Luisteren bij de mensen thuis

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hey allemaal,

Vroeg me zo af of er ook een soort hobby-clubs zijn of een site waarbij je kan registreren als je hifi wilt vergelijken en er van genieten bij mensen thuis. Ik zie hier op GoT vaak net weer andere setjes als ik zelf heb en ben altijd benieuwd hoe dat dan klinkt.

Volgens mij is dat ook echt iets wat bij veel hifi-fanaten zo is. (Want zeg nou zelf, er is zo veel te kiezen! En je wilt vaak toch weer net iets mooiers, hoe beter te beoordelen dan bij al die anderen die het al wel hebben) Vooral als iemand bijv. dezelfde speakers heeft maar net een andere (eind)versterker (Rotel vs Marantz of Denon) of netwerkspeler of zelfs bekabeling (hoor je dat dan of..).

En kan me helemaal voorstellen dat het allemaal niet erg groots (als ik aantal mensen) kan bij de meeste thuis. Of dat er veel mensen zijn die hier niet op zitten te wachten. Maar verwacht ook een groep mensen die het alleen maar cool zou vinden en het graag deelt.

Anyway.. gekke vraag dus misschien, maar wellicht bestaat het gewoon en is er toch een antwoord en ik dacht als iemand het weet, is het wel iemand van hier ;-)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Die heet de audio hifi winkel. HOBO bijvoorbeeld.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• semicon
Had al wel zoiets verwacht, maar om nou winkels lastig te vallen zonder (voorlopig) wat van ze te kopen..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 10:41

FeaR

In GoT we trust

Een dergelijke site met genoemde opzet ken ik niet. Ik weet wel dat op HT Forum bijvoorbeeld meetings worden georganiseerd voor fun dan wel voor een shoot-out tussen diverse apparatuur. Daaruit blijkt wel dat er op sommige vlakken animo voor is. Al is het maar net hoe ver je wilt gaan. Dertig kilo eindversterker in de auto laden is toch makkelijker en minder kwetsbaar dan een speaker van dat of nog minder gewicht.

Voor algemene dingen zou ik zo niets weten, maar voor specifieke wensen zou ik op dergelijke fora gewoon een topic openen. Ik heb hier wel eens iemand langs gehad die een Velodyne wilden horen en ik heb ook wel eens mijn Emotiva's in de auto gegooid om deze bij iemand te demonstreren. Laatste kwam voort uit een topic op HT Forum of iemand in regio Den Bosch dergelijke versterkers had. Vragen staat vrij, daar is het een community voor.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:21
Wellicht is het voor jou leuk om je aan te sluiten bij de Audio Vereniging Midden Nederland. Die komen elke maand bijeen voor luistersessies in Amersfoort.

[ Voor 15% gewijzigd door coinman63 op 31-05-2015 19:55 ]

• semicon
coinman63 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 19:54:
Wellicht is het voor jou leuk om je aan te sluiten bij de Audio Vereniging Midden Nederland. Die komen elke maand bijeen voor luistersessies in Amersfoort.
@coinman leuk concept en niet te ver weg. Thanks voor de tip!

Mocht ik ooit preciezer weten wat ik wil horen is gewoon dat op de community gooien ook goed idee.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35

DjVe

Hatsaflats!

Over het algemeen is het natuurlijk redelijk dure en diefstal gevoelige apparatuur. Ik zou daarom niet zomaar iemand over de vloer willen hebben.
Pagina: 1