Nieuwe monitor: Dell U2414H of Asus VG248QE of...?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers, ik heb uweren hup nodig! Ik wil graag een nieuwe monitor kopen maar ik kom er niet meer uit. Teveel afwegingen en voors en tegens die haaks op elkaar staan. Hieronder even mijn voorlopige opties en wat ik ga doen met de monitor:

Huidige situatie
- Mijn specs: i5 3570k, 8gb, 2x128gb SSD, GTX660
- Huidig scherm: Samsung T220

Wat ga ik doen met de monitor
- Gamen (BF4, city builders, Anno, etc) BF4 is de meest veeleisende game in ieder geval qua respons
- Wat DTP werk (Photoshop, InDesign)
- Overige kantoorwerkzaamheden
- Belangrijk dat voet in hoogte verstelbaar is. (ik ben een stuk langer dan mijn vriendin die de pc ook gebruikt)

Wat is mijn budget?
Tot €300,- wil ik wel uitgeven. Misschien iets meer als er dan een significant betere optie beschikbaar is.

Reden van twijfel / afwegingen

Dell u2414h
+ Super strak design (ben ik erg gevoelig voor. dunne randjes en mooie voet 8) )
+ Mooie kleurweergave (IPS)
+ Flikkervrije backlight (rustig voor de ogen)
- 60hz
- relatief hoge ms dus wellicht minder geschikt voor gamen
- IPS bleeding en minder contrastverschillen tussen tinten zwart?

Asus VG248QE
+ 144hz, dus vloeiender gamen (is de verwachting, nog niet eerder gebruikt)
+ lagere ms dus betere reactietijd
- minder mooi design (mijn mening althans, vooral de tekst en logo op de voet...zonde!)
- minder mooie kleuren
- geen flikkervrije backlight

Moeilijk dus! Het liefst zou in de Dell nemen met een 144hz paneel... Ik wil graag een nieuw scherm aanschaffen maar vind het moeilijk om te kiezen tussen uiterlijk vertoon van de Dell en de 144hz mogelijkheid van de Asus. Ik verwacht namelijk dat de 144hz tijdens gamen een vloeiender beeld gaat geven. En dat lijkt me een mooie upgrade. De Dell zou vooral gewoon mooier beeld bij DTP leveren en mooier in de woonkamer staan :+ .

Wie helpt mij dus bij het vinden van de perfecte balans tussen design/prestaties en gamen/DTP? Ik kom er dus even niet meer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Met een GTX660 ga je toch nooit 144fps halen dus die 144Hz haal je er dan nooit uit.

Gewoon voor de Dell gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rolandos582 Goed punt! BF haalt nu gemiddeld zo'n 80-100fps met mijn huidige settings. Dan merk je dus weinig van een 144hz scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:45:
@rolandos582 Goed punt! BF haalt nu gemiddeld zo'n 80-100fps met mijn huidige settings. Dan merk je dus weinig van een 144hz scherm?
Er zijn mensen die zeggen verschil te zien. Tussen 30-60 fps op een 144hz en 60hz. Maar is nooit echt aangetoond. En vraag me af hoeveel meer waarden het bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:45

deepvreezo

Redacteur
Al eens gekeken naar de U2515H? Dat scherm is zo'n tien euro boven budget, maar heeft een resolutie van 2560x1440 pixels. Wat extra schermruimte is voor photoshop en dtp-werkzaamheden misschien wel zo handig. En daarnaast heeft die monitor een verstelbare voet, een niet-flikkerende backlight en over het algemeen lovende reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk de Asus gekocht. Zeer tevreden en mooie upgrade ten opzichte van mijn oude monitor. Al blijft de Dell wel fijner voor 't oog wanneer de schermen uit staan ;-)
Pagina: 1