Toon posts:

Koptelefoon PC vs android

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een mooie koptelefoon van 120 euro gekocht.
Met mijn telefoon viel hij al een paar dagen tegen (Android).
Nu stak ik hem net in mijn Pc in merkte ik dat ALLES beter klonk: bas, alle tonen etc. etc.
Iemand een idee hoe dit kan?
De telefoon staat op fabrieksinstellingen zonder Equalizers en dergelijke.
Ik wil graag pc-kwaliteit op mijn telefoon want blijkbaar ligt het niet aan de koptelefoon.
Bedankt!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-01 12:24
Wat voor koptelefoon heb je gekocht?
Wss ligt het er aan dat je koptelefoon moeilijk is aan te sturen.
Kan komen door een hoge Ohm waarde of door dat ze ineffecient zijn en dus een hoge stroom nodig hebben die je telefoon niet kan leveren.

Oplossing hiervoor is een portable amp zoals een fiio e11

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Heel veel telefoons hebben moeite met koptelefoons, ook koptelefoons die eigenlijk gemaakt zijn voor "portable" gebruik, en dus weinig ohms hebben, klinken vaak nog behoorlijk ruk op telefoons en matige MP-3 spelers.

Mijn Custom One Pro en Lumia 820 zijn ook zeker geen vriendjes van elkaar, de COP klinkt dramatisch slecht op dat ding. De telefoon is er gewoon niet voor gemaakt. Met oortjes [Pistons v2] hoor ik weinig verschil in geluidskwaliteit tussen mijn pc, Clip+ en L820, dus de audiochip is zo slecht nog niet.

Oplossing is inderdaad een kleine amp eraan hangen, of een MP-3 speler kopen die wél kan omgaan met koptelefoons, vaak nog wat goedkoper ook dan een amp. De pricewatch: Sandisk Sansa Clip+ 8GB Zwart heeft een goede naam op dat gebied. Dat gekke dingetje kan mijn COP prima hebben.

People as things, that’s where it starts.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ben het eens met bovenstaande posts, maar zou je voor de volledigheid het volgende kunnen vermelden:
Type hoofdtelefoon
Type telefoon
Type pc/geluidskaart
(eigenlijk alle relevante informatie dus)

Life is not about specs, it is about joy!