Toon posts:

Kan ik een OEM hergebruiken op een nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen, maar ik hou de CPU en Harde schijf. Ik ben van plan de harde schijf, die het OEM en mijn data op zich heeft staan, aan het nieuwe systeem te koppelen. Wat kan ik dan verwachten qua OS? Zal ik een nieuwe Windows 8 moeten kopen, zal ik weer een code moeten invoeren, zal het OS überhaupt werken of iets anders? Laat het me weten. Alle informatie is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, dat mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een ander systeem pakt, dan mag je je OEMlicentie niet meenemen, en moet je voor je nieuwe PC een nieuwe kopen.

Sowieso zou ik bij een nieuwe PC gewoon een verse installatie pakken, dat werkt wel het lekkerst (afhankelijk van welke hardware je vervang natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan sowieso beter een nieuwe installatie doen.

Of je het kan/mag activeren dat ligt er een beetje aan. Op een nieuw systeem mag het niet, maar je mag natuurlijk best onderdelen vervangen (neem je het moederbord ook mee van je oude systeem?). Al zal de ondersteuning waarschijnlijk ook vanuit de OEM moeten komen en die zullen ze niet geven denk ik, grotere kans dat Microsoft je zelf helpt al hoeven ze dat niet te doen bij een OEM)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 07:24

klaaz

it's me!

Of het legaals is is idd de vraag. Of het lekker gaat werken ook. Er zal natuurlijk het een en ander gewijzigd zijn in de hardware na de upgrade. Als chipsets en GPU family nog hetzelfde is valt het allemaal wel mee. Zijn er echter grote wijzigingen dan zul je een en ander moeten tweaken. Ik ben laatst van een AMD systeem naar een Z97 + i5 gegaan en dat was even een uurtje pielen om de (sporen) van oude drivers netjes te verwijderen.

In de praktijk zul je Windows iig opnieuw moeten registreren. Als dat niet lukt heb je de mogelijkheid om het telefonisch te doen (code invoeren). Ik heb wel eens tijdens zo'n registratie plotseling een medewerker van Microsoft aan de telefoon gekregen die me vroeg of het om een nieuwe PC ging. Mijn antwoord dat het mainboard was vervangen (Terwijl de gehele PC nieuw was) was voldoende om de registratie succes vol te kunnen afronden (De medewerker zet je weer terug in het registratieproces).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Als je een OEM (system builder) los heb aangeschaft bij een zelf samengestelde pc mag dit wel. Zo heb ik een Windows 7 Pro OEM gekocht bij Azerty en deze al 2 keer overgehuist! Nu dus op de derde pc. Je moet dan telefonisch activeren en bevestigen dat het op 0 andere systemen staat. Zie ook deze duidelijke beschrijving:

http://www.microsoft.com/...ing-for-personal-use.aspx

Een OEM die op standaard configs zit zit anders in elkaar en is ook niet gebasseerd op een single user license, maar meer aan een OEM BIOS volgens mij. Die kun je dus niet transferren to new hardware..

NRG

Pagina: 1