Toon posts:

Brander: Levensduur?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alweer bijna 3 jaar dezelfde brander, maar de laatste tijd brand hij bijna geen 1 cd meer goed. Als ik bv. verschillende sessies kies, dan brand hij de laatste sessie er wel op, maar niet leesbaar.
Kan het zijn dat het ding aan vervanging toe is, dus eigenlijk gewoon versleten is? Ik heb niet extreem veel gebrand ofzo ;).

Verwijderd

Probeer je niet te veel op je CD te fikken? (Overburn)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 18:42 schreef HlpDsK het volgende:
Probeer je niet te veel op je CD te fikken? (Overburn)
Nope, het gebeurt al bij kleine sessies van 10 mb ofzo. En C-RW leest ie al helemaal niet meer.

Verwijderd

Wat voor fikker is het?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hmm, probeer eens de lens schoon te maken, anders ben ik bang dat je brander zijn beste tijd heeft gehad. Heb je er al veel me gebrand dan?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 18:56 schreef Panzer het volgende:
Hmm, probeer eens de lens schoon te maken, anders ben ik bang dat je brander zijn beste tijd heeft gehad. Heb je er al veel me gebrand dan?
Nou valt wel mee, dacht dat de levensduur van de brander altijd rond de 1000 cds lag. Zoveel heb er zeker nog niet gebrand iig.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Sjef, ben je al vast begonnen met het branden van je cd, die je dus snel zult uitbrengen :)

And The Only One

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 18:58 schreef sjef hoelenpapers het volgende:

[..]

Nou valt wel mee, dacht dat de levensduur van de brander altijd rond de 1000 cds lag. Zoveel heb er zeker nog niet gebrand iig.
Wat voor merk is het nou?
Philips/HP houdt er vrij snel mee op vind ik. Mijn Plextor heeft onderhand wel meer dan 1000 cd's gebrand en doet het nog perfect.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Valt ook wel weer mee dat HP snel kapt. Ik heb meer dan 4000 cd's met m'n 8100i gebrand en hij doet het nog steeds vrolijk en net zo goed als in het begin.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Hp, echt een old-skool ding nog, met maar 2-speed branden. Maar ik vrees met grote vrezen, dus ik ga me maar eens orienteren op een nieuwe. Kost wel weer wat, maar ja.

Verwijderd

Volgens mij zijn de philips cd 3600 en
een bepaald type HP(volgen mij 8100 maar weet het niet zeker) hetzelfde
Ik heb zelf 2 philips branders (eentje van garantie) gehad en die hielden het beide nog geen jaar uit.De ellende begon bij mij doordat hij bepaalde merken cd`s niet meer herkende (Bad medium detected).
Heb nu een samsung 8 speed en een Sony 12 speed en die werken al meer dan een jaar :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

1000 CD's.

Das ut ongeveer..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Volgens een zeer oude HP handleiding hier. Een HP 1xspeed brander, is de mtbf 500 uur voor de laser als brander. Als lezer its van 15000 uur. Bij gemengd gebruik zal de waarde er tussen in liggen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 22:47
Ik heb al 3 jaar een 2 speed OTI brandertje. Hij doet t nog prima, maar ik merk wel dat ie de laatste tijd Ritek, CMC, Gigastore en dat soort prut CD's (als iemand er een keertje een meebrengt :) ) nauwlijks pakt. Maar met mijn Taiyo Yuden cd's heeft ie nooit problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het eventueel aan de cd's kunnen liggen? Gebruik nu al weer een tijdje van TDK-cd's in slimcase hoesjes.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hee sjef je moet maar denken als je nu een 12x of 16x brander koopt, des te sneller je eigen cd's kunt verspreiden :)

PIII 800@804 Mhz

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
M'n philips hield er ook al na een jaar me op, toen begon ie power calibration errors te geven

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 20:03 schreef ViperGTS het volgende:
hee sjef je moet maar denken als je nu een 12x of 16x brander koopt, des te sneller je eigen cd's kunt verspreiden :)
Tja das een goeie, maar dan heb ik toch een contractje met de platenmaatschappij nodig, want als ik al die cd's zelf moet gaan branden ;) !

Maar ik zal eens gaan kijken naar een nieuwe, zal wel een Plextor worden, omdat ik daar veel goede reacties over heb gelezen.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:36
Hp7200 (2x) is gelijk aan de Philips 3610, zoek maar eens en dan zul je zien dat die van jouw het nog relatief lang heeft uitgehouden, die van mij is het ook aan het begeven (heb hem al eens schoon gemaakt).

• Pc123
Op zondag 17 juni 2001 20:02 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
Zou het eventueel aan de cd's kunnen liggen? Gebruik nu al weer een tijdje van TDK-cd's in slimcase hoesjes.
TDK = vaak Ritek zooi. Probeer Philips Silver Premium (geen Multi Purpose) ns een keertje.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 19:48

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb mijn HP 7200i (=Philips 3610) vorige week vervangen door een LiteOn 12x10x32 voor slechts F 280,- . En die loopt als een trein :) Mijn HP werdt steeds minder, had hem al een paar maal schoon gemaakt, en begon me te ergeren aan dat slome ding dat er 40 minuten over doet om 650 MB weg te schijven.

Tja na 2,5/3 jaar is dat gewoon aan vervanging toe.

/dev/null

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 20:02 schreef sjef hoelenpapers het volgende:
TDK's zijn juist hele goede cd's. Ik denk dat die brander gewoon rot is. HP staat er niet echt bekend om goede branders te maken (vooral die oude zijn ronduit slecht te noemen).

