Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43
Ik kreeg laatst de melding bij een app updaten dat de opslag vol zit van mijn Galaxy S4 mini (android 4.4.2). Met de app DiskUsage zie ik waar de ruimte naar toe gaat: voor een groot deel naar /Primary/cloudagent/cache/DropBox.

Op Windows en MacOS kan je bij dropbox instellen wat hij offline beschikbaar maakt, en waar het opgeslagen wordt. Hoe werkt dat bij Android? Hoe kan ik instellen wat er in dat cloudagent-cache komt, en hoe zorg ik ervoor dat die z'n cache op de externe SD-kaart zet? En is dat cloudagent-cache alleen maar een cache, wat ik kan weggooien zonder verdere gevolgen?

Wat ik hierover kan vinden is outdated, of legt uit hoe je losse bestanden op je SD-card kan zetten. Ook kwam ik ergens tegen dat je met Astro bestanden kan exporteren naar je SD-card, maar daarvan heb ik niet kunnen vinden hoe dat werkt.

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk door de app Dropbox op je externe kaart te zetten zal de cache ook automatisch meeverhuizen.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43
Leuk idee, maar dat kan niet bij de apps die het nodig hebben (dropbox, 30MB buienradar, 186MB facebook, samsung en Google bloatware, 42MB spotify: allemaal is de knop 'verplaats naar sd-kaart' greyed out). Het acute schijfruimteprobleem is nu wel weg: bij een paar andere lomp grote apps kon dat wel :) Maar ik wil graag dropbox voor nog wat meer gebruiken, zonder dat mijn telefoon weer te vol raakt, dus vandaar de vraag.

[ Voor 26% gewijzigd door MBV op 31-05-2015 22:12 ]