Dag iedereen!
Ik heb nog een oude computer staan, die al eventjes meegaat (ik denk rond de 6 à 7 jaar). Nu zou ik die terug willen gebruiken als tweede pc, maar ik heb echt een performance issue. Hieronder de configuratie (I<3Speccy)
Besturingssysteem
Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
Processor
AMD Sempron LE-1300
Sparta 65nm Technologie
RAM
2,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 385MHz (5-5-5-18)
Moederbord
MSI MS-7309 (CPU 1) 44 °C
Grafisch
BenQ G900W (1440x900@60Hz)
64MBNVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 (MSI)
Opslag
465GB Western Digital WDC WD50 00AAKS-08WWP SCSI Disk Device (SATA) 32 °C
Optische schijven
DVDRW SATA 20X20X12X SCSI CdRom Device
Zoals je ziet draait hij nog windows Vista
. Ik vroeg me af hoe ik deze pc, zo goedkoop mogelijk een zo snel mogelijke upgrade kan geven, ik bedoel dus, als ik het meeste ga merken van een snellere processor, doe ik dat. Qua storage heb ik maar 128GB nodig. Mijn budget ligt rond de 100 à 150€ max, zoals ik al zei, hoe goedkoper, hoe beter. Deze computer zal worden gebruikt voor Office, mail en zwaar browsen. Hij zou wel dan terug een aantal jaar moeten meekunnen.
Ik zoek een?
Ik vermoed een processor, misschien ook een stickje ram of een SSD, of alledrie?
Wat is je budget?
Budget ligt rond de 150€, maar het mag een beetje meer zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil alles wel proberen, maar tot nu toe heb ik gewerkt met samsung, amd, crucial en nvidia. Ik zal hier ook ineens mijn winkelvoorkeur bijzetten... Natuurlijk online, Amazon.de/amazon.fr, Azerty.nl of pcwarehouse.com
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Werk, zware powerpoints, de browser moet vliegen, en email. Natuurlijk moet ik reserve hebben.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb nog een oude computer staan, die al eventjes meegaat (ik denk rond de 6 à 7 jaar). Nu zou ik die terug willen gebruiken als tweede pc, maar ik heb echt een performance issue. Hieronder de configuratie (I<3Speccy)
Besturingssysteem
Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
Processor
AMD Sempron LE-1300
Sparta 65nm Technologie
RAM
2,00GB Dual-Kanaal DDR2 @ 385MHz (5-5-5-18)
Moederbord
MSI MS-7309 (CPU 1) 44 °C
Grafisch
BenQ G900W (1440x900@60Hz)
64MBNVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 (MSI)
Opslag
465GB Western Digital WDC WD50 00AAKS-08WWP SCSI Disk Device (SATA) 32 °C
Optische schijven
DVDRW SATA 20X20X12X SCSI CdRom Device
Zoals je ziet draait hij nog windows Vista
Ik zoek een?
Ik vermoed een processor, misschien ook een stickje ram of een SSD, of alledrie?
Wat is je budget?
Budget ligt rond de 150€, maar het mag een beetje meer zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil alles wel proberen, maar tot nu toe heb ik gewerkt met samsung, amd, crucial en nvidia. Ik zal hier ook ineens mijn winkelvoorkeur bijzetten... Natuurlijk online, Amazon.de/amazon.fr, Azerty.nl of pcwarehouse.com
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Werk, zware powerpoints, de browser moet vliegen, en email. Natuurlijk moet ik reserve hebben.
Alvast bedankt voor de hulp!
[ Voor 3% gewijzigd door Simonally op 31-05-2015 16:55 ]