Vakantie Corsica en de veerboot

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:48
Goedemorgen,

Komend weekend vertrekken mijn vriendin en ik naar Corsica.
Het idee is om op Savona te rijden, de boot naar Bastia te nemen en vandaar naar Ajaccio te rijden.

Over het algemeen heb je twee opties, namelijk nachtboot en dagboot.
In principe is de dagboot twee keer zo snel maar vertrekt vaak erg vroeg in de ochtend.
We hebben nog geen keuze gemaakt, en denken erover om niet te reserveren omdat we zo vroeg in het jaar zijn.

De route staat zo gepland dat we verwachten op zaterdagmiddag / avond in Savona aan te komen.
Nu vraag ik me af wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb ergens gelezen (maar weet niet waar) dat je s'avonds op de dagboot in kan rijden, overnachten en overdag af varen. Dan hoef je dus geen hotel meer te regelen en krijg je nog wat van de boottocht mee.
Maar deze optie kan ik nergens terug vinden.

En hoe lang van te voren moet je bij de boot zijn? Moeten we toch reserveren? Wat voor hut moeten we reserveren als we toch de nachtboot nemen en graag willen slapen?

Ik ben aan het kijken geweest op http://www.directferries.nl/ maar die geeft weinig tips of extra info bij je reservering.
Zijn er hier tweakers met ervaring op dit vlak?

PS. Subforum vervoer of deze, ik heb deze gegokt. niet goed?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 10:14

Saffie_time

Why use this? 42!

Beetje afhankelijk van wat je wil.
Wil je een stoel of eigen kamer dan zou ik zeker reserveren.

Van de site van Corisca ferries:
Passagiers met een voertuig uiterlijk een uur van te voren. Op topdagen in vakantieperiodes kunt u beter het zekere voor het onzekere nemen en u uiterlijk anderhalf uur voor de inschepingtijd melden. Voor de terugreis geldt hetzelfde.

Via de Franse versie kan je een schema vinden voor 06-06-2015:
07.45 - 14.00 uur of 14.30 - 19.55.
Reistijd is dus niet echt verschillend.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA