Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DDoS network log

Pagina: 1
Acties:

• BeekieBeek
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-10 09:40
Hey,

Ik heb een teamspeak server runnen en af en toe zijn er een aantal mensen die tegelijk connection droppen en gister waren er ook mensen die klaagde dat ze packet loss hadden.

Nou ben ik op zoek naar een goede network logger die eigenlijk alleen laat zien wie wanneer iets vraagt/stuurt naar mijn server.

Ik heb microsoft network monitor al geprobeerd, maar ik kom er geen wijs uit... :9

Alvast bedankt!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:28
Als je je server thuis draait en je het vermoeden hebt dat je last hebt van ddos-aanvallen kan je ook eens in je router kijken bij de firewall logs.

Begrijp ik overigens goed dat je server op windows draait? Misschien dat netstat nuttige gegevens oplevert.
Anders kan je ook eens wireshark proberen en filteren op RST om rejected verbindingen te tonen, alleen zal dit nog een wat steilere learning curve hebben dan MNM.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als je echt een goede logging wilt zul je met een sniffer als wireshark aan de gang moeten gaan. Hiervoor heb je wel redelijk diepgaande kennis van netwerk techniek en -protocollen nodig overigens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:20
Weet je zeker, dat het je firewall de verbindingen laat vallen. Ik kan me eigenlijk voorstellen dat je internetverkeer er ook iets mee te maken heeft. Je kunt ook zien als er een (d)dos aanval wordt verricht. De cpu trekt vol en kan je niet of traag het internet op.

[ Voor 27% gewijzigd door Sagitherus op 19-06-2015 15:09 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Stel even voor dat je dit inderdaad logged, wat wil je er vervolgens mee gaan doen? DDoS kan je je nauwelijks tegen beschermen. Waar bestaat je netwerk uit en welke internetsnelheid haal je?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:20
D4NG3R schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:09:
DDoS kan je je nauwelijks tegen beschermen.
Tegen DDoS kun je prima tegen verdedigen, het is een kwestie van je budget en hardware. Een redelijk firewall kan prima een gemiddeld DDoS tegenhouden. Hopelijk stopt je ISP de rest.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Tegen DDoS kan je je nauwelijks verdedigen. Ook wanneer je een IP blokkeert komen er nog wel steeds 1000en request binnen die geweigerd moeten worden, zeker als ze poort 80 aanvallen klapt de boel snel in.

Lees je even in op de oplossingen, als het 1 of 2 gebruikers zijn kan je er nog wel wat tegen doen. Kom je boven de 10 gaat het als consument snel moeilijk en/of duur worden. En lang niet elke ISP investeert in preventie en bestrijding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 13:20
Nou ben ik op zoek naar een goede network logger die eigenlijk alleen laat zien wie wanneer iets vraagt/stuurt naar mijn server.

Je beseft dat teamspeek een client server model is he?

Oftewel iemand de clients sturen constant data naar jou server.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Sagitherus schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:59:
[...]

Tegen DDoS kun je prima tegen verdedigen, het is een kwestie van je budget en hardware. Een redelijk firewall kan prima een gemiddeld DDoS tegenhouden. Hopelijk stopt je ISP de rest.
Sorry maar dit is niet geheel waar, zeker niet wanneer je alleen de beschikking over een thuisverbinding hebt en geen gebruik maakt van zaken als Cloudflare etc (wat voor de thuisgebruiker doorgaans niet aan de orde is). Tegen een goede DDOS kun je je nauwelijks beschermen. Zeker een soho router of firewall zal dit niet tegen houden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 13:20
Overigens beschermt een Cloudflare alleen maar statische content dit is dus ook niet van toepassing voor de topichouder, mocht je je willen beschermen dan kijk je naar een Akamai (niet de CND oplossing) en nog een on-site oplossing.

Oftewel er is geen budget binnen het bereik van de topichouder om dit te tegen te gaan. Wat je wel kunt doen is een betaalde teamspeak server afnemen met bescherming tegen DDoS
Pagina: 1