Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een methode om mijn het geluid van mijn TV via mijn HTPC te laten lopen. Op mijn HTPC sluit ik een 5.1 audioset aan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een HTPC op basis van de onderstaande mobo en APU.
Ik ga hier onderstaand luidsprekersetje op aansluiten (heb niet zo'n grote woonkamer maar wil wel 5.1 audio tijdens het film/tv kijken)
Nu zou ik ook graag het geluid van mijn TV over dat zelfde setje krijgen, maar zonder dat ik elke keer moet klieren met kabeltjes of op zoek moet naar de afstandsbediening.
Nu zat ik er aan te denken om een losse geluidkaart in mijn HTPC te zetten.
Dan mijn eigenlijke vraag
Bovenstaande geluidskaart heeft een S/PDIF ingang én uitgang. betekend dit dat deze geluidskaart het inkomende signaal direct door kan sturen naar de uitgang? Ik kan hier op de site van Creative namelijk niks over vinden.
Het is overigens niet erg als de HTPC hiervoor aan moet staan. Hij staat toch 24/7 aan.
Ik ben op zoek naar een methode om mijn het geluid van mijn TV via mijn HTPC te laten lopen. Op mijn HTPC sluit ik een 5.1 audioset aan.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een HTPC op basis van de onderstaande mobo en APU.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | MSI A88XM-E35 | € 52,95 | € 52,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 141,45 | |
Ik ga hier onderstaand luidsprekersetje op aansluiten (heb niet zo'n grote woonkamer maar wil wel 5.1 audio tijdens het film/tv kijken)
| 1 | Logitech Z906 | € 281,- | € 281,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 281,- | |
Nu zou ik ook graag het geluid van mijn TV over dat zelfde setje krijgen, maar zonder dat ik elke keer moet klieren met kabeltjes of op zoek moet naar de afstandsbediening.
Nu zat ik er aan te denken om een losse geluidkaart in mijn HTPC te zetten.
| 1 | Creative Sound Blaster Z (retail) | € 67,93 | € 67,93 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 67,93 | |
Dan mijn eigenlijke vraag
Bovenstaande geluidskaart heeft een S/PDIF ingang én uitgang. betekend dit dat deze geluidskaart het inkomende signaal direct door kan sturen naar de uitgang? Ik kan hier op de site van Creative namelijk niks over vinden.
Het is overigens niet erg als de HTPC hiervoor aan moet staan. Hij staat toch 24/7 aan.