• powerman
  • Laatst online: 13-07-2025
Ik heb hier een plextor 8/4/32A en die is al 1,5 jaar oud en doet het nog prima.
maarja ik brand ook niet zo veel cd's paar per week ofzow

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Pc123
Op zondag 17 juni 2001 21:44 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

TDK's zijn juist hele goede cd's. Ik denk dat die brander gewoon rot is. HP staat er niet echt bekend om goede branders te maken (vooral die oude zijn ronduit slecht te noemen).
Vroeger wel ja, maar tegenwoordig laten ze de schijfjes bij Ritek maken :r (zelfde als MMore en andere zooi).

• -Stef-
  • Laatst online: 03-05 11:18

-Stef-

Slainthe!

Sjef, ik weet bijna wel zeker dat het laseroogje vuil is. Waarschijnlijk nog nooit schoongemaakt. Gebruik daarvoor een wattestokje met wat isopropyl alcohol (te krijgen bij de apotheek). Uiteraard niet te hard boenen. Dit is ook de reden dat hij sommige CDR's wel (de betere) en sommige niet (bagger CDR's) leest. Ook CDRW's geven problemen (mindere reflectie). Overigens voor Plips 3610 bezitters: die Plipsen 3610 overigens gaven redelijk snel buffer underruns omdat die nogal veel lucht (lees: stof) aanzogen waardoor het oog in een mum onder de stof zat. Mensen met zo'n 3610 kunnen met een schoonmaakbeurt weer verder branden. Succes en brand ze!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zondag 17 juni 2001 22:14 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Vroeger wel ja, maar tegenwoordig laten ze de schijfjes bij Ritek maken :r (zelfde als MMore en andere zooi).
Ja, klopt, m'n brander pakt ze niet meer goed, brandde er eerst wel op, hij pakt die 80min van tdk ook al niet. Ik laatst in Enschede nog een tenpack Maxwell 74 min gehaald, pakt ze perfect. Wat dat betreft is tdk wel achteruit gegaan met bepaalde types cd-r's.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 22:24 schreef -Stef- het volgende:
Sjef, ik weet bijna wel zeker dat het laseroogje vuil is. Waarschijnlijk nog nooit schoongemaakt. Gebruik daarvoor een wattestokje met wat isopropyl alcohol (te krijgen bij de apotheek). Uiteraard niet te hard boenen. Dit is ook de reden dat hij sommige CDR's wel (de betere) en sommige niet (bagger CDR's) leest. Ook CDRW's geven problemen (mindere reflectie). Overigens voor Plips 3610 bezitters: die Plipsen 3610 overigens gaven redelijk snel buffer underruns omdat die nogal veel lucht (lees: stof) aanzogen waardoor het oog in een mum onder de stof zat. Mensen met zo'n 3610 kunnen met een schoonmaakbeurt weer verder branden. Succes en brand ze!
Thanks voor de tip, dit zal ik zeker ff proberen. Maar ik dacht dat je je cd-brander niet kon schoonmaken of mocht dat alleen niet met zo'n clean-cdtje :?

Verwijderd

Tja, wat kan ik ervan zeggen....
Ik heb een Yamaha CDR100-II (4 speed brander van een jaar of 6 oud!!) en die heeft het nog altijd goed gedaan (tot een week of 3 geleden :'( ) en heb er in totaal toch ruim 1800 CD's mee gefikt.
Ik weet niet hoe jullie aan de 'limiet' van 1000 CD's iedere keer mee komen, maar ik zit daar duidelijk ver overheen.
Ik weet alleen niet waarom ie ermee gestopt is, maar sinds ik een upgrade van m'n machine hebt gedaan doe ie het niet meer goed. (van een Asus P2B PII-400 naar een MSI K7T-Turbo R met een 1,2 TB)
Maargoed ik moet er maar weer eens een nieuwe halen....

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Mijn Mitsumi CR-2600-TE (6x2) heeft het 3.5 jaar volgehouden. Ik heb er ongeveer 750-1000 cd's mee gebrand.

De laatste tijd deed hij er een half uur over om CD's in te lezen, schrijven ging nog wel goed, maar de kans dat hij een CD correct inlas was dusdanig klein dat ik hem maar heb vervangen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn Philips 3610 doet het na 2 jaar en +- 1500 cd-tjes nog steeds.
Maar 2x branden is ook niet alles dus mijn nieuwe Plextor 16x doet nu al het werk in zijn eentje >:)

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24
Op maandag 18 juni 2001 01:20 schreef Captain Pervert het volgende:
Mijn Mitsumi CR-2600-TE (6x2) heeft het 3.5 jaar volgehouden. Ik heb er ongeveer 750-1000 cd's mee gebrand.

De laatste tijd deed hij er een half uur over om CD's in te lezen, schrijven ging nog wel goed, maar de kans dat hij een CD correct inlas was dusdanig klein dat ik hem maar heb vervangen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2600-TE gehad. Na veel zoeken op het net heb ik bij [url="http://http:/www.mitsumi.de"]http:/www.mitsumi.de[/url] een diagnostisch programmaatje voor de 2600-TE gedownload. Ik heb het idee dat dit programma de boel mechanisch weer correct probeert uit te lijnen, ik hoor in ieder geval heel veel getik. Na gebruik van dit programma kon ik weer een tijdje goed lezen en branden.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 20:07 schreef Pc123 het volgende:

[..]

TDK = vaak Ritek zooi. Probeer Philips Silver Premium (geen Multi Purpose) ns een keertje.
Je moet ook gewoon M-more nemen is het bets wat ik nu had, maar die andere merken doen het ook gewoon goed met branden. Niks aan de hand hoor.

laterzzzzzz :*
Pagina: 1