget?
Niet meer als €250. komt niet op 5 euro aan, maar het liefst blijf ik onder dit bedrag.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral voor de gewone dingen als whatsapp, facbooken, muziek luisteren en bellen. Zo af en toe wordt er wel eens een spelletje gespeeld, maar dat zijn meestal geen grafische hoogstandjes.
Eisen:

• Schermgrootte max 5", minimaal 4,5" (mag wel groter, maar de breedte heb ik het liefst niet veel groter als 70 mm.
• Resolute 720p+
• Processor: Iets in de trent van quad core, 1,2ghz +
• Werkgeheugen: Intern geheugen niet minder dan 1gb, voorkeur gaat voor de 2gb.
• Geheugen: Intern geheugen minimaal 8gb + sd slot, of 16 gb zonder sd slot (het liefst met)
• Accu: de telefoon moet een dag met gemak kunnen halen bij normaal gebruik. 2 dagen is leuk, maar ik heb de telefoon meestal toch snachts aan de lader.
• Mijn voorkeur gaat uit naar android 5.0, maar valt nog best tegen om telefoons daarvoor te vinden, dus 4.4 is op zich ook goed.
• Internet: 3g vereist, 4g heb ik op dit moment niet en is niet vereist, maar lijkt me wel handig ivm met de toekomst. (kheb vodafone via Hollands nieuwe)
• Het liefst geen glazen achterkant, telefoons willen bij mij nog wel is vallen, en ik ben bang als ik de achterkant dan binnen de kortste keren kapot heb.

Wat heb je zelf al gevonden?
Huawei P8 Lite (pricewatch: Huawei P8 Lite Zwart)
Huawei P7 (met €50 cashback.) pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart
Archos Diamond 50 pricewatch: Archos 50 Diamond Zwart

De p7 valt eigenlijk af door zn glazen achterkant. Een hoesje kan wel, maar dan gaat mn voorkeur uit naar zon flip cover. Helaas ben ik links, en deze flipcoves draaen allemaal naar links :+
Dan blijven de p8 en de archos over. Als je deze met elkaar vergelijkt wint de archos eigenlijk overal op, alleen op android versie en design niet. Daarbij komt dan wel weer dat ik toch een beter gevoel heb bij huawei als bij Archos.
Het mag eventueel ook wel een chinese telefoon zijn, maar vind dat toch nog wel een lastige stap, want kheb geen idee wat de redelijke chinese merken zijn en hoe het zit met de taal en play store. Meestal zijn ze volgens mij wel multi-language, maar lang niet allemaal. En van rooten en customroms heb ik ook maar weinig verstand, al is dit volgens mij niet al te moeilijk.
Ik heb er wel naar gekeken, en toen kwam ik al snel uit op de Xiaomi Mi4i, maar deze is niet heel handig kqu3g en 4g frequenties, dus deze valt ook af.

Overige vragen
Is het verschil tussen 720p en 1080p duidelijk te zien op zon klein scherm?

Volgens mij heb ik grootste gedeelte van de telefoons wel bekeken, of zien jullie nog andere aan te raden toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:13
Als je ook direct een 2-jarig abonnement kan afsluiten dan kun je bij Tele2 een Lumia 640 krijgen voor 2 euro extra per maand.

Het toestel voldoet aan al je eisen behalve dat het dan Windows Phone draait ipv Android.
Als extra ondersteund de telefoon 4G en krijg je gratis offline navigatie.

Dus de telefoon krijg je dan mee voor 24 euro. Naast de gewone abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Welke meestal niet naar voren komt door de filters (triple sim) is de Acer Liquid E700. Helaas alleen 3G, andtroid 4.4 maar wel een dikke accu en bang for buck. 2Gb mem 16Gb intern opslag. Voldoet volgens mij aan je gestelde specs. Volgens de pricewatch 168€ atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:09
is de ZTE BLADE S6 ZILVER niks voor je

196 in Nederland met NL garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
artharpe schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:07:
Welke meestal niet naar voren komt door de filters (triple sim) is de Acer Liquid E700. Helaas alleen 3G, andtroid 4.4 maar wel een dikke accu en bang for buck. 2Gb mem 16Gb intern opslag. Voldoet volgens mij aan je gestelde specs. Volgens de pricewatch 168€ atm.
Zou de Acer niet adviseren, problemen met de software loopt niet zo soepel blijft vastlopen en moet het vaak opnieuw starten.

Batterij staat nu op 23% deze morgen van de lader afgehaald scherm is zo'n 4uur
Actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
Xepos schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:59:
Als je ook direct een 2-jarig abonnement kan afsluiten dan kun je bij Tele2 een Lumia 640 krijgen voor 2 euro extra per maand.

Het toestel voldoet aan al je eisen behalve dat het dan Windows Phone draait ipv Android.
Als extra ondersteund de telefoon 4G en krijg je gratis offline navigatie.

Dus de telefoon krijg je dan mee voor 24 euro. Naast de gewone abonnementskosten.
Ik heb al een 2 jarig sim-only, en windows phone lijkt nog net niet alles.
Aggressor schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:19:
is de ZTE BLADE S6 ZILVER niks voor je

196 in Nederland met NL garantie
hmm, ik heb um over het hoofd gezien, maar helaas alleen in het wit, vindt ik zelf geen mooie kleur voor een telefoon. En waar baseer je die 196 op? volgens de pricewatch gewoon is 259 de laagste prijs.
Kaya10 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:42:
[...]

