Windows 7 32-bit naar W8.1 64-bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rizz
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05-2022
Beste tweakers,

Als student ben ik in staat via Surfspot de W8.1 Professional upgrade te downloaden voor 22 euro. Nu draai ik een W7 Professional 32-bit versie, daarvan heb ik de CD thuis liggen, ik kan met deze CD helaas niet naar 64-bit. Kan ik wel mijn W7 32-bit 'upgraden' naar een W8.1 64-bit via deze download van Surfspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, maar je kunt wel een verse installatie doen met die upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Zoals Umbrah aangeeft, backup maken, een fresh install doen en backup terug zetten :)
Als je niet helemaal weet hoe het moet, laat het dan doen om zeker te zijn dat er niets in de backup wordt gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rizz
Ik denk dat het me zelf wel gaat lukken, het ging me er meer om of ik van een 32-bit naar een 64-bit kon. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Squ1zZy schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:34:
Zoals Umbrah aangeeft, backup maken, een fresh install doen en backup terug zetten :)
Als je niet helemaal weet hoe het moet, laat het dan doen om zeker te zijn dat er niets in de backup wordt gemist.
Let op dat backups met de windows software alleen compatible zijn met 32-bit of 64-bit. Je kan niet een backup maken van een 32 bit machine en deze herstellen op een 64-bit machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rizz
Termi schreef op zondag 31 mei 2015 @ 22:28:
[...]

Let op dat backups met de windows software alleen compatible zijn met 32-bit of 64-bit. Je kan niet een backup maken van een 32 bit machine en deze herstellen op een 64-bit machine
Om welke back-ups heb je het hier? Dingen als program files hoef ik niet te bewaren. Ik ik heb op een aparte harde schijf mijn games, muziek, foto's en films staan, deze kan ik toch wel weer openen op een 64-bit machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
Kun je niet beter een gratis Win10 pakken over 6 weken?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rizz
Brent schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:12:
Kun je niet beter een gratis Win10 pakken over 6 weken?
Kan ik dan gratis upgraden naar 64-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:28

DarkSide

theres no place like ::1

Nee. Upgraden moet altijjd naar dezelfde bits versie.
Als je 32bits hebt, zal je altijd een clean install moeten doen.
Let wel op. Dat als je een upgrade hebt je officieel geen clean install kunt doen!

Windows zal dan niet activeren omdat hij ziet dat het een clean install is en geen upgrade.
Gelukkig kun je hier makkelijk omheen met een register waarde om windows te laten denken dat het een upgrade is.
Vermoedelijk zal het straks met windows 10 ook zo gaan.
Maar als je eenmaal windows 8.1 x64 hebt kan je natuurlijk wel makkelijk upgraden naar windows 10 x64.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:29

FREAKJAM

"MAXIMUM"

j0rizz schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:25:
[...]

Kan ik dan gratis upgraden naar 64-bit?
Ja, wanneer je beschikt over een Windows 7/8 licentie kun je gratis upgraden naar Windows 10. Je kunt alleen in lijn blijven met je upgrades. Dus je kunt 32-bits Windows 7 upgraden naar 32-bits Windows 10. Upgraden van 32-bits naar 64-bits is niet mogelijk.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rizz
DarkSide schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:33:
Nee. Upgraden moet altijjd naar dezelfde bits versie.
Als je 32bits hebt, zal je altijd een clean install moeten doen.
Let wel op. Dat als je een upgrade hebt je officieel geen clean install kunt doen!

Windows zal dan niet activeren omdat hij ziet dat het een clean install is en geen upgrade.
Gelukkig kun je hier makkelijk omheen met een register waarde om windows te laten denken dat het een upgrade is.
Vermoedelijk zal het straks met windows 10 ook zo gaan.
Maar als je eenmaal windows 8.1 x64 hebt kan je natuurlijk wel makkelijk upgraden naar windows 10 x64.
Het is voor mij geen probleem een clean install te doen. Begrijp ik het goed als ik zeg dat ik van mijn windows 7 32-bit een gratis clean install kan doen naar W10 wanneer deze gereleased is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:28

DarkSide

theres no place like ::1

Voor windows 10 weet ik het niet zeker.
Voor windows 8 upgrade had je een werkende windows 7 versie nodig (legaal). Om de upgrade te bemachtigen. Ik had toen een windows 7 32bits. En wou naar 64 bits.
Je kreeg toen automatisch de ISO met alleen de 32bits versie. En je kan dus niet eens de 64bits installeren.

Ik heb dus van MS zelf de 64 bits versie van windows 8 gedownload. En die geïnstalleerd.
Op het moment dat je wilt activeren met de Upgrade key kan dat niet. Omdat het een upgrade key is en geen clean install.
Je kan echter met een simpele reg key aangeven dat je een upgrade gedaan hebt. Dan kan je windows activeren. En heb je een legale windows 8 64bits draaien.

Ik verwacht dat dit ook werkt op windows 10. Maar wie weet hebben ze e.e.a aangepast en werkt deze methode niet meer.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij Windows 8 is je licentie geldig voor zowel de 32 bits als de 64 bits uitvoering. Dit is bij 8.1 net zo en verwacht dat het voor 10 hetzelfde zal zijn. Een upgrade kan je ook als clean install uitvoeren. Het enige wat nodig is, is een Windows die aanwezig is en geactiveerd. Dat je een 64 bit installatie doet terwijl je nog een 32 bit Windows hebt is geen probleem.

Iedereen die wat anders claimt, komt maar met je bron! Want ik zie hier een 'nee' en 'ja, maar alleen 32 bit'. Beide zijn fout. Op de FP zijn er genoeg artikelen over geweest namelijk. ;)
Dat je de 32 bit versie krijgt als je de 'upgrade' download op een 32 bit systeem is logisch. Het gaat er vanuit dat je je huidige installatie wilt upgraden. Deed je echter de download vanaf een 64 bit editie, dan kreeg je ook de 64 bit versie. Zo zijn er hier al genoeg mensen geweest die van Windows 7 x86 naar Windows 8 x64 zijn gegaan, perfect legaal en precies hoe MS heeft aangegeven hoe je dat kan doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rizz
Ik heb nu een bootable drive gemaakt met daarop Windows 8 64-bit. Deze heb ik als bootable device ingesteld in mijn BIOS. Wanneer ik deze opstart kan ik Windows 8 installeren maar er wordt mij vrijwel direct om een product key gevraagd. Kan ik hier een upgrade key invoeren?

Mocht dit niet kunnen, hoe kan ik dan windows 8 installeren en de registry veranderen zodat ik alsnog uitkom met een upgrade key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
Het invullen van de key kan je overslaan dacht ik?

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 01-06-2015 22:47 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er moet hoe dan ook een key ingevuld worden, maar MS heeft gelukkig een key beschikbaar gesteld om iig de installatie te kunnen doen. Deze geeft je een werkend systeem voor 3 dagen. In die tijd kan je de key invullen die je hebt.

Voor het aanpassen van het register is genoeg informatie te vinden op Google en zelfs hier op GoT in WOS is meer dan eenmaal de stappen beschreven. Even iets verder kijken dan je neus lang is, is dus geen overbodige luxe. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rizz
Het is me inmiddels gelukt alles voor elkaar te krijgen, bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1