Game PC (€1100) met overklokmogelijkheid voor later

Pagina: 1
Acties:

• Xhomas
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:23
-

[ Voor 99% gewijzigd door Xhomas op 28-11-2016 18:46 ]

• Wacked1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-07 01:40
Mocht je willen gaan overklokken zou ik wel een after market koeler erbij kopen.

i5 4690k @ 4,5Ghz - Corsair h110 | Ballistix Sport 8GB @ 2133Mhz 1-10-11-11-26-128 | Sapphire r9 290 tri-x @ 1100/1400 | MSI Z87-G45 Gaming | CM V750 | NZXT S340

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Voeding is prima. Ik heb eenzelfde build nog nooit over de 360W gekregen. (met overclocks uiteraard.)

Een Aftermarket koeler is hier zeker wel aan te raden. De pricewatch: Scythe Mugen 4 is een populaire koeler voor 'simpele' overclocks. Hoewel je natuurlijk altijd kan wachten op de feestdagen en jezelf tegen die tijd een koeler cadeau geven ;)

Edit: Wellicht zou je nog voor de pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood kunnen gaan. Iets goedkoper en nog steeds een heel degelijke kast. (Praktisch het kleine broertje van de H440.)
"Ik ben al verliefd geworden op de H440" is overigens een valide antwoord wat dit betreft hoor :+

[ Voor 31% gewijzigd door svenvv2 op 31-05-2015 21:04 ]

• Xhomas
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:23
-

[ Voor 100% gewijzigd door Xhomas op 28-11-2016 18:46 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:41
svenvv2 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:58:
Een Aftermarket koeler is hier zeker wel aan te raden. De pricewatch: Scythe Mugen 4 is een populaire koeler voor 'simpele' overclocks. Hoewel je natuurlijk altijd kan wachten op de feestdagen en jezelf tegen die tijd een koeler cadeau geven ;)
Vergeet je niet dat je vervolgens wel de hele pc uit elkaar kan slopen om de supporting bracket te installeren? Alle case kabeltjes los, schijven los, videokaart eruit en moederbord uit de kast... Lijkt me nu niet het beste idee ooit. Gewoon meteen de juiste koeler erop lijkt me handiger.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Mooi lijstje, alternatief voor je voeding kan deze zijn: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W Heb je wat ruimte wat betreft OC en upgrade in de toekomst, aangezien alles toch steeds zuiniger wordt :)
Deze is brons gecertificeerd, ga je Gold Efficiency nodig hebben?

Show me your moves.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die Seasonic S12G is wel wat meer waar voor zijn geld dan die S12II Bronze. Daarnaast gebruikt dit systeem minder dan 300 watt, dan heb je dus nog 150 watt over voor overklokken waar je aan zo'n 50 watt wel voldoende hebt. Eventueel is een pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W nog een voordelig alternatief.

Tevens zijn de kosten voor overklokken op dit moment relatief hoog ten opzichte van de prestatiewinst. Duurder moederbord, processor en koeler leveren samen al snel een meerprijs op van 100 euro terwijl de plusminus 20 procent prestatiewinst die je ermee weet te behalen het systeem niet echt veel toekomstbestendiger maakt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 20:49
sdk1985 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:53:
[...]

Vergeet je niet dat je vervolgens wel de hele pc uit elkaar kan slopen om de supporting bracket te installeren? Alle case kabeltjes los, schijven los, videokaart eruit en moederbord uit de kast... Lijkt me nu niet het beste idee ooit. Gewoon meteen de juiste koeler erop lijkt me handiger.
Hoeft niet gelijk, de H440 heeft een uitsparing achter het moederbord waardoor je later alsnog makkelijk een andere koeler op kan schroeven.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:41
DonnyL schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:00:
[...]

Hoeft niet gelijk, de H440 heeft een uitsparing achter het moederbord waardoor je later alsnog makkelijk een andere koeler op kan schroeven.
Dat is inderdaad een flink gat, mijn CM 690II had in theorie ook een gat maar dat was veel te klein.

Niet dat dat mij echt zou helpen. Weet niet in hoeverre het bij versie 4 verbeterd is maar mijn Scythe Mugen 2 Rev B is verschrikkelijk om te installeren. Beste manier (die ik kon vinden, ding moest er 3x af) was het moederbord op zijn kop op de koeler plaatsen in plaats van andersom. Vervolgens kwamen er nog wat saté prikkers bij kijken om te zorgen dat de lineup in 1x goed ging en je niet de koelpasta uitsmeerde :+. Zijwaartse montage met een koeler van 600+ gram die vast gezet moet worden met losse beugeltjes kan ik in ieder geval niet aanraden.

Los daarvan, waarom eerst een stock koeler gebruiken? Maakt herrie en custom koeler hoeft niet duur te zijn.

edit:
The fundamental difference is to be found in the mounting system of the Mugen 4 - the new H.P.M.S (Hyper Precision Mounting System) makes easy mounting possible - requiring less work steps on the way.This briliant concept allows fitting the Mugen 4 without having to demount the motherboard.
Volgens Scythe gaat het nu beter :).

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 01-06-2015 00:37 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1