Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een leek op computergebied, maar speel graag spellen op de PC. Mijn vraag is: wat voor soort PC zou ik moeten aanschaffen om een spel als GTA 5 op normale instellingen te kunnen spelen? Moet ik als het gaat om de prijsklasse denken aan 400-500 Euro, of meer aan 1000 Euro?

Ik zou het namelijk zonde vinden als ik een PC koop die dan achteraf een spel als GTA 5 niet aan blijkt te kunnen.

En zouden jullie zelfbouw aanraden, of het kopen van een kant en klare 'gaming pc'?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, wat heb je zelf al ontdekt? En wat zijn normale instellingen? Over welke resolutie praten we dan?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met normale instellingen bedoel ik dat ik het niet per se op de hoogste instellingen hoef te spelen. Gemiddelde instellingen is voldoende. Resolutie; geen idee. Zoals ik zei, ik ben nogal een leek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Je speelt al graag spellen op de pc, wat heb je nu waar je wellicht wat aan kunt upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een kant en klare gaming PC zou ik sowieso vermijden. Zelfbouw (of zelf samengesteld) is goedkoper en daar weet je tenminste dat er geen domme keuzes zijn gemaakt qua hardware.

Een PC van +/- 500€ moet GTA V zonder problemen kunnen draaien, maar eerlijk gezegd vind ik het een beter idee om nog iets verder door te sparen zodat je minder snel moet gaan upgraden later. Met een budget van rond de €700 - 800 kom je wel enkele jaartjes toe, en zeker je wat onderdelen van je huidige PC kan hergebruiken (Kast / harde schijf / koeler / voeding)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, thnx voor de tips! Ik had een budget van 700-800 in gedachten, dus goed om te weten dat het daarmee moet kunnen. Over kant en klare pc's had ik al wat kritische dingen gelezen, dus dit lezende zal ik dat maar niet doen. Ook omdat ze me op dit terrein alles kunnen wijsmaken.

Zoiets als dit zal dus wel voldoende zijn begrijp ik: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Als je openstaat voor tweedehands onderdelen kan je ook met een lager budget af, of juist meer waar voor je geld. Bij Vraag en Aanbod wordt veel leuks verkocht: http://tweakers.net/aanbod/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:43

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Maar als je weinig van PC's weet, is zelf bouwen ook moeilijk lijkt mij. Dan moet je toch een 'handige hulp' inschakelen.
Pagina: 1