Zou de Acer niet adviseren, problemen met de software loopt niet zo soepel blijft vastlopen en moet het vaak opnieuw starten.

Batterij staat nu op 23% deze morgen van de lader afgehaald scherm is zo'n 4uur
Actief
Deze acer lijk mij ook niet alles, heeft ook nog eens een slecht scherm, volgens de tweakers.net review. En in de reveiws is wel het een en ander op de software aan te merken. Dus deze valt ook al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:09
anoniem1 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:23:
[...]

Ik heb al een 2 jarig sim-only, en windows phone lijkt nog net niet alles.

[...]

hmm, ik heb um over het hoofd gezien, maar helaas alleen in het wit, vindt ik zelf geen mooie kleur voor een telefoon. En waar baseer je die 196 op? volgens de pricewatch gewoon is 259 de laagste prijs.

[...]

Deze acer lijk mij ook niet alles, heeft ook nog eens een slecht scherm, volgens de tweakers.net review. En in de reveiws is wel het een en ander op de software aan te merken. Dus deze valt ook al af.
Bij coolblue, neem hem met een BEN maandelijks opzegbaar abonnement.
Dus dan is het 196 + 9,95 +1 maand 5.50 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie steeds maar mensen schrijven over Coolblue en dan Ben abbo direct opzeggen.

Zijn er eigenlijk wel ervaringen van mensen die dit hebben gedaan, ik zou denken dat je in zo'n geval je je abbo opzegt gewoon extra moet betalen voor de telefoon, voor gemiste inkomsten. Een soort (heel gebruikelijk in de branche) boete systeem. Lijkt mij heel aannemelijk dat zulke partijen zich ingedekt hebben voor misbruik.

Of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Motorola moto G. Beste smartphone in zijn categorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Inderdaad Moto G X1039, misschien zijn er nieuwere versies van dit.
Ik kan wel zeggen dat de camera bagger is.

[ Voor 67% gewijzigd door MedionAkoya op 01-06-2015 23:12 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Geen acer , niet doen, motorla is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
belrpr schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:04:
Motorola moto G. Beste smartphone in zijn categorie
Moto g, (niet 4g) heb ik gehad en het scherm is dus kapot. Kwas nu opzoek naar iets anders.
Inmiddels is de xiaomi mi4 ook voorbij gekomen, maar helaas geen 4g, en maar 16 gb geheugen. En volgens mij ook geen updates meer naar android 5.0, of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
Kijk eens naar de Alcatel Idol 3 (erg goede reviews online) zelfde geld voor de Zenfone 2 van Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Archos en Acer moet je echt wegblijven. Om stabiliteit van de software, en bouwkwaliteit.
De P7/P8 zijn ook relatief fragiel. Gezien wat er mis is gegaan met je vorige telefoon zou ik daar ook niet voor gaan.

Ik begrijp dat je er graag niet achteruit in wilt gaan met OS versie. Je had 5.0, 5.1 is al uit, en om nu nog te gaan voor een 4.4 android, met weinig zekerheid voor updates.. moet je echt willen.
Helaas heb je ook een gelimiteerd budget.

En met dit budget wil ik je toch vragen.. Moet je volgende telefoon echt android draaien?
Want bij zowel Windows Phone als Blackberry krijg je het modernste OS altijd direct gepushed, en op 'lichtere hardware' draaien die ook het soepelst.

Als ik jou was zou ik kijken naar de

Nokia 640.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2000584156.jpeg
Die voldoet aan al je eisen, en is traditioneel stevig gebouwd.
Enige is dat hij geen android apps draait, en 1GB ram heeft. Maar dat laatste is op WP lang niet zo'n bottleneck voor de performance als op android.

Mocht je €10,- over budget willen gaan.dan zou ik kiezen voor
de Blackberry Leap.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumblarge/2000610824.jpeg
  • 5" scherm
  • 720P resolutie
  • dualcore Kraitcore van snapdragon.
  • 2GB RAM
  • BB os 10.3.1 en update-zekerheid.
  • 4G internet
  • Dikke batterij (2800 mah!)
  • Solide bouwkwaliteit (gemaakt buiten china)
Daarnaast kun je met BB-os ook verruit het grootste gedeelte van android apps gewoon draaien, en heb je een zéér licht soepel draaiend besturingssysteem. Dat goed is in messaging en multitasken. Mooie van een telefoon die je in Nederland ipv china koopt is dat de garantieafhandeling vaak ook soepeler gaat.

Tot slot.
Ongeacht welke telefoon je koopt. Mijn advies is, koop een goede cover, het beste van de fabrikant van de telefoon zelf, of een otterbox dat voorkomt het meeste leed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Een budgetoverschreidende telefoon waarbij de performance zeer te wensen over laat... Ik zou die blackberry lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

L640 is gewoon een topding ja, geen Android, maar lekker soepel, goede support, wat weinig apps, maar als ik zo je eisen lees zie ik niks staan wat WP niet heeft. Games begint steeds meer te komen op WP, en de rest kan natuurlijk gewoon.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1