Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 676510

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers !

na enige tijd zonder virusscanner gedraaid te hebben, weet ik wel zeker dat ik wat malware op mijn pc heb staan. Nu ben ik dus opzoek naar een virusscanner die zoveel mogelijk vind.

iemand dus een tip welke (gratis het liefst) virusscanner ik kan gebruiken ?

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

AVG is opzich wel te doen. Alleen moet je goed oppassen met de bloatware die ze meeleveren zoals AVG pc tuneup, en die toolbar. Installeer Unchecky even sowieso.

Een ander alternatief is Avast.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Als je malware wilt weghalen raad ik aan om MalwareBytes; www.malwarebytes.org te draaien. Dit programma is meer om de virussen en malware weg te halen ipv als anti virus te dienen.

Als virusscanneer zou je inderdaad AVG of als je een lichtere minder zeurende anti-virus wilt, Microsoft Security Essentials.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit past beter in Beveiliging & Virussen, dus zet je topic daarheen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:33
Zoals SmokingAces zegt kun je Malwarebytes gebruiken om de malware te verwijderen. Als je echter in het vervolg wat meer je traffic en acties op je pc wilt monitoren en beveiligen, dan is een antivirus natuurlijk wel een goede optie. Zelf ben ik altijd erg te spreken geweest over Avast, al vraagt deze wel erg vaak om te upgraden naar de pro-versie. AVG of MSE zijn natuurlijk ook prima keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Anoniem: 676510 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:24:

... weet ik wel zeker dat ik wat malware op mijn pc heb staan....
Een cleane herinstallatie is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

@SmokinAces @phpn3rd

Als hij standaard Windows 8(.1) draait, dan zit MSE daar gewoon in gebakken (Windows Defender werkt praktisch hetzelfde).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Henk007 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Een cleane herinstallatie is het beste.
Mha, een scanner kan vaak genoeg alles verwijderen. Plus, een "vermoeden" vind ik geen geldige reden om maar meteen een herinstallatie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numiah
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01 13:00
Ik heb jaren Avast gebruikt.
Maar ben sinds kort overgestapt naar MSE.
Véél lichter dan Avast. Scheelt ook seconden bij het starten van Win7 vanaf SSD.

Qua trefzekerheid heb ik geen ervaring. Heb nog nooit een virus gehad.
Weleens Malware, maar daar adviseer ik Malwarebytes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je een legale versie van windows gebruikt is de beveliging van Windows prima. Even geavanceerde instellingen wijzigen zoals je wil en klaar. MWB kun je er goed naast laten draaien.https://www.schoonepc.nl/optim/trojan.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anonymoussaurus schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:43:
@SmokinAces @phpn3rd

Als hij standaard Windows 8(.1) draait, dan zit MSE daar gewoon in gebakken (Windows Defender werkt praktisch hetzelfde).
Ware het niet dat de prestaties daarvan op zijn aardigst gezegd nogal matig tot beneden pijl zijn wanneer je het vergelijkt met andere scanners.

Wat ik interessant vind is hoe de topicstarter precies weet dat hij malware op zijn systeem heeft staan. Wat zijn de klachten precies? Na een malware besmetting is een herinstallatie uit een bron waarvan je zeker weet dat deze 100% schoon is overigens de enige echt betrouwbare manier om een systeem helemaal schoon te krijgen. Een virusscanner zal een eventuele besmetting soms ongedaan kunnen maken maar je weet nooit wat er achter blijft op het systeem. Bovendien zal het lek waardoor je besmet bent geraakt niet automatisch worden gedicht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Stinger, Trend Micro Housecall, allebei prima te draaien voor een eerste scan.
Pagina: 1