Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Handbrake batch onthoudt geen instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik probeer in Handbrake meerdere bestanden te encoderen.

In Handbrake selecteer ik eerst de folder. Alle bestanden worden ingeladen en vervolgens selecteer ik in "Add to Queue" - "Add All". (een doeldirectory is voortijdig als ingesteld).

Handbrake toont vervolgens de instellingen van het laatste bestand. Als ik vervolgens de instellingen wil wijzigen, in dit geval Constant Video Quality RF waarde 22, x264 preset encoding speed op "very slow", audio op mp3 - 128kbit/s + nog wat andere filter instellingen, dan onthoudt Handbrake deze setting niet voor alle bestanden in de queue. Zodra ik de instellingen voor titel 1 klaar heb, en vervolgens ook de instellingen voor titel 2, dan kom ik er achter sommige instellingen van titel 1 weer terug naar default zijn gezet. Normaal gesproken hoef je toch maar de instellingen voor 1 titel te doen, want hoe moet dit werken als je 50 batch bestanden hebt?

Verder ben ik er ook achter gekomen dat bij een batch conversie het 1e bestand mkv is en de resterende bestanden m4v. Ik heb geen idee waarom dit zo is. In Handbrake zijn er maar 2 output formaten, mp4 en mkv. De preset aan de rechterkant staat op 'standaard'.

Iemand een suggestie?

Mijn YouTube Channel