Netwerk switch voor woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03 11:19
Beste tweakers,

Ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven. Binnenkort gaan wij de woonkamer omgooien. Dus:

Ik zoek een?
Netwerk switch

Wat is je budget?
Maximaal 50 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment zit al mijn elektronica (Receiver/PS4/Ziggobox/WD TV Live/N64) in een vaste kast in de muur, hier komt ook mijn aansluiting binnen voor TV en hier hangt mijn router.

De PS4/Ziggobox/WD TV Live zijn rechtstreeks, via aparte kabels, aangesloten op de router.

Door de verbouwing gaan alle apparaten naar de andere kant van de kamer. De router blijft echter hangen waar hij hangt. Onder de vloer ligt een buis waar ik 1 Cat6 kabel doorheen krijg (ik kan hier niet meer aanleggen aangezien de vloer in beton is gegoten).

Nu zat ik te denken om op die ene Cat6 kabel een gigabit switch aan te sluiten, zodat vanuit de switch de PS4/Ziggobox/WD TV Live bekabeld kan worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
De switch moet minimaal 5 poorten hebben, merk en type maakt me niet zo heel veel uit. Online bestellen of fysiek afhalen maakt me ook niets uit.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zat dus zelf te denken aan een switch, maar zijn er misschien betere alternatieven? Ik wil nog steeds online kunnen gamen op mijn PS4 en ik wil niet via de wifi.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
Als je alles lekker op hetzelfde netwerk wil hebben zou ik ook gewoon een simpele gigabit switch aanschaffen. Deze zijn niet zo duur en functioneren prima. Zelf heb ik de TP-Link TL-SG108E in de woonkamer liggen en deze doet het prima. De Netgear variant is natuurlijk ook een prima keuze, ze verschillen niet veel van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:21

heuveltje

KoelkastFilosoof

Een switch is gewoon een goede oplossing.
Tussen simpele switche zit practisch geen verschil, dus kies een leuke uit :P

je hebt 5 poorts switches maar ik zou meteen voor 8 poorten gaan. Scheelt in prijs zeer weinig, en heb je nog wat speelruimte.

De switch die phpn3rd aanraad is zeker goed, echter heeft die een redelijk wat functionaliteiten die je hoogstwaarschijnlijk toch nooie gaat gebruiken. Zijn simpeler broertje switch net zo goed, en kost de helft minder :P

[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 01-06-2015 09:09 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:07
Volgens mij ligt deze voor €10 bij MediaMarkt in het schap: pricewatch: TP-Link TL-SF1005D
Goedkoper ga je niet vinden denk ik. Verder maakt het, zoals al gezegd, weinig uit. Voor jouw doeleinden voldoet het meest simpele model al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
ThinkPadd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:08:
Volgens mij ligt deze voor €10 bij MediaMarkt in het schap: pricewatch: TP-Link TL-SF1005D
Goedkoper ga je niet vinden denk ik. Verder maakt het, zoals al gezegd, weinig uit. Voor jouw doeleinden voldoet het meest simpele model al.
Het jammere aan die switch is alleen dat deze weinig uitbreidingsopties biedt voor TS en ook geen gigabit heeft. Is echter wel een zeer goedkope optie, daar kan ik niet omheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:07
phpn3rd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:09:
[...]

Het jammere aan die switch is alleen dat deze weinig uitbreidingsopties biedt voor TS en ook geen gigabit heeft. Is echter wel een zeer goedkope optie, daar kan ik niet omheen :P
Oeps, je hebt gelijk! Ik dacht dat het ook een Gigabit model was, niet goed gelezen.

Deze heeft wel Gigabit: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
Heb ik zelf ook hangen en werkt prima. Is gewoon een 'domme switch', maar het ding is prima betrouwbaar. Maar zoals je ziet is die weer stukje duurder door de verzendkosten e.d.
Voor een paar centen meer heb je een 8-poorts model: pricewatch: TP-Link TL-SG1008D

Zou gewoon een lokale PC-shop/MediaMarkt binnenlopen en daar een Gigabit model halen met genoeg poorten. Dat is goedkoper dan op internet bestellen en zoals heuveltje al zegt is er toch amper verschil tussen deze simpele dingen.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 01-06-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
steven85 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:51:

Wat heb je zelf al gevonden?
De switch moet minimaal 5 poorten hebben, merk en type maakt me niet zo heel veel uit. Online bestellen of fysiek afhalen maakt me ook niets uit.
Dat werd niet bedoeld met deze vraag ;)

Maar bekijk dit eens: productreview: Zyxel GS1900-8 review door melwasul

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven85
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03 11:19
aZuL2001 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:12:
[...]

haha dat weet ik, maar er is zoveel keus, dus ik probeerde de keuzes iets te beperken door dit antwoord te geven.

maar i.i.g. allemaal alvast bedankt voor de tips! Een switch is voor mij prima, dus we gaan een leuke uitzoeken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar Netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:25
aZuL2001 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:12:
[...]

Het is toch vrij duidelijk dat de TS helemaal geen switch nodig heeft met zoveel mogelijkheden? Een TP-link 8 poort Gbit switch van €20 zal beter voldoen, want dat is gewoon plug en play en voor de rest een kwestie van vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, leuk zo'n semi-managed ding van tegen de 80 euro maar TS moet gewoon een simpel gbit switchje van twee tientjes hebben en meer niet. Niet moeilijk doen waar dat niet hoeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1