Welke casefans en hoeveel?

Pagina: 1
Acties:

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:55

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mijn computer mag wij mij betreft wat stiller worden. Maar nu vraag ik mijn af, welke fans leveren goede koelprestaties maar zijn toch stil? En ook belangrijk, waar moet ik deze plaatsen? Deze case heb ik: gallery: Boost9898.

Ik zoek een?
Een aantal case ventilatoren.

Wat is je budget?
Ongeveer maximaal €20 per ventilator aangezien ik deze niet allemaal in één keer hoef te kopen. Het hoeft geen high end spul te zijn, als het maar goed presteert.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op het moment heb ik een Dark Rock Pro 3 CPU koeler en daar ben ik erg tevreden over. Corsair valt bij mij niet goed in de smaak.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Casefans maken de boel nou niet per se stiller, immers je gaat nóg meer bewegende delen toevoegen. Heb je al eens nagegaan waar het "lawaai" precies vandaan komt? Draait de cpu koeler misschien erg hard, zijn het de fans van je GPU's door gebrekkige airflow? Hoe warm is het in je case?

Allemaal vragen die zomaar bij mij opkomen, zonder meteen met extra fans te gaan smijten ;).

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:55

Boost9898

Software developer

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:44:
Casefans maken de boel nou niet per se stiller, immers je gaat nóg meer bewegende delen toevoegen. Heb je al eens nagegaan waar het "lawaai" precies vandaan komt? Draait de cpu koeler misschien erg hard, zijn het de fans van je GPU's door gebrekkige airflow? Hoe warm is het in je case?

Allemaal vragen die zomaar bij mij opkomen, zonder meteen met extra fans te gaan smijten ;).
Dit zijn de temperaturen terwijl ik gewoon bezig ben met mijn PC, geen zware games of iets in die richting.
- https://snapr.pw/i/bc8dcf7540.png
- https://snapr.pw/i/0220300514.png

[ Voor 57% gewijzigd door Boost9898 op 01-06-2015 00:02 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik denk zo, met 2 van die grafische kaarten heb je natuurlijk veel meer warmte, en ze maken nog herrie ook.
Dat weet je van te voren, als je een setup met 2 van die monsters neerzet.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:51
Ondanks dat zijn al je onderdelen meer dan koel genoeg.

Je casefans draaien misschien wat hard (tot 1500rpm), ik zou die wat langzamer laten draaien met een fancontroller of iets dergelijks.
Daarnaast kun je de fans van de videokaarten iets minder aggressief zetten, bv met msi afterburner.

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 01-06-2015 11:47 ]

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:23
Gewoon bezig is een beetje vaag, ik vind deze temperaturen best hoog voor een beetje internetten...
Pagina: 1