SMTP server van ziggo weigert uitgaande mail ivm wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:35
Beste allemaal,
Ik heb een nieuwe Macbook pro 2015 en heb een probleem met mail. Mail ontvangen en verzenden via mijn ICloud account werkt goed. Echter via mijn Ziggo account lukt ontvangen wel, maar bij pogen om te verzenden weigert de server omdat een wachtwoord ontbreekt. Ik heb met gebruikersnaam en WW ingelogd op 'mijn Ziggo' en dat gaat zonder mankeren. Daarom denk ik de juiste gebruikersnaam en WW te gebruiken die bij de uitgaande server gevraagd worden. Dit lijkt niet zo te zijn, want alle pogingen blijven vruchteloos.
Mailen via mijn IPhone en iPad gaat gewoon goed.
Wil en kan iemand deze stumper helpen alsjeblief ?
Groet
Megat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-07 14:46
Username je Ziggo mailadres, daarbij behorende password en dan de juiste poort/encryptie/verificatie geselecteerd voor SMTP?
Welke instellingen staan nu voor de uitgaande mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ziggo heeft een zeer uitgebreide handleiding online. Waar loop je vast?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

En zit je wel op je eigen ziggo verbinding en niet toevallig ergens anders op de wifi? Dan wil het ook weleens niet werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:45
Kun je niet de iCloud server gebruiken voor het verzenden van je ziggo adres?
Dan heb je ook geen geneuzel als je ergens op een camping (o.i.d.) met KPN zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Bedankt voor de snelle reacties.
@shitHappens, Ik heb dezelfde gebruikersnaam en WW gebruikt als bij 'Mijn Ziggo' , inderdaad met mijn e-mailadres als gebruikersnaam. Omdat inloggen op die site gewoon gaat, lijkt mij dat goed.
Ik krijg de melding dat bij gebruik van poort 587 een WW vereist is. Aan dit soort instellingen heb ik niets verandert, kan het dan toch ergens mis zijn ?
@jeroen3, Buiten de deur gebruik ik mijn Ipad, daarom is een andere dan Ziggo eigenlijk niet nodig denk ik. Wel heb jouw suggestie geprobeerd, maar dat lijkt ook niet te werken.
@Deadalus, De site van Ziggo voor het maken van een account had ik al gevonden, maar dat leidde niet tot een oplossing. Ik loop vast op het moment dat ik een bericht wil verzenden. Ik krijg dan een venster met een invulveld waarin om een correct WW wordt gevraagd.
@JvS, Ik zit op mijn eigen Wifi netwerk, maar zo een iets wat ik over het hoofd zie zal het wel zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Megat op 31-05-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-07 14:46
Alle instellingen inderdaad exact overgenomen van de help/handleiding pagina van Ziggo? Heb zelf toch echt het vermoeden dat er ergens 1 instellingkje niet helemaal lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 18:10
heb je dan niet gewoon een typefout gemaakt bij het wachtwoord voor de uitgaande server?

en werkt dat wachtwoord wel hier?

https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je gebruikersnaam/wachtwoord van Mijn Ziggo is losgekoppeld van je mailadres, die kunnen dus onderling verschillen he. Als het inloggen bij Mijn Ziggo met een bepaald wachtwoord lukt wil dus niet zeggen dat dat het juiste wachtwoord is voor mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

BèR schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:49:
Je gebruikersnaam/wachtwoord van Mijn Ziggo is losgekoppeld van je mailadres, die kunnen dus onderling verschillen he. Als het inloggen bij Mijn Ziggo met een bepaald wachtwoord lukt wil dus niet zeggen dat dat het juiste wachtwoord is voor mail.
Dit inderdaad.
Je kan je inloggegevens testen door in te loggen op Ziggo Mail: https://mail.ziggo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Beste allemaal,
Om zeker te spelen heb ik op 'mijn Ziggo' voor mijn beide emailadressen nieuwe WW aangemaakt, helaa zonder resultaat. Nu heb ik ook enkele keren de melding gehad dat de SMPT server offline gebruikt werd , met de optie erbij om deze weer in te schakelen . Ook dit was niet de oplossing.
Het hele stappenplan van Ziggo nog een keer doorlopen en daarbij een nieuw e-mailaccount aangemaakt. Geen resultaat. Wel dien ik op te merken, dat het stappenplan geschreven is voor Maverix en ik Yosemite heb. Misschien daardoor dat de instructie en afbeeldingen soms afwijken van dat wat ik op mijn scherm zie.
@Bèr,
Ik word suf van de wachtwoorden en al het gepuzzel en heb ze allemaal al eens geprobeerd
Ik vind het oprecht fijn dat jullie zoveel gereageerd hebben.
Groet
Megat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Beste allemaal,
Na oeverloos tobben is het eindelijk gelukt.
Met de controles zoals door jullie voorgesteld (webmail, mail ziggo.nl)was ik nog niet verder dan dat ik een invoerfout maakte.
Aan de hand van het stappenplan, zoals door 'Deadalus' geadviseerd, heb ik een volledig nieuw account aangemaakt. Overal waar een naam gevraagd werd, heb ik het volledige mailadres ingevoerd. Ook heb ik overal waar -al dan niet optioneel - een wachtwoord werd gevraagd, het bij dat mailadres behorende ww ingevoerd. Hoewel de inkomende post geen problemen gaf, heb ik toch het stappenplan gevolgd en de POP server gewijzigd in IMAP.
De beloning van al mijn geploeter was zoet. Het werkt.
Wat het precies geweest is denk ik niet te weten, maar ik houd rekening met de mogelijkheid dat steeds het volledige mailadres invullen als er een naam gevraagd werd de sleutel is geweest tot het nu positieve resultaat.
Ik ben blij met jullie adviezen en suggesties die mij geholpen hebben om de zaak draaiend te krijgen.
Allemaal hartelijk dank
Groet
Megat
Pagina: 1