Windows 8.1 invoertaal verandert random

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumani
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-06-2024
Hallo,

Mijn vriendin heeft sinds kort het probleem dat de invoertaal van haar laptop (Acer Aspire V5, Windows 8.1) verandert van Engels naar Nederlands, terwijl ze juist Engels wil hebben. Het lijkt vooralsnog alleen te gebeuren wanneer ze Tab indrukt (maar niet altijd..).

Ik heb geprobeerd om via "Instellingen voor land/regio en taal" alle snelkoppelingen uit te schakelen, zoals ctrl+shit en alt-links+shift. Ik heb hier ook van Engels de primaire taal van gemaakt.
Ook heb ik de 'invoerindicator' in de taakbalk uitgeschakeld omdat ik dacht dat hij daardoor misschien door Tab van invoertaal versprong.
Dit hielp allemaal helaas niet, en google heeft me ook niet verder kunnen helpen.
Ik dacht zelf als laatste poging om Nederlands helemaal te verwijderen als invoertaal, maar ik weet niet hoe makkelijk ik die dan weer terug kan krijgen. Verder heb ik geen idee meer dus vandaar dat ik hoop dat iemand ons kan helpen :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Sumani schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:41:
(...)
Ik dacht zelf als laatste poging om Nederlands helemaal te verwijderen als invoertaal, maar ik weet niet hoe makkelijk ik die dan weer terug kan krijgen.
Als je weet hoe je een invoertaal (volledig) verwijderd, weet je ook hoe je een invoegtaal weer toevoegt.
Persoonlijk vindt ik het 'meedenken' over wanneer er van taal gewisseld moet worden van dien aard dat ik me niet kan heugen wannneer ik voor het laatst op mijn eigen PC meer talen dan alleen Engels met een US international keyboard geinstalleerd heb gehad.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan heel makkelijk de invoertaal weer toevoegen. Het is eerder een vraag waarom je vriendin zonodig Engels als invoertaal moet hebben, ipv gewoon Nederlands. Is er een specifieke reden voor? In feite is er geen verschil tussen beiden namelijk, anders dan dat bij echt Nederlands een paar andere tekens zijn die eigenlijk allang niet meer gebruikt worden (zoals het Florijn teken, die van de Gulden tijd). En je hebt zo genoemde 'dode' toetsen, de ', ", `, ~ en ^. Die zijn zo om aparte tekens te maken zoals é en ê (dat is een e met het dakje, zoals in 't word crêpe).

We hebben eigenlijk altijd de invoertaal Nederland met toetsenbordindeling VS Internationaal.

Wat je mogelijk ziet gebeuren, is dat Windows 8 denkt dat je een andere invoertaal moet hebben en daar pas iets later naar wisselt. Ik heb ergens eens gelezen dat het onthoud welke taal en indeling je de laatste keer ergens had gebruikt en schakelt daar dan naartoe. Zo kan het voorkomen dat NL - VS Int je standaard taal en indeling is, je in Firefox eens UK - Engels hebt gebruikt en dan elke keer bij Firefox hier naartoe wisselt. Omdat de standaard tekens in de indelingen gelijk zijn, merk je het pas als je echt iets gaat typen dat buiten het standaard alfabet valt (zoals aanhalingstekens en steepjes op klinkers).

Ga dus eens na bij je vriendin waarom ze die twee talen heeft en waarom er één, NL - VS Int, niet toereikend is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumani
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-06-2024
Bedankt voor de antwoorden!
Ze had Engels nodig voor één of ander programma voor haar studie (ik denk misschien inderdaad voor andere tekens oid)..
Ik heb nu Nederlands maar even verwijderd, en dat lijkt nu te werken!
Hartelijk dank :)!